Adott egy simson s51 enduro 1989-ből. Egy előző kérdésemben felvetett probléma megoldódott (nem volt kompresszió, kicsúszott a csapszeg és eltörött a gyűrű) de ahogy ez megoldódott előjött egy másik. Mit lehet ezzel tenni?
A gyáriságtól függetlenül lehet, hogy nem jó az úszószint... 😶
Meg ahogy írták a tűszelepre is érdemes ránézni.
Elég sok oka lehet, de az biztos hogy valamiért tökéletlen az égés.
Nézzük a karburátort. Lehet hogy több benzint kap, mint amit el tud égetni. Ahogy írod a fúvókák jók, úgyhogy a súbertű lejjebb engedésével tudod csökkenteni a bejutó benzin mennyiségét. A gázbovden végén levő dugattyúbol ki veszed a tűt, és a zégergyűrűt egyel feljebb rakod. Vagy ketővel, most haggyuk a gyári beállításokat, ez nem egy zsír új gyári karburátor. Ez totózós, üzem közben derül ki, hogy jó lett-e.
Tökéletlen égés a túl sok, vagy túl kevés levegő miatt is lehet. Érdemes a légszürő betétet kitisztítani, szükség esetén cserélni. A légszürő házat is takarítsd ki, és nézd meg a csatlakozást a karburátornál, hogy nem-e tud farslevegőt szívni. A levegőcsavart hajtsd be ütközésig, és utána vissza 1,5 menetet (előző rosszul írta, a 2,5 az sok lesz). Hatos csavar, ennek a menetemelkedése 1 mm, egy kör 1 menet, tehát 1,5 kört vissza. Ez egy alap beállítás, a motornak így el kell indulnia. Ettől lehet/szabad eltérni, de finomhangolás csak üzem meleg motornál!
Többen írták, hogy a gyújtásnak ehhez nincs köze, valóban a leírtak alapján a gyújtás beállítás jó lehet, de ez nem jelenti azt, hogy a szikra is jó. A tökéletes égéhez tökéletes szikra is kell. A gyertyának aranybarnának, és száraznak kell lennie. Ha nem megfelelő a hézag, nem lesz elég nagy a szikra a robbantáshoz, nem tudja rendesen begyújtani a benzint, és mivel itt minden elég gyorsan történik, a benzin egy része úgy távozik a hengerből, hogy nem tudott elégni. Érdemes lehet gyertyát cserélni (függetlenül attól,hogy hány km. van az előzőben), esetleg gyertyapipa, és gyujtókábel.
A leítakból nem kell egyszerre mindent megcsinálni, ezek csak a lehetőségek.
Próbáld lépéseként, kezd azzal amire Te gyanakszol.
Látatlanban ennyit tudok segíteni.
Az "előző" vagyok
2,5 a gyári adat! 1,5-el garantálom nem lesz jó!
T.: "előző"!
Bizonyára figyelmesen elolvastad a válaszomat.
De valószínűleg elkerülte a figyelmedet, hogy azt ítam, hogy haggyuk a gyári beállításokat, ez nem egy zsír új gyári karburátor.
Ezenkívül, én nem azt írtam, hogy ez gyári beállítás, hanem azt, hogy ez egy alap beállítás, amivel a motornak indulni kell, ettől lehet/szabad eltérni.
De ha már segíteni nem tudsz (Tőled idézek: "Aztán szerntem jó lesz"), akkor miért kötekedsz azzal aki segíteni szeretne?
Szerintem olvasd el mégegyszer a választ, és próbáld meg értelmezni.
Ja "előző"! Ne csak egy (neked nem tetsző) részletet ragadj ki a valaszokból!
Ha van okos ötleted, szerintem a kérdező szívesen fogadja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!