Árthat az autónak, ha így téliesítem?
Miért kéne garázs egy 20 éves suzukinak?
Az autó van teérted, nem te az autóért, pont télen lehetne kihasználni, mert tavasztól őszig pesten biciklivel sokkal jobb közlekedni, mint autóval. Egy ilyen autót teljesen felesleges pátyolgatni, gyakorlatilag már nincs értékvesztése.
De ha mindenképp ragaszkodsz ehhez, akkor érdemes ideiglenesen kivonatni a forgalomból és akkor nem kell fizetni rá kötelezőt.
Én akár Pesten laknék, akár ar ország egy másik részén, ahol most lakom, mindenképpen kellene a kocsi, így nem tenném le, csak azért, mert tél van és nincs garázs, autók ezrei a szabad ég alatt vannak. Egyébként egy 2000-es Swift-em van, amit mióta megvan, télen is rendszeresen használok, fedett helyen áll, de ugye használat közben kapja alulról és felülről is a havat, latyakot. Nem is nagyon tudnék létezni kocsi nélkül, mindig kell és városon belül is sokkal gyorsabb vagyok, mint ha tömegközeledéssel mennék. Pesten csak néhányszor jártam, de tapasztaltam, hogy mennyit lehet állni a forgalomban, de szerintem ott sem tenném le az autót.
Ha mindenképpen téli álmot szeretnél altatni a kocsival, tehát hónapokra leteszed, akkor bakold fel, ne a kerekein álljon, a negatív sarut pedig vedd le, esetleg ki is veheted az akkut és beteheted egy szobahőmérsékletű helyre. Fagyálló hűtőfolyadék illetve ablakmosó legyen benne az autóban. Két hetente nem fontos megnézni a guminyomást, valaki, aki egyébként közlekedik az autóval, két havonta nézeti meg, már ha tényleg megnézeti. A nyári gumikat sem nézegetem és fújom fel télen. Tavasszal olajcsere, ha már használtabb az olaj, de évente mindenképpen cseréld (előtte menj pár kilométert, ne a hideg olajat engedd le), gumik nyomások, tankolás, stb. aztán mehet a menet.
Ha egész télen áll akkor:Lemosod még az alját is egy mosóban a sós létől.Beállsz a garázsba,az aksit felviszed apukádékhoz a spájzba ,letakarod,de jobb ha ráhúzol egy nejlon szatyrot.Hogy az aksi ne merüljön 12,5 volt alá havonta feltöltik.Ez alatt szulfátosodnak a cellák és ez miatt károsodik és veszít a kapacitásából,ami már nem visszafordítható.Az aksi állásában is veszít a feszültségéből,mert van önkisülése.Ablakmosó folyadék és a hűtőfolyadék téli legyen.
Mindegy hogy mennyit ér az autó,de hosszabb téli időre így érdemes eltenni még egy 200 e Ft értékű autót is.Ez bagatell költség.
A ketteske,meg hanyag barom.Őneki telik x6-osra és nem is venne olyat mint a tiéd,mert az neki oc.Nem mindenki jár egy köteg 20 ezressel minden zsebében,mint azt Lázár Jancsiék terjesztik.Magyarország sajnos így teljesít.
Ami kicsi van én megbecsülöm,mert erre telik 1x és a kérdező is ezt szeretné.
"két hetente, azért töltök az aksin, felfújom a gumikat és megyek vele 30km-t"
Bőven! Ha két hetente mész vele 30km-t az azért nem olyan extrém hosszú szünet, hogy bármilyen extra konzerválás kellene neki. Ha jók a gumik, kerékszelepek, két hét állásban nem ereszt le, ritkán kell csak ráfújni. Ha valóban mész 30km-t annyi alatt az akkut is szépen vissza tudja tölteni.
@Hatoska: Tudod én azért vettem autót, hogy használjam és nem azért, hogy a sufniban felbakolva ereklyeként őrizgessem.
De te nyugodtan húzogasd a nejlonzacskót az akkura, közben meg sétálgass a sós latyakban, én addig röhögök rajtad a fűtött autómban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!