Mennyivel lehet durvabb alapveto fenntartasi koltsege egy e39 528i-nek egy golf 5 2. 0 FSI-hez kepest?
Eddig egy 5-os golfot vezettem elso autokent, csak osszecsuktak ipari parkban cegnel, kihoztak gazdasagi totalkarra.
Vezettem egy ismerosom 520i-jet, direktebb autonak ereztem, igazabol elvezetesebb volt azon a 2 heten mint a golf.
Csak forumok alapjan az 525 es 528i ami olyan aranykozep a bodehoz merve.
A golf 5-el tudok csak mérni fenntartásban, arra azt mondtam, hogy teljesen korrekt a pénztárcámhoz mérten.
De ez mint ex felső-középkat. sokak szerint horribilis a golfhoz mérten.
Mit gondoltok?
Azt gondolom, hogy bármelyik autónál a lehetséges fenntartási költségekről beszélni úgy van értelme, ha a hangsúly a lehetségesen van.
Az autóban az tud elromlani, ami benne van... szerencsére nem törvényszerű, hogy el is romlik, de azt kell mérlegelni, hogy mennyire viselné meg a pénztárcát egy komolyabb szerviz. Azért is van sok lepusztult autó, mert a szervizeket hanyagolják, "drága", inkább megy a piacra az autó, "tökéletes állapotban" hirdetve.
Senki nem tudja előre biztosan megjósolni, hogy a következő (pl egy évben) milyen javításokra lesz szükség... egy prémium autónál a szerviz költségeiben is benne lehet a "prémium", ami nem azt jelenti, hogy minden évben számolni kell vele, hanem, azt, hogy előre nem feltétlenül jósolható meg, hogy mikor... bizonyos szempontból igen, előtte szokás sok esetben eladni.
Attól függ milyen állapotú példányba nyúlsz bele. Az olaj literje ugyanannyi mint a Golfé (legfeljebb két literrel több kell), szűrőket is kapsz ugyanannyiért mint a Golfhoz. Gyertyából kettővel több kell, de ezek nem megfizethetetlen különbségek.
Minden azon múlik hogy vételkor mennyit szánsz az autóra. Ha vételárban a kínálat felső negyedéből választasz, azaz megfizetsz egy normális állapotú példányt, akkor közel annyiból karbantartható lesz amibe a Golf kerül.
Ha viszont a vásárláskor spórolsz akkor a megtakarítás többszörösét kell majd rövid időn belül rákölteni, de sosem lesz jó, mi pedig majd hallgathatjuk hogy milyen sz@r a BMW. Tehát az alapelv: 4-5-6-700 ezres BMW-t nem veszünk, minimum a duplájától indul az élet.
Az E39 sok alulengokaros futoművére végtelen mennyiségű pénzt lehet kidobni!
Ha valahol rohad,márpedig ha valami olcsóbb vackot veszel biztosan fog,szintén csilliárdokat lehet ráboritani a vasoxid elleni harcban
Stb stb.....
Raadasul a korban is benne vannak mar,ugyhogy azt ajanlom alaposan nezd meg mit veszel,mert ha nem figyelsz könnyen az anyagi es műszaki csőd szélén találod magad!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!