Mit tudtok mondani egy BMW 318I KOMBI 1998 autóról? Mik a tipikus hibái?
Tudom öreg autó, és még BMW is. De mennyire kell kinyissam a pénztárcámat, persze nem full gyári alkatrészekbe hanem bontos alkatrészek kb ára mennyi lehet..
Mik a tipikus hibák. De amúgy motorikusan jó e.
Eltaláltad, öreg és BMW.
Amennyiért normális állapotút adnak, annyit nem szabad érte fizetni.
Kispénzű embernek nem BMW-t kell venni, hanem (jelen esetben) kombi Passat, Bora, Octavia, Astra, Vectra
Nem BMW, de hasonló korú, újkorában prémium autóval való szenvedésem 22 éves koromban így nézett ki: került 500e Ft-ba, ráktöltöttem egy év alatt 1M Ft-ot, de soha nem lett jó, valami mindig kopogott, nyekergett, rángatott, kilyukadt, elfolyt. Végül 3 év után eladtam 400e Ft-ért.
Jó lecke volt, és nem is feltétlenül azért, mert kiderült, hogy ilyen vagy olyan autót szabad-e venni, hanem mert ráébresztett, hogy mennyire sok szorongást, gyomorgörcsöt okoz az, ha az autóm teljesítményét és műszaki állapotát összekötöm az önértékelésemmel. Talán ha magam is autószerelő lennék más lett volna, de enélkül nem ajánlom senkinek.
Mindenki így jár ezekkel. Nézd meg ezt a videót, mennyiért vette és mennyit költött rá.
Ez egy mezítlábas szívó 4 hengeres 8 szelepes vasblokkos benzines. Nem a videóban szereplő 6 hengeres turbós überdízel. Meg aztán egy kategóriával kisebb is.
Az E36 legnagyobb ellensége ebben a korban a rozsda: vásárlás előtt kötelező emelőre tenni és megnézetni olyannal, aki lakatolt már életében.
Csodát ne várj. A legfiatalabb is 20 éves, tutira volt már legalább 1 nemtörődöm tulaja, akinél csak halmozódtak a javítani valók.
Ha a kasztnija rendben van, akkor többit pár százezerből ki lehet pofozni, de vedd tudomásul, hogy ezek öreg autók. Napi használatban folyamatosan lesznek nyűgjei.
Ja igen. 20 éves kocsiba, ne akarj 25 éves bontott cuccokat szerelni, ez csak egy baráti jótanács ;)
Töltsed le szépen playből az unix autóalkatrész progit és nézegesd bátran mennyi egy kupplung, vízhűtő, benzinpumpa, befecskendező szelep, lamda szonda, abs jeladó stb. ezek bármikor kellhetnek ilyen korban.
Nekem ilyenem van csak 96-os sedan.
Típushibák amik eddig kijöttek nekem az alábbiak voltak:
- hűtőradiátor tetején lévő csonk szeret elöregedni és letörni, komplett hűtőradiátort kell cserélni 5-6 évente. Ha ezt nem szeretnéd akkor aluminium hűtőradiátort kell bele venni.
- alapjárat szarakszik - lambda szonda probléma - 15 ezer volt de én cseréltem
- abs jeladó szarrá megy, 3500 cserélni, de mivel idős és berohad ezért szopó
- tetőkárpit lóg
- ablakemelőben lévő pöckök eltörnek. 400 forintból veszel 10 darabot, de szopó míg addig nem tudod felhúzni az ablakot
- ajtókárpit pöcköknél elenged, javítani kell - szintén 400 forint, de szopó
- kormánymű bssza ki magából az olajat, ez elég gyakori
- vízpumpa ha nem cseréled idően képes behalni és ha csapvizen járatta előző tulaj akkor úgy berohadni hogy elképesztően nehéz kiszedni
- rozsda. Küszöbök akár képesek alólad kirohadni ha nem figyelsz oda. Ne csak a külső küszöbtakaró műanyagot nézd
- csomagtartó kéder elöregszik, beázik - csere 8-10 ezer
- klímában előtét ellenállás néha behal - kb 5000 forint de míg meg nem érkezik fázol
Motorikusan jó. M43B16-B18 alapból egyben van, nehéz kicsinálni. Én nyúzom rendesen, se vizet se olajat nem eszik pedig 23-24 éves. Ugyanez a váltó difi és futóműre elmondható.
De a motor körűl a régi műanyag alkatrészek és elektronikák foglalkozósok. Különösen a hűtőrendszer. Néha el fog folyni a vized. Néha nem fog menni az ABS. De nem kell majd olajat literszámra utánatöltögetni mint hasonló korú japánoknál. Legalábbis nekem nem kell. Furcsállom is hogy nyúzott motor 23-24 évesen egy cseppet se eszik. De nem panaszkodom. Ez kárpótol azért hogy mindig van rajta valamit bütykölni.
Annyi hogy a BMW-s társadalom "csak gyári bontott" baromságát ne vedd fel. Ha gyári bontottat veszel az is 20 évet ment. Lehet 2 hét múlva az is beszarik. Rábeszéltek engem egyszer erre, és pórul jártam. Ezzel szemben nekem az olcsóbb után gyártott alkatrészekkel nem volt eddig bajom.
Rozsdára figyelj. És miután megvan szintén menjen rá az alvázvédelem. És nem lesz baj. Persze azzal számolj hogy nem szalonautó hanem 20 éves cucc lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!