Hogy lehet úgy 2-esbe váltani, hogy ne rántson az autó?
Friss jogsis vagyok, és akárhogy figyelek, a 2-esbe váltásnál mindig ránt egyet az autó. Vagyis ha 1-esből váltok 2-esbe, akkor nem, úgy szép simán megy a dolog, ha 2-ből 3-ba, szintúgy, de ha 3-ból szeretnék visszaváltani 2-esbe, mondjuk kanyarodás miatt, akkor mindig ránt egyet rajta. Mit csinálok rosszul? Túl gyorsan engedem fel a kuplungot? Vagy a felengedés előtt is kellene egy kis gázt adnom?
Előre is köszönöm, aki tud segíteni!





Igen, próbáld meg, hogy kicsit lassabban engeded fel a kuplungot.
Evvel így gyakorlatilag kímélsz minden erőátviteli alkatrészt(kivéve a kuplungot, de hát az erre van) féltengelyeket, tartóbakokat, felfüggesztéseket, váltót, stb.
Az a lényeg, hogy próbálj közelíteni ahhoz, hogy minél észrevétlenebb legyen, ahogy váltasz.

























Friss jogsisként szerintem semmi szüksége a kérdezőnek az extrább visszaváltásokra. Előbb szokja meg az autóját, meg hogy milyen fordulatnál érdemes váltani, aztán majd gyakorlottabban már úgy bűvészkedhet a pedálokkal, váltóval, ahogy akar.
(Egyébként most mondjam, hogy szerintem meg a heel-toe az igazán menő? Mondjuk én még csak szívó benzineseket vezettem, ott elég hatékony módszer. Meg a sima gázfröccsös visszaváltás is.)
Szóval kérdező, lassabban engedd fel a kuplungot (meg persze időben és eléggé lassíts le visszaváltás előtt), akkor nem fog rántani az autó.





Visszaváltásnál a motor lassabban forog, mint az adott fokozatban, adott sebességen kéne neki. Pl. 30-nál visszarakod kettesbe, a motor forog mondjuk 900-at, de amúgy 30-nál kettesben 2300-at kéne neki. Tehát, ha hirtelen leugrasz a kuplungról, akkor ez a különbség nagyon rövid idő alatt egyenlítődik ki, ezért egy nagy rántást fogsz érezni. Ez amellett, hogy kényelmetlen, a motor és a hajtáslánc alkatrészeinek sem tesz jót hosszú távon.
Két megoldás van erre a problémára:
1) 1-2 másodpercig csúsztatod a kuplungot, így van idő a fordulatszám-különbségnek kiegyenlítődnie, tehát nem lesz rántás. Kezdő vezetőknek ez a módszer javasolt.
2) A motort felpörgeted arra a fordulatszámra, amin az adott fokozatban, adott sebességen forognia kell. Tehát benyomod a kuplungot, kettesbe rakod, közben gázt adsz, hogy a motor 2300-at forogjon és ekkor akár le is ugorhatsz a kuplungról, nem lesz rántás, mert nincs fordulatszám-különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!