Muszáj leállítani a motort, ha nem megyek vele, vagy hagyhatom nyugodtan járni? Nem árt neki, vagy baja lesz? Mennyit fogyaszt így egy 1200-es óránként?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Érdekes kérdés!
Szerintem semmi baja nem lesz, de nem erre van kitalálva!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szibériában folyamatosan járatják a motort a mínusz 40-50 fokos hidegben... ugyanis, ha leállítják, hagyják kihűlni, tavaszig nem indul be :-)
Azt, hogy neked mi a célod a folyamatos járatással, te tudod... nyilván van némi kopás, de sokkal lassabban kopik bemelegedve, mint hidegen (beindít, leállít, beindít leállít)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ahogy már írták, az északi országokban mínusz harminc alatt akár egész éjjel is járatja a taxis, vagy bárki, akinek azonnal kellene indulni. A motor nem tudja, hogy miért jár, csak jól legyen beállítva. 2 liter óránként.
régebben olyan nagy hóban akadtam el, hogy esélyem nem volt továbbmenni..vártam a mentést. napokig járt a motor, hogy meg ne fagyjak..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Üzemmelegen fél liter / óra. Legalábbis egy 1.3 ezt írja OBDII.-n kiolvasva. De a gyakorlatban ez több lesz, mert kb. negyed óra után elkezd bekapcsolgatni a hűtőventilátor, aminek brutális a fogyasztása. megdobja a fogyasztást másfél decivel. Szóval 6 decivel nyugodtan számolhatsz, az napi 14 és fél liter. Okos játék napi 5000 Forintot elpöfögni...
Baja nem lesz, de hiába nem pörög a kilométer, az olajcsere periódus azért fogy. Óránként 10-15 km-t számolhatsz olaj-öregedésre.
A generátor szénkeféi is kopnak feleslegesen, váltó nyelestengely csapágyai is. SZóval az egész értelmetlen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!