Mi a véleményetek az elektromos autóról?
#20
Rosszul jött ki, megesik, nálam is előfordul hogy nem az jön le másnak mint ahogy gondolom. Esetleg valami részletesebb vélemény az elektromos autókról, pro-kontra?
#21
Nem tudom hogy hogy számoltátok, de elég hihetetlen. Ha holnapra hirtelen eltűnne az összes belsőégésű motorú autó és elektromosak vennék át a helyüket, akkor lehet hogy valóban probléma lenne, de ettől nem kell félni, ez nem egy szempillantás alatt fog megtörténni.
Pár apróságot valószínűleg kifelejtettetek a számításból:
-nem egyszerre az összes autók fogják tölteni
-nem lesz az összes feldugott autó teljesen lemerülve. Nekem pl elég lenne heti 1, maximum 2 töltés
-nappal, munkahelyen/otthon egyenesen napelemről is lehet tölteni
-ha akkumulátort is raksz a házba, nappal megtermelheted az áramot amit este az autóba tölthetsz
-nappal nagyobb az áramfelhasználás, éjszaka alacsonyabb, a legtöbb (nem az összes) autó akkor lenne töltve amikor kevesebb energiára van szükség. Ugye az éjszakai, olcsóbb árammal most is próbálnak rávenni hogy amit lehet inkább éjszaka használj, pont azért hogy csökkenjen a nappali-éjszakai hullámzás
21, ezek szerint van elég benzinkút arra az esetre, ha mindenki egyszerre szeretne tankolni, igaz?
számold ki úgy, hogy nem mindenki egyszerre töltené az autóját és nem is minden nap, ahogy 22-es írja.
Miquel milyen "veszélyes hulladék"?
Az aksira gondolsz? Mert az keresett alkatrész. Sorban állnak akik bontott elektromos autóból aksit akarnak venni. Mint házi elemet használják napelemekhez.
Az aksi tovább bírja mint maga a kocsi úgyhogy most még csak karambolozott kocsikból tudják kiszedni. Néhány év múlva nagy biznisz lesz a roncstelep.
És ha már teljesen feladta az aksi akkor le lehet őrölni és a fémeket benne újrafelhasználni. Ilyen vállalkozás eddig még azért nem indult be mert még nincs öreg elektromos autó, öreg aksi. De már több autó- és elemgyártó fel van készülve hogy jön a piac.
Szóval senkinek sincs esze ágában se a drága aksikat fejlődő országoknak elajándékozni.
#25
Azt nem is tudtam hogy beőrlik és újrahasznosítják. Pontosabban, az utolsó újrahasznosítós cikkben még azt olvastam hogy olcsóbb újat gyártani.
Ettől függetlenül valóban felhasználják otthoni áramtárolásra, az akksipakkokat cellánként javítják, tehát egy hibás cella miatt nem teljesen újat gyártanak hanem kicserélik egy másik használt, a többihez hasonló állapotúra. A Nissan pl árul így felújított akkupakkokat és cserénél fizetnek a kiszedett pakkért, tehàt minimalizálják a hulladékot.
Azt mondjuk nem tudom miért vàrja el mindenki hogy mutatnak egy kevésbé szennyező megoldást ami ugye még csak el lett kezdve fejlesztve, de már legyen kihozva belőle a maximum, legyen kiküszöbölve minden hátránya, legyen 100%osan szénmentes gyártású és szennyezésmentes újrahasznosítású.
100 éve még nem volt megfelelő technikai háttér hogy az elektromos autó a benzinesnél jobbnak bizonyuljon, ezért 100+ éve a belsőégésű motorok folyamatosan fejlődnek. Az elektromos autók ehelyett egy 80-90 éves szünet után lettek újra előszedve, néhány év fejlesztés után pedig már jobbak mint a belsőégésű társaik. A tendenciát, a lehetőségeket kell nézni, egyértelmű hogy ez a jövő
Röviden: olyan mint a fosás, folyton aggódsz, hogy haza érsz-e.
Nekem jó a jó öreg benzines suzukim. Puszi pacsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!