Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Caddy mk2 hátcso dobfék...

Caddy mk2 hátcso dobfék átalakitása tárcsafékesre valaki csinált már ilyet?

Figyelt kérdés

2019. nov. 22. 17:08
 1/6 anonim ***** válasza:
50%

Nem , de te se csinálj.

Nem tudod levizsgáztatni, de ez a legjobb eset.

Ha fejre állsz vele vagy ez miatt lesz egy nagy baleseted az sokall nagyobb baj lesz.

2019. nov. 22. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
91%

"Nem tudod levizsgáztatni"...


Ki a rák nézi a féket vizsgán? :D


............


A VW-t passzolom, de az Opelnál sokáig fix tengelycsonkos hidat pakoltak a Combo alá, míg a Corsa alatt cserélhető tengelycsonk van így ott esély sem volt az átalakításra.

VW-s fórumban kérdezd, vagy nézd meg valami online EPCben, hogy milyen a híd alatta. Ha nem fix csonkos akkor talán át lehet alakítani tárcsásra.

2019. nov. 22. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Nem igaz hogy ilyen tanácsot adsz neki.

Mégis ki nézné a féket, minden vizsgán nézik.

Arról már ne is beszéljünk hogy nem tudná úgy megcsinálni hogy az normálisan fogjon. Vagy erősen vagy gyengén fogna.

A fékerőszabályzót mihez és jogyan állítaná be?

Mert ami addig volt rajta biztos hogy nem lenne jó.

De az eredeti pont ahhoz van méretezve.

Ez rosszabb sufni kókányolás mint a lóeru növelés otthon.

2019. nov. 22. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
De most komolyan... Úgy bírom mikor vmit megterveznek, több ezer darabot legyártanak, működik, majd magyarországon jön tuningjóska és megmondja hogy neki az a fék vagy akármi nem jó, ő jobban tudja és átszerkesztgeti másra...
2019. nov. 22. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

"Nem igaz hogy ilyen tanácsot adsz neki.


Mégis ki nézné a féket, minden vizsgán nézik."


Igen, a fékhatást. Nem azt, hogy milyen fék van alatta. Láttál már olyat, hogy alámegy a vizsgabiztos és megnézi, hogy az adott fékalkatrész cikkszámának van e gyári jóváhagyása az adott típuskódhoz? Mondjuk én már láttam fékhibás autót is vizsgán átmenni.. :D


"Arról már ne is beszéljünk hogy nem tudná úgy megcsinálni hogy az normálisan fogjon. Vagy erősen vagy gyengén fogna.


A fékerőszabályzót mihez és jogyan állítaná be?"


Az MK3-as Caddyn hogy oldják meg?


"Mert ami addig volt rajta biztos hogy nem lenne jó.


De az eredeti pont ahhoz van méretezve.


Ez rosszabb sufni kókányolás mint a lóeru növelés otthon."


Ugyan,ha feldob hátra egy 265-285-ös tárcsát az biztosan normálisabban, egyenletesebben és jobban fog fogni, mint a gyári, szétrohadt önállítójú dobfék. Ha meg már ABS-es akkor határmindegy. Ugyan mégis mekkora problémát tud okozni, ha a hátsó fék kicsit jobban fog? Kissebbet kell taposni a fékpedálon? :D


==


"Úgy bírom mikor vmit megterveznek, több ezer darabot legyártanak, működik, majd magyarországon jön tuningjóska és megmondja hogy neki az a fék vagy akármi nem jó, ő jobban tudja és átszerkesztgeti másra..."


Ennél már csak az a szebb, amikor kiderül hogy alultervezték. Persze ilyen nincs, nem is íródnak ki ilyen kérdések itt sem.


Mondjuk ott van a Mondeo MK3 berohadós hátsó Bosch féknyerge. A facelift előtti az egyszerűen sz@r, pár éve alatt befolyik a víz a kézifékbowden mentén és összegyógyul. A Faceliftnél módosítottak is a nyergen, onnantól nincs vele gond. Ha kicseréled a nyerget a facelift utánira akkor egy kókány hülyegyerek vagy mert a gyári... egy rakat szar, de gyári :D


Az első fék is elulméretezett, pályán combosabb fékezés és kuka a tárcsa - vagy felesztergáltatod..


De ott van a tömegesen használt E46-osok fékproblémája. 328-ig 300-as első tárcsa van 285-ös hátsó tárcsával. Az összesnél eldeformálódik az első féktárcsa a hőterhelés miatt, az E46-os csoportokban ez mindennapos kérdés.

A 330i és 330d 325-ös első tárcsákat kapott és 300-as hátsókat, egyikkel sincs semmilyen fékprobléma. Csak halkan jegyzem meg volt 330i-m, önsúlyra ugyanannyi mint a 325d utóbbinak mégis jóval kisebbek a tárcsái. Akkor most ha kicseréled a 325hulladék tárcsáit és féknyergét a 330-aséra akkor te egy kókány hülyegyerek vagy? Semmilyen átalakítást nem igényel a dolog.


Ott vannak az öngyulladók dízel BMW-k. Az is úgy jó, mert úgy gyári? :D


Nagyon sok alulméretezett gyári megoldás van az autóiparban. Ezeket azért a kelet-európaiak fedezik fel, mert itt van 15 éves átlagéletkorú autópark, erre a korra már az összes típushiba ismertté válik.

2019. nov. 22. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Meg azért mert itt mindenki ért mindenhez is...
2019. nov. 23. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!