Havi hány kilométer az, amikor már megéri autót fenntartani?
Tudom, le fogjátok írni, hogy ez függ attól, hol lakom, mire kell, milyen autó. Nos nincsenek nagy igényeim, guruljon és legyen legalább négy személyes. Csak így városon belüli (vidéki kisebb megyeszékhely) furikázáshoz kellene, akkor mikor alig járnak a helyi buszok (Budapesttel ellentétben itt hétvégén és ünnepnap pár fő vonalat kivéve óránként jár csak busz), tehát nagyon keveset lenne használva.
Emiatt felmerült bennem a kérdés, hogy megéri-e? Forgalmi, kötelező, teljesítményadó meg ugye meg is kéne venni, ami még egy használt kis autóval is minimum 500 ezer. Mennyi kilométerfutás az egy hónapban, amikor már van értelme autót venni, úgy hogy nem minden nap lenne használva?
Márpedig ilyen használatnál onnan kell megközelíteni, hogy mire és hogyan használnád.
Alapvetően tömegközlekedés van, ha te nem tudsz annyira pontos lenni, hogy kiérj időben a buszmegállóba az nem indokolja az autóvásárlást.
Inkább úgy kell az ilyen helyzetet megközelíteni (mert anyagilag nem fogja megérni), hogy mire használnád, és hogyan, mennyi kényelmetlenséggel mennyi erőfeszítéssel, ráfordítással tudnád megoldani.
És belefér-e a kasszába az autó fenntartása
Ha nem pénzkereseti eszközöd az autó, akkor nem értelmezhető a kérdésed. Mehetsz bármennyit, nincs olyan, hogy megéri.
Az autó egy kényelmi eszköz, valamit időt tudsz vele spórolni, nem vagy menetrendhez kötve. Inkább az a kérdés, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni a kényelmedért. Ha csak az adót és a biztosítást nézzük, már az is több ezer forint havi szinten és egy métert nem mentél vele. Ha mész is, akkor hozzájön az üzemanyag, amortizáció, egyebek. Ennél a gyaloglás, biciklizés, de még a buszozás is olcsóbb, viszont kevésbé kényelmes, gyors és rugalmas.
Bármilyen furcsa és hihetetlen de nem éri meg az autó fenntartása.
Csak akkor éri meg ha termel hasznot is, minden más esetben csak ráfizetés.
Én kiszámoltam egyszer és olcsóbb taxival járni mint autót fenntartani. Persze már ekkor megvolt az autóm és ha eladom azon is csak buktam volna.
Nagyon kevés ember van aki ezt előre kiszámolja, mert nem is akarja tudni hogy mennyibe van.
Tíz vagy tizenöt évre kell kiszámolni és lefog döbbenni hogy mennyibe van egy autó.
Kezdve a jogosítvány csináltatással, de ezt se számolja bele senki sem az autó fenntartásba.
De ha a km-t akarod kiszámolni hogy mennyibe esik, minél kevesebbet megy az ember vele annál többe kerül 1 km.
Akinek eszköz az autó, annak hanyagolható főleg ha van villamos busz ott ahol lakik.
De akinek hobbi és szórakozás is az autó, az meg nem a pénzt fogja nézni.
Egy gyerek, család többe kerül mint egy mezei autó.
Ha nem munkaeszköz, akkor anyagilag soha nem fog megtérülni, ez nem is kérdés. Ahogy pl. egy okostelefon vagy egy bőrfotel sem.
Pozitívum, hogy több szabadidőd lesz, rugalmasabban tudod beosztani az idődet, el tudsz jutni olyan programokra, amiket amúgy ki kellene hagynod. Nem kell cipekedni, pl. bevásárláskor. Nem kell fagyoskodni/leizzadni, elviselni a többi embert a buszon.
Negatívum, hogy sokba kerül, folyamatosan költened kell rá és meg kell oldanod a szervizelését, parkolását, stb.
Ezt már mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy megéri-e.
Az autó egy kényelmi luxuscikk. Anyagilag sosem éri meg fenntartani, ha hétköznapi felhasználásról beszélünk.
Egyébként meg ha van rá pénzed, akkor vegyél csak autót. Amíg diák voltam, én is egy 40-50 ezres városban éltem, hát ma már biztos nem költöznék vissza ilyen jellegű településre autó nélkül. A franc se akar fél-másfél órákat várni egy buszra.
Én ezt a kérdést inkább közgazdaságtanilag közelíteném meg. Azt hogy mikor éri meg azt a hasznosság függvényében lehet megmondani. Számomra többet ér, azaz nagyobb a hasznossága annak hogy nem kell kisétálnom a buszmegállóba, illetve a menetrendhez igazítani az időmet mintsem buszozni akárhova. Így annak ellenére hogy kb havi 350 km-t megyek nekem megéri az hogy ezáltal több szabadidom lesz, kényelmesebben, gyorsabban eljutok ahova szeretnék. Meg nekem maga a vezetés is egy élmény (na jó nem mindig).
Ha viszont pénzügyi szempontból közelítjük a kérdést akkor arra jutok hogy (nekem) nem éri meg, mivel csak kiadásom van a kocsira.
Anyagilag csak akkor eri meg ha enelkul nem tudsz penzt keresni.
Nekem Magyarorszagon volt egy kis autom nehany evig de jobban csak hetvegente mentem vele, dolgozni szinte soha nem jartam autoval.
Nekem megerte mert sokszor jol jott hogy van autom pl mikor fel kellett mennem a repterre vagy esett az eso es nem akartam elazni vagy nagyon hideg volt kint.
Mielott eladtam sokat kirandultunk vele a felesegemmel. Akkor nagyon jo volt hogy volt sajat autom mert anelkul sokaig tartott volna elmenni masik varosokba.
Km futas nem lenyeg. Ha valaki pl rokkant vagy nagyon idos akkor megeri neki megha csak hetente 30km-t megy vele.
Ha sokat utzol este vagy olyan helyekre mesz ahova nem jar busz akkor is megeri. Jobb mint a taxizas szerintem.
Volt amikor buliba mentunk , hajnalban nem akartunk varni a reggeli buszig es taxit hivtunk. Egy ideig nem is volt szabad taxi. Ha kocsival mentunk volna akkor joval korabban hazaerunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!