Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért szokták a futóművet...

Miért szokták a futóművet tőcsavarosra átalakítani?

Figyelt kérdés

2019. dec. 6. 21:26
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
44%
Fogalmazd át , kik és hogyan szokták?
2019. dec. 6. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
100%
Hogy simán lehessen variálni a nyomtavval a pogácsakkal
2019. dec. 6. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
De az nem jó ha pogácsával sima hosszabb csavarokat rakok bele?
2019. dec. 6. 22:05
 4/11 A kérdező kommentje:
Mit fogalmazzak át, aki érti érti...
2019. dec. 6. 22:06
 5/11 A kérdező kommentje:
Aki tudja miről van szó érti... *
2019. dec. 6. 22:06
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Ladánál nekem is tőcsavaros volt, az alufelni alá kellett 2cm szélesítő, hogy ne érjen bele a féknyeregbe, egyszerűbb volt mint bemenős csavarokat használni, és így bármilyen 4x100 felnit fel tudtam tenni. A bemenős csavar meg macerás, mert minden felnihez külön ki kell mérni a hosszát, mert pl Ladánál ha 2mm-el hosszabb már hátul beleér a fékpofába.
2019. dec. 6. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Beviz Elek ***** válasza:
52%

Nem tudom hogy miért lenne jobb a tőcsavaros. Ha nyomtávszélesítőt raksz alá, akkor megvan az esélye hogy minden tőcsavart ki kell verni és hosszabbakat berakni, esetleg levágni a végéből ha olyan kialakítású az anya. Normális csavarnál simán megveszed a megfelelő hosszút és megfelelő fészkűt, majd a különböző szettekhez elég becsavarni a passzoló csavarokat és kész is vagy.

Sokkal egyszerűbb, gyorsabb egy stílusváltás, egy téli-nyári garnitúracsere, stb.

2019. dec. 6. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Az egyik előnye tényleg a nyomtávszélesítésnél jön elő: megcsinálod megfelelő hosszra a tőcsavart, aztán mehet fel bármi, ami alól még kiér. Gyári lemezfelnitől az 50-es pogácsával megtámogatott alufelniig bármit fel tudsz pattintani egy szett anyával (már ha rendesen felfekszik a felnin).

A másik előny épp a sűrű kerékcseréknél jön elő: mikor amatőr ralin, szlalomversenyen vagy hétvégi ökörködésen folyamatosan cserélgeted a kerekeket, nem mindegy, hogy csavart vagy anyát tépsz meg a keresztkulccsal. A csavarmeneteknél általában a csavar erősebb: nagy szakítószilárdságú csavarokat használnak mángorolt menetekkel, nehezen szakadnak meg, inkább az anyamenet megy tönkre. Ha az anyamenet a kerékagyban van, nagy szívás javítani, míg ha a kerékagyból tőcsavarok állnak kifelé, te pedig az anyát szaggatod izomból, akkor elég egy marék anyát magaddal vinni és ha valamelyikben sikerül megszakítani a menetet, csak kicseréled.

2019. dec. 7. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
85%
Nem tudom, de Ford Focuson pl gyárilag ilyen, és szerintem pocsék megoldás.
2019. dec. 7. 02:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Beviz Elek ***** válasza:

#8

Ahhoz hogy gyári acélfelnit is és 5cm nyomtávot aluval is felrakj, minimum 7cm-es belsőhosszú dugókulcs kell, az már elég ritka, nem igazán láttam ilyet, de valahol biztosan kapható.

Amellett se menjünk el, hogy így csak a régi típusú "béna" anyákat használhatod és csak olyan felniket tudsz felrakni, ahol elég hely van az anyának+rajta a dugókulcsnak. Az új, modern "tuning" felnikre pont nem ez a jellemző, sokszor kb 20mm átmérőjű anyákat kell venni és egy ellendarabbal kell betekerni mert nincs helyed normális dugókulcsot felrakni (rota, jr, lenso). Itt max 1cm eltérés fér bele a tőcsavar hosszába.


Még sosem találkoztam olyannal hogy az anyán megszakadt volna a menet, ellenben vettem autót amin ki volt szakadva tőcsavar, vettem autót amiről hiányzott egy anya és pótlásnál kezemben maradt a tőcsavar, illetve rendszeresen előkerülő probléma ezeknek az autóknak a csoportjában a kiszakadt tőcsavar.

2019. dec. 7. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!