Mennyire használható manapság egy 1 literes turbós benzines autó?
Mert az 1.4 és az 1.6 alapjáratod adja le azt a kevéske nyomatékot igaz? :D
Ugorj át egy dízeles kérdéshez és írd le nekik, hogy 1000-res fordulaton nem szabad nyomni, mert meghal a motor. Lesz kacagás.
Ne haragudj, de a téveszméken kívül semmilyen értelmes érvet nem tudtál felhozni a turbómotor ellen.
figyu, a prospektusban nem írnak a turbo lagről. magyarossan tubólyuk.
psa 1.2 tce. papíron 205 Nm 2000 fordulaton. 135 LE
hyundai/kia
1.6 gdi (szívó) szintén 135 LE, 160 Nm 4800 fordulaton.
szóval papírforma alapján hülye lennél a szívót venni ugye...
de a két motor között tapasztalatból mondom (közbetlenül oda vissza ültem köztük) az 1.6 szívó sokkal kiszámíthatóbb, és nem is lomhább (sőt...), mint az 1.2t.
egy 1.0 3 hengeres motor is valahogy elvonszolja a kocsit, de a jó az nem olyan.
a kia 1.4 turbója már más tészta, amúgy az is csak 140 ló. de az 1.4 4 hengerrel már a turbó lag ideje alatt is meg bírja mozdítani a kasznit, az egy kultúrált motor.
nem a turbó ellen vagyok, hanem az indokolatlan downsizing ellen.
a dízeleseknek sem kéne alapjáraton padlózni a gépet, mert attól nem fogyaszt kevesebbet, de legalább árt. nyilván a hasznos fordulatszám tartomány lejjebb van a benzinesekhez képest, de csak ésszel.
Nézd, nekem éve van turbós autóm, jelenleg kettő is (oké csalok mert az egyik 2.8 twin turbo a másik most épp 2.0 turbo) és volt pár szívó benzinesem is.
Tudom mi az a turbólyuk - szerencsére nem tapasztalom - de első fokozaton kívül hol használt egy benzinmotort olyan fordulaton, hogy érzed a töltőnyomás hiányát? OKé induláskor 1500-ig mondjuk ok ( felteszem a kérdést, induláskor 1500-ig a szívónál ugyanúgy csak annyi levegp van ami a dekompresszióból ered ami még mindig kevesebb, mint a töltött motor esetében és open-loopot kivéve lambda vezérlés esetén ott sem jut több üzemanyag.. na mindegy).
A turbólyuk ideje alatt a feltöltött motor annyit tud, mint egy szívó, amint megjön a nyomás akkor meg megérzed hogy itt lyuk volt. Ezt biztosan érzed ha elég nehéz a kasztni. Ezt azért nem érzed a szívóban mert az konstans szar - kivéve ha akkora a blokk, mint egy 120 literes hordó. Ez csalóka ám.
Ugyanilyen a dízelben a hátbavág és nagyon megy érzés, közben meg cska úgy érzed, azt mégsem lép az akkorát. Lehet ez téveszt meg. Ha összeveted a gyorsulási időket akkor nem lesz ott olyan különbség mint amit érzel. Ha meg nincs akkor tökmindegy.
Jaaaa 2 literes turbóból tényleg nem lehet panaszkodni az 1.0 problémáira :))
Komolyan mondom, menj el szalonos nyílt napra bármelyik gyártóhoz, próbáld ki az 1 literes kis turbós motort egy kombi kaszniban kézi váltóval. Meg fog változni a véleményed. Ott sajnos a turbólyukba belefogás nem kis erőtlenséget, hanem többnyire lefulladást jelent. ez kereszteződésben körforgalomban elég szar helyzetet tud okozni.
vezettem 2 hétig ilyen bérautót, minden emelkedős indulás után kuplungszag volt. mert máshogy nem lehet vele elindulni...
A turbólyuk az turbólyuk, ráadásul az én autóm majd nettó 1800 kiló. :))
Ha lesz időm és alkalmam elugrok valahova tesztelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!