Egy Civic valóban szereti a szokatlanul magas fordulatszámokat?
Mióta nálam van az autó, már ketten kérdeztek a váltásról, első saját autóm előtte Suzukin tanultam, illetve egy Opelt vezetgettem, azoknál a sebességre és a motorhangra figyeltem mindig.
Viszont az egyik márkaszervizes mondta hogy nyugodtan pörgethetőek 7 ezer fölé is, főleg hogy 1.8as.
Anno az 1.6os Opel már sírt a 4.-ért ha 3-asban mentem vele mondjuk 60at.
Meghatározott fokozatokra érvényes ez a 7 ezres érték, vagy akár másodikban de inkább harmadikban érdemes ennyire kihúzatni?
Ha én lennék márka szervizes, azt mondtam volna hogy pörgesd 10ezer fölé. Akkor lenne munkám bőven.
Egyébként lehet érezni, hallani hogy mi a jó egy motornak.
Mindegyik motort nyugodtan el lehet pörgetni tiltásig (semmi köze hozzá, hogy Honda-e vagy nem), nem szabadna hogy baja legyen tőle, még tartósan sem. Persze itt jön a DE:
1. Semmi értelme így járni.
2. Hangos.
3. Sokat fogyaszt.
4. ELVILEG nem lesz baja tőle. Egy 15-20 éves autóval - ami ki tudja hogy volt karbantartva, volt-e olaj cserélve benne egyáltalán normális időközönként, no meg valószínűleg úgyis van valamilyen rejtett hibája - azért nem játszanám ezt rendszeresen.
"Meghatározott fokozatokra érvényes ez a 7 ezres érték, vagy akár másodikban de inkább harmadikban érdemes ennyire kihúzatni?"
Sehol a büdös életbe nem "érdemes" eddig pörgetni, pláne hogy valószínűleg itt már túl is van a teljesítménymaximumán. Az meg aztán a motornak tök mindegy, hogy éppen hányasban van.
A fordulatszámmérőn a piros tartomány nem viccből van bejelölve.
Az instant motorhaláltól a tiltás véd a fordulatszám felső határával, de a piros tartomány már az élettartam-csökkenés figyelmeztetése.
Szóval nem köpi ki a lelkét a kocsi, ha néha beleszaladsz, de sokszor oda pörgetni jó út a roncstelep felé.
Maga a "legál" tartományban pörgetés nem motorgyilkos, sőt, kevesebbet árt, mint alacsony fordulaton taposni ki a nyomatékot, attól tud szépen oválra kopni a hengerfurat.
A Vtec, VVTI stb. motorknál van egy "gazdaságos", meg egy "sportos" fordulattartomány, a kettő közti átmenetnél vált a szelepvezérlés módot.
Mindkettőnek megvan a helye, amikor érdemes használni.
Ha bárki azt mondja, csak ebben, vagy abban a tartományban érdemes, neadjisten illik, szabad használni, az biztos, hogy téved.
Minden autónak más a nyomaték- és teljesítmény-görbéje, más a váltó és difi-áttételezése, mindnél más fordulatszámok tartozhatnak egy spórolós, egy sportos vezetéshez. Ezt ki kell tapasztalni, mondhatom, hogy a használat közben rá kell érezni.
Volt egy 3.0 V6 Renaultom, most van egy 1.3 Suzukim.
A véhattal ötödikben gyorsíthattam ki finoman ott, ahol a szuszkánál a harmadikba visszapakolva történik csak valami.
A hondád valahol a kettő közt lehet, de négyhengeresként inkább a szuszkához közeli. Szóval némi pörgetés kell a kicsikének.
A 7000 túlzás normál használathoz, de ha valamiért nagyon ki kell gyorsítani, nyugodtan el lehet odáig pörgetni, így a felváltásoknál mindig 4000 fölé, tehát a magasabb szelepvezérlésbe fogsz felváltani és megmarad a nyomaték.
A limuzinsofőrös finom autózáshoz viszont a komplett felváltáshoz megmaradhatsz 2000-4000 közt kapcsolgatva, persze ugyanolyan finom gázpedál-nyomkodással. A forgalom fele valószínűleg le fog gyorsulni, de a fogyasztásod tárcabarát lesz.
Persze az a legjobb a motornak ha 8ezres fordulaton 1-esben mész végig a kisutcákon,és természetesen hideg motorral mert úgy kopik a legkevésbé!Olajat sem kell cserélni csak ha már nagyon halkan szól a hifi!Ha meg furcsa zajt hallasz állj félre nyisd fel a motorháztetőt és agyjál egy pár jó nagy pofont a forró motornak,hogy tudja ki a főnök!
Amúgy aki ezt mondta neked jobbat tenne az emberiségnek ha inkább elmenne valahova sepregetni!
Itt az 1.8-as civic nyomaték- és teljesítménygörbéje: [link]
Ahogy nézem a csúcsteljesítménye 6500-nál van, 7000 az már a leszabályzási fordulatszám. Ráadásul 6800-nál elkezd meredeken beszakadni a nyomaték- és teljesítménygörbe. Szóval nemcsak hogy nincs értelme, hanem konkrétan NEM LEHET 7 ezer fölé pörgetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!