Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jobb a dízel, mint a...

Miért jobb a dízel, mint a benzines autó?

Figyelt kérdés
Miért van jóval több dízel, mint benzines gépkocsi?
2019. okt. 8. 12:35
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
0%

Egyetlen egy dolog miatt van belőle több.

Mert a magyar használtautópiac jelentős része céges autókból áll.

Egy céges autó pedig jellemzően sokkal többet fut, mint egy magánhasználatú autó, így pedig már van jelentősége annak, hogy pár literrel kevesebbet fogyaszt, hamarabb bejön a dízeles autó felára. Plusz én úgy tudom (bár ez nem biztos), hogy a dízel autókra nagyobb értékcsökkenést lehet felszámolni, de nem értek a számvitelhez alap szinten túl, szóval ez nem biztos.

2019. okt. 8. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
80%

"A turbódízelek 4000-es fordulat után elfogynak, míg egy benzinest 6000-7000-ig lehet pörgetni és végig húz. Így a gyorsulása egyértelműen jobb lesz. Arról nem is beszélve, hogy ugye a dízel egy mocskos anyag, jobban károsítja a motort és környezetet is. Ettől függetlenül természetesen jó a dízel, ha sokat mész autópályán vele minden nap. Ugye kevesebbet eszik és ha járva van rendesen, akkor nem rakódik le a mocsok. De ha városi közlekedésről van szó, akkor egyértelműen benzin."


Erre azért van pár megjegyzésem (nem vagyok egyébként dízel párti).

1. Az átlagos vezető a büdös életbe nem pörget el 6-7 ezerig egy motort, de még 4-ig se nagyon.

2. Mi az hogy "mocskos" anyag?

3. A "mocsok lerakódás" az gondolom a turbó koxosodását jelenti. Egy benzines turbó ugyan úgy tönkre tud menni.

4. Az hogy a környezetet jobban károsítja sem igaz. Sőt, a CO2 kibocsájtása egy ilyen motornak jelentősen kisebb. Van amiből tényleg a dízelnek nagyobb a kibocsájtása, de egy modern, szűrőrendszerekkel ellátott, karbantartott dízel egyáltalán nem károsabb a környezetre, mint egy benzines autó.

2019. okt. 8. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
Na megint egy adok kapok kérdés amit hébe hoba kiírnik idönként.
2019. okt. 8. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
0%
Amit még nem írtak előttem hogy a dieselt kényelmesebb vezetni mivel felengedheted a kuplungot és gurul előre lassan nem pedig lefullad mint a benzines, amihez nyomogatni kell a gázpedált hogy ne álljon le ilyen szituációban. Emiatt egyértelműen nem kell annyira figyelned hogy le ne fulladj másrészt a kuplungal könnyebben tudsz játszadozni parkolásnál, araszolásnál stb.
2019. okt. 8. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
74%

#6.Valószínű még a 80-as évek csepp Kadett korszakában élsz.

-Szóval a diesel nem gyengébb max egy őskövület szívó Opel Kadett.

-Igen is nyomatékból autózunk nem fordulatból és ez pont előnye,mint hátránya a benzinessel szemben.

-Az a jó,ha nem kell pörgetni.Te azért pörgeted a benzinest mert a maximális nyomatéka igen a béka segge alatt van míg én a lazán 1750 fordulaton elváltok,mert megjön a 300NM.

-A mai korszerű autók 90%-ban megtalálható a turbó,kettőstömegű,egr stb..amitől a dieseltől félnek.Szóval nem megbízhatóbb,ha két korszerű autókról beszélünk,de ha régebbi gázolajosról beszélünk akkor ott a szívó diesel jóval több km-t megtettek,mint a benzinesek.

-Károsanyag kibocsátás?Van olyan diesel ami környezetbarátabb,mint egy benzines.

2019. okt. 9. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
49%

Kedves Utolsó!


A diesel egyértelműen gyengébb, ha egy azonos lökettérfogatú benzinessel hasonlítjuk össze!


Nyílván turbó dieselt, turbó benzinnel, szívót a szívóval

Pl.:

-2.0 turbó diesel 85-120 Le 240-260 Nm

-2.0 turbó benzin 200-300 Le 290-320 Nm


-2.0 szívó diesel 60-70 Le 110-120 Nm

-2.0 Szívó benzin 120-180 Le 170-200 Nm

(amúgy az általad említett csepp Kadett és a Golf I. is turbó diesel, csak úgy mondom)


Az, hogy ki mennyire szereti pörgetni a motort, ízlés kérdése. Én szeretem, hogy 6000-nél is húz, nem fogy el, de értem, hogy miért szeretik a dieselt annyian. Ízlések és pofonok. Mind a kettőnek vannak előnyei és hátrányai is. Mindenki eldönti, hogy neki melyik a szimpatikusabb, megfelelőbb, aztán azzal jár.

2019. okt. 9. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
100%

"A diesel egyértelműen gyengébb, ha egy azonos lökettérfogatú benzinessel hasonlítjuk össze!"


Itt nem a gyengébb/erősebb téma a lényeg. Hanem inkább az, hogy ha a fülednek kellemes és a fogyasztás szempontjából optimális fordulatszámnál használsz egy turbóbenzines és turbódízeles autót (akár ugyan akkora lökettérfogattal is), akkor a dízel egyértelműen sokkal nyomatékosabb. Nagyon-nagyon kevés ember pörgeti el a motorokat 6 ezerig, tartósan 2 ezer párszáz fölötti fordulattal is csak autópályán hajtják a benzines autókat.

2019. okt. 9. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
49%

#16 Nem tudom honnan szedted össze ezeket a számokat,de az én 1.6hdi-m annyit tud,mint a te leír 2.0td és van olyan benzines 2.0 ami épphogy súrolja a 110le.

Jaaa csak "megmondom# a Kadettból volt szívó 1.6d. ;)

2019. okt. 10. 02:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
49%
#16 Ezt sem értem,hogy 6000-ig húz.Nem mindegy,hogy a te autód 6000 fordulatnál megy (hasra ütéssel) 160 km/h vagy egy diesel 3800 fordulatnál 160-at?Ugyan ott van mindkettő annyi különbséggel,mig te forgatod a motort (mivel kell) a diesel fele annyi fordulaton teszi meg ugyan azt a sebességet.
2019. okt. 10. 02:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!