Sebességbe hagyva hogy kell rögzíteni az autót?
Lehet hülye kérdés, de sosem csináltam még, mindig kéziféket használtam, a pontos sorrend érdekelne:
A járó vagy álló motort mellett rakom egyesbe? Tehát először leállítom üresbe rakva, majd egyesbe rakom az álló motorral, vagy még jár a motor, de áll az autó, egyesben van, és úgy állítom le?
Illetve indulásnál: ha egyesbe van az álló autó, akkor indulás előtt üresbe rakom és indítom, vagy egyesbe el tudom indítani?
Remélem érthetően kérdeztem.
Mi az oka, hogy ezentúl nem akarod használni a kéziféket, mint eddig?
Amúgy a sorrend teljesen mindegy. A lényeg hogy sebességbe legyen a váltó. Az hogy mikor rakod be, teljesen mindegy.
Érdekes nekem mindig kint áll a szabad ég alatt az autóm (sajnos panelban lakom) és érdekes még sose fagyott be kézifékem :(
De hogy válaszoljak. Teljesen mindegy
Ha beteszed egybe és leállitod vagy ha alapból leállított autónál teszed egybe a lényegen nem változtat
Én télen is használom a kéziféket, igaz, hogy ősszel átnézem a kézifékbovdent, különösen a végén lévő védőgumit, hogy ne legyen kiszakadva, így nem tud befagyni.
De persze mindenki úgy csinálja és úgy rögzíti az autóját, ahogy jónak látja.
Mint írtam a sorrend teljesen mindegy. A lényeg csak, hogy sebességbe hagyd a váltót.
Ha folyamatosan használod a kéziféket akkor nem fog befagyni...
Pont attól fog berohadni tavaszra, hogy nem használod télen!
A helyes sorrend: leállítás közben kuplung benyomva tövig, fék benyomva majd kézifék behúz, leállítod motort, fék felenged és megvárod, hogy moccan-e az autó.. Ha moccan akkor megvárod míg a kézifék megfogja majd kuplung kienged.
Ez azért jó mert nem a váltó feszül mint barom hanem a kézifék fogja az autót.
Így indításnál nem kell erőltetni a váltót hanem szépen könnyedén kijön üresbe.
(Gondolom már mindenki találkozott olyannal, hogy alig akar kijönni a váltó a helyéről indítás előtt, na ez ezért van.)
Teljesen mindegy. Úgyis lehet, hogy járó motornál rakod be egyesbe, leállítod, majd felengeded a kuplungot. De úgyis lehet, hogy üresben leállítod a motort és kuplunggal vagy anélkül rakod egyesbe. Lényegében semmi különbség nincs.
Viszont ha jó állapotban van a kézifék-bowden, akkor tök felesleges ezzel szórakozni, nyugodtan behúzhatod a kéziféket, nem fog befagyni.
Még annyi, hogy érdemes mindig a mozgás irányának megfelelő fokozatba kapcsolni, tehát lejtőn egyes, emelkedőn rükverc. Egyes autóknál átugorhat a vezérlés, ha fordítva van terhelve.
A kézi féket pedig mindíg kell használni és akkor nem rohad és nem fagy be.
De ha nem használod egy fél évig , egyszer úgyis behúzod még véletlenül is.
. NA akkor szokott beszorulni, berohadni.
#6 Leírta jól, Ladák óta nem rohad be a kézifék...
Leállítod, kézifék behúz, üresben kuplung felenged, fékről leszáll, kézifék megfogja az autót, kuplung be, egyesbe teszed és kész.
Indulásnál meg úgyis kuplungolsz, mint egy normális ember gondolom, mindegy hogy milyen sorrendben lett sebességbe rakva leállítás előtt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!