Dízel autóhoz hasznos tippek?
Az utóbbi időben nagyon sok vezetéstechnikai előadást meghallgattam, olvasok rengeteget a témakörben. Ismerek néhány trükköt már jómagam is, azonban tényleg szeretnék még tapasztaltabb lenni a dízel autók használat terén. Ezért kérnélek titeket, hogy saját tapasztalaitokat, ismereteiteket osszátok meg velem.
Amiket ismerek:
- Indulás előtt fél-egy perc várakozás
- Érkezéskor is ugyanez
- Hidegen fokozott óvatosság
- Rövid utak mellőzése
- Időnként pálya használata, hogy tudjon regenerálni
- Tízezrenkénti minőségi olajcsere
- (Én adalékozom is az üzemanyagot)
Egyébként egy 159-es Alfa Romeo-t használok, 1.9 JTDm 8v motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Azért jó benyonott kuplunggal indítani/leállítani, mert:
A lendkerék a motor végén van, erre kerül a kuplung. Benyomott kuplunggal a lendkerékre mindössze a kuplungszerkezet van felszerelve ami erőt gyakorol rá, kiengedett kuplunggal (üresben persze) a szerkezet, tárcsa, nyelestengely stb. Tehát kiengedett kuplunggal indításnál/leállításnál sokkak nagyobb súly rángatja a kettőstömegűt.
Egy 300ezres futásteljesítmény alatt egy ilyen rántás nem számottevő, de naponta többször eljátszva már megrövidíti a kettőstömegű élettartamát. A folyamatos, kicsi erőhatás nem gond (mész pályán egyenletes tempóval), de az erőteljesebbeket nem szereti: fulladáskori rángatás, indítás, leállítás, alacsony fordulaton erőltetés. Tehát ezeknél kell a legjobban óvni.
Köszönöm a válaszokat!
2T olaj után sokkal csendesebb a motor, és egy szerelő barátom javasolta, mivel elvileg a porlasztócsúcsokat lehet vele óvni. De utána fogok járni ennek!
Több százezret mentem dízelekkel, kicsit túlliheged ezt.
Hidegen nem szabad gyilkolni és minőségi üzemanyagot kell tankolni, időben, minőségi alkatrészekkel szervizelni és kész.
"Az előmelegítőt mennyiért lehet beszerezni?"
Nekem Defa márka van, aminél főleg a márkanevet kell megfizetni. Pl a kábelszett is hozzá önmagában valami 30e volt, aminek az előállítási költsége még a töredéke sem ennek. De úgy voltam vele, hogy nem akartam az autóba kínai no-name barkácsmegoldásokat. Pedig lehet hogy ugyan olyan jó. Így anyaggal, munkadíjjal 80 volt a beszerelése egy budapesti ezzel foglalkozó cégnél.
2T olajat én is hallottam már. Az biztos, hogy plusz kenést ad pl a nagynyomású szivattyúnak is. De nem merném beleönteni egy modern, részecskeszűrős dízel autóba.
Ilyen előmelegítő az jó hozzá.
Mindenkinek nagyon köszi!
Mi a baj a MOL üzemanyaggal?
Utána nézek az előmelegítésnek.
A 2T olaj helyett használom inkább az stp-t. Abban azért én is jobban megbízom!
Nagyon sokat segítettetek eddig is! Köszi
"Ilyen előmelegítő az jó hozzá.
[link] "
Attól is függ, hogy milyen a hűtőrendszer, hol a termosztát. Van olyan típus, ahol szabadon álló vízcső csak a termosztáton kívül van. Oda hiába rakod, mert csak a hűtőt melegíti. Ilyen esetben kontakt melegítőket szoktak használni. A Defanak van on-line katalógusa, amiben feltüntetik konkrét motortípusra, hogy milyen fajta alkalmazható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!