Egy 1700 köbcentis dízel hány kilométer alatt éri el ebben a mostani időben az üzemi hőfokot?
Kb 10km-re van a munkahelyem, tehát reggelente mindössze ennyit megy, viszont délután van használva rendesen.
Kérdés pedig hogy ennyi km elég neki hogy ne menjen tönkre? Megölni nem akarom, inkább buszbérlet ha nem elég neki.
Ha nem gyilkolod , semmi baja nem lesz.
Hát az üzemi hőfokot lehet csak a végére éri el, de ha mindene jó akkor már 2-3 km után is jól nyomja a meleget a fűtés.
Azért ez több dologtól függ. Hol mész (autópálya/város, emelkedő/lejtő), de az különböző motorok hűtőrendszere sem egyforma.
A legegyszerűbb, ha rádugsz egy obd olvasót és nézed a hőmérsékletet.
Én arra tippelnék, hogy teljesen nem melegszik be ennyi alatt.
Nem a fűtést kérdezte,jól tudjuk hogy a hőfokmérő még meg sem mozdul és már meleget nyom...
Kérdező,a dízelmotor halála az állandó rövidtáv.
Ha nem éri el tartósan az üzemit,akkor jelentkeznek a problémák.
10 km határeset,javasolnám hogy heti egyszer jól meg kell pörgetni az üzemmeleg motort.
Köszi az eddigieknek, ment a zöld kéz.
Fagyos nem vagyok a fűtés egyáltalán nem érint. Be sem kapcsolom soha munkába menet hogy melegedhessen normálisan, ülésfűtés derekam miatt általában aztán ennyi csak. Leginkább a motort szeretném kímélni az állandó hidegüzemtől. Délután van használva akár 40-50km-t is minimum, összességébe 6hónap alatt beleszaladt 20ezer km, csak hát a nagyja hiába 85%ba üzemmelegen megy mégiscsak város a nagyja. Lekopogom mióta nálam van dízel létére semmihez sem nyúltam, de szeretném is megtartani ezt a jó szokását. :)
Nekem 1686 köbcentis dízelem van. A mostani 0-5 fok körüli hőmérséklet mellett a hűtőfolyadék 5-6 km városi forgalom alatt éri el a 89-90 fokos üzemi szintjét. Az olaj ekkor még nyilván nem üzemmeleg. Amikor kemény mínuszok vannak, akkor volt már olyan, hogy 10 km is kevés volt. De ez tényleg ilyen -10 fok alatt történik. Nem kell ehhez OBD-t használnom, mert a központi kijelzőre digitálisan fokra pontosan kiírja, hogy mennyi az annyi. Rendszeresen figyelem is.
Fűtést én se kapcsolom be, ha nem hosszú útra megyek, bővel elég az ülésfűtés.
Szerencsére pénteken délután és hétfő reggel van alkalmam több száz km-en át meghajtani az autót, így relatív kevés az össz futáshoz képest nálam a rövid táv.
Biztos,hogy nem megy tönkre.Már a második Peugeot Boxerem van az elsőt 12év után adtam el,ekkor vettem a másodikat újonan ami most is szolgál és már 13 éves.A telephely és az üzletem között naponta 3x600métert teszek meg vele,tehát folyamatosan hideg a motor.Havonta 1szer megyek vele olyan 200-300kilométert egyhuzamban és ennyi,a motorral még soha nem volt gond.Lényeges a minőségi motorolaj és a max 10ezrenkénti (vagy évente) csere
A régi furgont a szomszédom vette meg (ez már most 25éves)napi 3km-t megy vele és hibátlan,csak a karosszéria rozsdás itt-ott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!