Napi 170 km főleg sztrádán való ingázásra megéri venni hibrid autót?
"Dízelt nem szeretnék, mert lenne olyan időszak, amikor vagy 2-3 hónapig egyáltalán nem használnám, és úgy hallottam, az a dízeleknek nem tesz jót."
Pont annyira káros, mint egy benzinesnek, azaz semennyire.
Napi 170km. Ha ez oda-visszaút és csak a munkanapokat számolom, bő 40.000km/év használat autópályán. Erre simán dízelt vennék, nem is lenne kérdés.
A hibrid nem fog elektromosan hajtani 170km-en át 130-as tempóval. Azaz 10% alatti lesz a villamos rásegítésed nagy átlagban. Szinte csak városból ki, városba be üzemmódban tudnád a hibridséget kihasználni. 90+%-ban egy sima benzinmotoros autód lenne.
#12: Igen, ezt sulykolják, de nem igaz. Saját tapasztalat: Citroen c4 Grand Picasso, Budapest - Zágráb végig autópályán egy nap oda-vissza kb 6,5 óra ha nagyjából a 125 km/h-s tempót tartjuk.
Ugyanezzel az autóval, de utánfutóval, tehát megengedett max sebesség 80 km/h, de a kb 90-et tartva ugyanez az út, ugyanolyan specifikációkkal (torlódásmentes sztráda, gyors áthaladás a határon stb) 9 óra.
Úgyhogy ne ámítsuk egymást, hogy csak pár percet veszítünk, mert nem.
"#12: Igen, ezt sulykolják, de nem igaz. Saját tapasztalat: Citroen c4 Grand Picasso, Budapest - Zágráb végig autópályán egy nap oda-vissza kb 6,5 óra ha nagyjából a 125 km/h-s tempót tartjuk.
Ugyanezzel az autóval, de utánfutóval, tehát megengedett max sebesség 80 km/h, de a kb 90-et tartva ugyanez az út, ugyanolyan specifikációkkal (torlódásmentes sztráda, gyors áthaladás a határon stb) 9 óra.
Úgyhogy ne ámítsuk egymást, hogy csak pár percet veszítünk, mert nem."
Már hogy az anyámba ne lenne igaz, ez szimpla matek :D
Te sokkal nagyobb sebességkülönbségről és nagyobb távról beszélsz, ott nyilván nagyobb lesz az eltérés.
170 km oda-vissza 130-as átlagtempóval 78 perc. 120-al 85 perc (+8). 110-el 92 perc (+14). Valójában viszont a különbség valószínűleg kisebb lesz, mert 130-as átlagtempót maximum akkor tudsz menni forgalomban, ha a várható lassításokat sebességtúllépéssel kompenzálod. 120-as meg 110-es átlagot viszont tudsz menni nagyobb forgalomban is, sebességtúllépés nélkül.
"na azert hulyeseget nem kene irni, also hangon 6 liter az, de inkabb folotte"
Ez nekem is eszenbe jutott, de nem írtam be, mert nem akartam kötözködni. Ne a kijelzőt nézzük, hanem a ténylegest! Szintén 1.6-os dízelem van, 6 fokozatú váltóval, igaz nem Ford és nem VW. Ideális körülmények között gps szerint 130-ra állított tempomattal az 5,5-5,8-at elkéri. Ha esik az eső, hó, hideg van, vagy erős a szembeszél, akkor simán 6 fölött kér. Kiírni persze nekem is 5 litereket ír. 90-100-as tempóval valóban tudja akár a 4,5 liter környékét.
Én nem hiszek senkinek, csak magamnak. 3 évig 90 lovas 1.6 TDCI Ford Focussal jártam. Evente többször Németország oda-vissza. GPS szerinti fix 130 végig, tempomattal, lehető legegyenletesebb tempóval (nem minden előzésnél padlózva) 5.2 liter. Computer is ennyit mutatott, minden tankolás után kiszámoltam, az is ennyire jött ki. Egysz egészen 5.5re ment fel az autópályás fogyasztás, mert plafonig pakoltam.
Majdnem 2 éve 6os Golf 1.6 CRTDI van helyette, biztos voltam benne, hogy 1 literrel többet fog enni, mert csalószoftver, aztán frissítés, DPF, miegymás. Errefel az egyik útnál 4.9 átlagom jött ki, a 10 ezer kilóméteres átlagom (ebben minden van) 5.5 liter. Országúton nem nagy forgalomban 150 kilóméteres úton 4 litert evett, végig a max sebességgel haladva, ami szabályos.
Bár lehet velem van a baj, mert nekem a 3.0 TDI Audi A6 is 6.5 litert evett pályán tempomattal. Meg ugyanazzal etettem 12 litert is. Lehet a jobb lábakban van a baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!