Milyen futásteljesítményre tervezik az elmúlt években gyártott autókat?
Több autószerelő mondta nekem, hogy az autókat is elérte ez a tervezett avulás mizéria és az újabb modellek már nem bírnak annyit mint a régiek. Egyre kevesebb kilométer kell ez első komolyabb alkatrész cseréhez.
Egy régi suzuki swift motorja kibírta a karosszéria élettartamát. Amikor a kaszni már szétrohadt a motor még mindig egyben volt.
Gondolom amennyi garanciát vállalnak, nem?!
Kétlem, hogy 15-20 évvel ezelött is örökké plusz 2 napra gyártottak volna. Nem az a biznisz, hogy megcsinálják és akkor jó ennyi volt.
Kicsit Déjà vu érzésem van.:D
Mikor 2005-ben megvettem az első CR-dízel motoros autómat (akkoriban még viszonylag újdonság volt), elég sok extrával (TPMS, ami akkor még elég ritka volt az alsóbb kategóriákban, fedélzeti navigáció, kanyarkövető fényszóró, stb.) már akkor is hallgattam a károgókat, hogy meglátom 100.000km-rel már a bontóban lesz. Mert a jó öreg szívó motoros technika az igazi, minél puritánabban, extrák nélkül.
Na, ezzel szemben ez az autó ma is 14 év után és 300+ekm-rel is az utakat rója, nagyobb meghibásodás nélkül. Minden működik rajta, motor, turbó, EGR, stb bontatlan.
A mai autóknál is sok múlik azon mennyire figyelnek oda rájuk, mennyire tartják karban. Céges flottás autók, taxik 4-5 év alatt megfutják a 250-300ekm-es távokat. És nem jellemző hogy ezeket 4-5 évesen a garanciaidő lejárta után közvetlenül tömegesen hordanák a bontókba.
Én 30 éves vagyok, de mióta az eszemet tudom, azt hallgatom, hogy "ezek a mai autók nem bírnak annyit mint a régiek". Maximum manapság hozzá teszik, hogy "De ezek már tényleg nem".
Anno a Swift korában azt hallgattuk, hogy "Bezzeg a lada meg a trabant". Ma meg "Bezzeg a Swift". Azt azért tegyük hozzá 1-es Swiftet aki tehette már rég lecserélte, aki meg nem azoknak elég gatya állapotban van.
A gyártók szempontjából az első vásárló a leginkább fontos, ezért szoktak legtöbb esetben 3-5 év garanciát adni, illetve KM-re olyan 150.000 körül. Ezt szinte mind kibírja komolyabb gondok nélkül ha nincs a karbantartás elhanyagolva.
Ha meg az átlagot nézzük valahol 350-500.000km között van az a pont mikor az autó vagy elkerül valami fejlődő / háborús országba és ott még hajtják míg szó szerint szét nem esik, vagy itt kerül bontóba.
"350-500.000km között van az a pont mikor az autó vagy elkerül valami fejlődő / háborús országba és ott még hajtják míg szó szerint szét nem esik"
Akkor most Magyarország fejlődő és háborús ország? Ezt is jó tudni :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!