A benzines vagy a dizeles kocsi gyorsul jobban? És melyiknek nagyobb a végsebessége?
Ne csalj öcsi!
Feltöltött motort, feltöltött motorral hasonlítunk!
Ez a nyerő.
Ha a teljesítmény azonos teljesen mindegy hogy szívó-e vagy feltöltött. Nyilván szívóból nagyobb lökettérfogat kell ugyanahhoz a teljesítményhez. Tök mindegy hogy azt a teljesítményt feltöltővel, kompresszorral, vagy turbóval, változó vagy fix geometriával, intercoolerrel vagy anélkül érik el.
Ha megnézünk azonos teljesítményű, közel azonos tömegű, közel azonos váltókiosztású autók műszaki adatait, 0-100km/h gyorsulásban nem lesz borzasztóan nagy különbség.
Nézzünk két tök átlag autót:
Astra H 1.7 dízel: 101 Le, 240Nm, 0-100km/h gyorsulás: 12,3 mp.
Astra H 1.6 szívó benzin: 105 Le, 150Nm, 0-100km/h gyorsulás: 12,3 mp.
Annak ellenére, hogy tömegben biztosan van különbség és a váltó sem ugyan az, teljesítmény közel azonos, nyomaték nagyon nem azonos, a gyorsulás mégis hajszálra ugyan az.
Hozzáteszem nekem is dízel autóm van és imádom, több okból is, de senkit nem akarok vele letolni az utakról és nem járok vele gyorsulási versenyekre. Még egy relatív kis köbcentis szívó benzines is szedi a lábát ha arról van szó, csak pörgetni kell, mert ugyan azt a teljesítményt magasabb fordulaton tudja leadni. Ez egyébként pont az alacsonyabb nyomaték következménye.
Utolsó jól leírta... Ha teljesítményre azonos, akkor nem fogsz egetverő különbséget tapasztalni...
De ha autóvásárlás előtt állsz, és az miatt kérdezed, akkor ne ez döntsön a dízel vagy benzin kérdésben...
Meg ez a végsebesség dolog is... Kérdezz meg 100 embert, hogy megnézte-e már, hogy mennyi a kocsijának a végsebessége. Nem sokan fogják azt mondani, hogy igen. Szóval rohadtul mindegy, hogy 225 vagy 237 a kocsid vége. Max egyszer az életben megnézed, aztán soha többet. Tényleg a 10 éves gyerekek szoktak ilyeneket kérdezni :D
Ha egy azonos teljesítményű dízelből átülsz egy azonos teljesítményű benzinbe, még ha van is köztük különbség, azt te mint civil, utcán autózó nem fogod észlelni.
Szóval ha nem vagy elégedett egy adott motorral, és azzal a teljesítményben amit tud, nem az lesz a megoldás, hogy átülsz egy ugyanakkora teljesítményű, de más üzemanyagú motorra.
Hiába ülsz át egy 2.0 szívóbenzinből egy hasonló 2.0 TDI-be. Nem fogsz változást észlelni. Még ha van köztük 20 LE különbség, akkor se. Erősebb motor kell és kész. Nagyobb köbcenti, több henger, több turbó, kompresszor, több kamu M-es embléma a hűtőrácsra, anyámkínja.
Tehát ha neked kevés egy Audi A4 2.0 TDI, akkor ne a 2.0 TFSI-ben keresd a megváltást, hogy azt majd biztos jobban lehet cipőzni. Keresd a 3.2 FSI-ben vagy a 4.2-ben. Érted?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!