Miért szokták a futóművet tőcsavarosra átalakítani?
Nem tudom hogy miért lenne jobb a tőcsavaros. Ha nyomtávszélesítőt raksz alá, akkor megvan az esélye hogy minden tőcsavart ki kell verni és hosszabbakat berakni, esetleg levágni a végéből ha olyan kialakítású az anya. Normális csavarnál simán megveszed a megfelelő hosszút és megfelelő fészkűt, majd a különböző szettekhez elég becsavarni a passzoló csavarokat és kész is vagy.
Sokkal egyszerűbb, gyorsabb egy stílusváltás, egy téli-nyári garnitúracsere, stb.
Az egyik előnye tényleg a nyomtávszélesítésnél jön elő: megcsinálod megfelelő hosszra a tőcsavart, aztán mehet fel bármi, ami alól még kiér. Gyári lemezfelnitől az 50-es pogácsával megtámogatott alufelniig bármit fel tudsz pattintani egy szett anyával (már ha rendesen felfekszik a felnin).
A másik előny épp a sűrű kerékcseréknél jön elő: mikor amatőr ralin, szlalomversenyen vagy hétvégi ökörködésen folyamatosan cserélgeted a kerekeket, nem mindegy, hogy csavart vagy anyát tépsz meg a keresztkulccsal. A csavarmeneteknél általában a csavar erősebb: nagy szakítószilárdságú csavarokat használnak mángorolt menetekkel, nehezen szakadnak meg, inkább az anyamenet megy tönkre. Ha az anyamenet a kerékagyban van, nagy szívás javítani, míg ha a kerékagyból tőcsavarok állnak kifelé, te pedig az anyát szaggatod izomból, akkor elég egy marék anyát magaddal vinni és ha valamelyikben sikerül megszakítani a menetet, csak kicseréled.
#8
Ahhoz hogy gyári acélfelnit is és 5cm nyomtávot aluval is felrakj, minimum 7cm-es belsőhosszú dugókulcs kell, az már elég ritka, nem igazán láttam ilyet, de valahol biztosan kapható.
Amellett se menjünk el, hogy így csak a régi típusú "béna" anyákat használhatod és csak olyan felniket tudsz felrakni, ahol elég hely van az anyának+rajta a dugókulcsnak. Az új, modern "tuning" felnikre pont nem ez a jellemző, sokszor kb 20mm átmérőjű anyákat kell venni és egy ellendarabbal kell betekerni mert nincs helyed normális dugókulcsot felrakni (rota, jr, lenso). Itt max 1cm eltérés fér bele a tőcsavar hosszába.
Még sosem találkoztam olyannal hogy az anyán megszakadt volna a menet, ellenben vettem autót amin ki volt szakadva tőcsavar, vettem autót amiről hiányzott egy anya és pótlásnál kezemben maradt a tőcsavar, illetve rendszeresen előkerülő probléma ezeknek az autóknak a csoportjában a kiszakadt tőcsavar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!