Mi a véleményetek az elektromos autóról?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nincs más választásunk, csakis a tiszta villany autó. az ember már csak ilyen. van aki egyből érti, érzi az idők szavát, van aki meg soha.
Akármilyen jó autóm is van, gondolkodom egy villanyautón. Ez a véleményem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2, de van más választás. egy csomó ember 3-4 km-re is autóval jár, teljesen feleslegesen. még azt is mondhatnám, hogy kerékpárral egy 10 km is bevállalható egyszerre bármiféle gond nélkül...
ha csak azok ülnének autóba, akinek nagyon muszáj mert mondjuk messzebb mennek ennél, vagy amit szállítanak, nem megoldható gyalog vagy kerékpárral, máris kevésbé szennyeznénk a lokális környezetünket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nézzük meg egy modern dízelt!
10 km alatt annyi a károsanyag kibocsájtása, mint egy m3 gáz elégetése után.
Egy m3 gázból hány km jön ki az elektromos autóra?
Ma 50% az áramnak gázturbinás erőművekből jön, 2025 meg rengeteg ilyen fog épülni.
A napelem és a szélerőmű vidéket táplája helyileg. Illetve van Paks, ami kevés, aztán vannak szénerőművek, és az energia másik felét pedig vesszük, többnyíre szénerőművekből.
De tegyük fel, hogy már az új alap Tesla sem tartalmaz közel 4 kg kobaltot (a bányászata kiírt mindent a környéken),
És van 10 ezer elektromos autó az egyik lakótelepen. Este 6-ra hazaér az átlag, és felrakják a hálózatra a kis autójukat 32A-re. Aztán mivel nyár van meg 40 fok belővik a légkondit.
Ezt szerinted milyen hálózat bírja el. Házanként kéne transzformátor, a lakótelepen meg egy erőművet kéne építeni. :D
Most hondold el itthon van 5 millió autó, ha az mind elektromos lenne. Még 8 Paks is kevés lenne este a töltésnél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az elektromos autó átlagosan 100e km-től környezetkímélőbb mint egy hasonló méretű belsőégésű autó újkori adatokkal számolva.
A belsőégésű motorja kopik, a kibocsájtása romlik. Megújuló energiaforrásokat naponta telepítenek (te is tehetsz a házadra), tehát az elektromos napról-napra környezetkímélőbb.
Sok a birka ember aki az elektromos említése során csak annyit tud beböfögni hogy "vényoc a király" holott azt sem tudja mi az, sokan ásványvizen élnek és nem érdekli őket a szeméttermelés. A mentalitás miatt megdöglünk, de a remény hal meg utoljára, én támogatom az elektromos autókat és bízom a legjobbakban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az olajról villanyra átállás meg fog történni (előbbi véges, utóbbin kívül meg nincs más alternatíva), ha tetszik nekünk ha nem. Én csak arra lennék kíváncsi hogy ha egy ilyen autó akksijának lejár az életciklusa akkor attól környezetkímélően szabadulnak e meg (egyáltalán mi ennek a folyamata)? Ezen áll vagy bukik hogy valóban teszünk ezzel a környezetünkért vagy a "cseberből vederbe" esete forog fenn.
Viszont az igazi problémám mint mindig az emberekkel van. Konkrétan azokkal a hipokratákkal akik az ilyen kocsikat vezetve a mellüket döngetik hogy "nézd milyen környezettudatos vagyok" (értem én hogy nem minden EV-tulajdonos ilyen, de mégis meg kell említeni az ilyet). Akkor még valahogy nem viselték ennyire látványosan a szívükön a környezetvédelmet amikor még nem volt önvezető, rendszeres frissítéseket letöltő, kvázi négykerekű okostelefon a piacon. Az egész EV-lavinát a Tesla indította el (a BMW, Porsche stb. csak kénytelen volt csatlakozni) pont azzal a felismeréssel hogy a villanymotor önmagában még nem tesz egy autót kelendőbbé (sok korábbi elektromos autó süllyedt a feledés homályába emiatt) mert az átlag fogyasztót nem érdekli annyira a környezetvédelem hogy másik kocsit vegyen érte. De ha már tud annyit mint egy iPhone, nem úgy néz ki mint egy golfkocsi, ráadásul odagurul hozzám ha megnyomok egy gombot a Tesla app-ban akkor már kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!