Hidraulikus kuplungot hogyan kell légteleníteni?
A kocsimban hidraulikus kuplung van és úgy tűnik, hogy néha nem emel ki rendesen.
A probléma hidegben jelentkezik, olyankor a legszembetűnőbb, hogy második fokozatba csak enyhe recsegés kíséretében lehet berakni, valamint, amikor emelkedőre megyek akár 1-esben, akár hátramenetben megállás után néha ki kell rángatni a sebességből. De ha olyankor amikor nem enged a váltó, leállítom a motort, akkor leállítás után már könnyedén üresbe lehet rakni.
További észrevétel, hogy néha enyhe emelkedőn sem lassul a kocsi, amikor kinyomom a kuplungot. Tehát ilyenkor a kuplung csúszik ugyan, de nem old teljesen.
Más fórumokból a következő lehetséges hibaokokat találtam:
- nyelestengely csapágy lógás
- alsó vagy felső munkahengerek hibája
- levegős rendszer
- nagyon ritkán okozhatja a főtengely támcsapágy extrém kopása is
A támcsapágy kopást könnyedén kizártam. A kuplung kinyomásakor a főtengely ékszíjtárcsája alig mozdul el axiális irányban. Talán 0,1 mm-t. A kinyomócsapágy elmozdulásához képest ez nem számottevő.
A légtelenítést úgy csináltam mint a fékeknél szoktam. Megkértem valakit, üljön be a kocsiba. Meglazítottam a légtelenítő csavart ráhúztam egy bipoláncsövet, amit egy edénybe vezettem, aztán kuplung le, csavar meghúz, kuplung fel, csavar ismét lazít, majd ezt ismételgettük kb. 5 ször.
Az volt furcsa, hogy a társam panaszkodott, hogy a kuplug nem megy fel magától, hanem kézzel kellett visszahúznia. Normális ez?
Megállapítottam, hogy a pedál felett van egy rugó, ami segít a pedál felemelésébe.
Normális-e az, hogy ez a rugó nem képes felemelni a pedált?
Logikus megoldásnak az tűnik, hogy a kuplung főhengerben található dugattyú végén a kis visszacsapó szelep nem hajlandó kinyitni, hogy a henger feltöltődhessen friss fékolajjal, azaz túlságosan nagy nyomáskülönbség szükséges a kinyitásához, amit a gyári pedálrugó önerőből nem képes kifejteni.
Joco 69,
Remek ötletet mutat be a film (fecskendővel fékolajat sajtol a légtelenítő szelepen keresztül). Az alkalmazásának mindössze annyi a korlátja, hogy a kuplung munkahengerbe felül legyen bekötve a főhenger felől érkező nagynyomású cső.
Üdv mindenkinek!
Ma cseréltem kuplung szettet+ kinyomó csapágyat, a helyzet az, hogy amikor kinyomom a kuplungot, akkor gindolom a kinyomó csapágy kattog, viszont a pedál nem szorúl, a pedálnak a hosszjátéka is megvan, viszont puha nagyon..
Valami okosságot tud erre valaki, vagy valakinek hasonló tapasztalat?
Alany:golf v 1.4 bca
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!