Muszáj leállítani a motort, ha nem megyek vele, vagy hagyhatom nyugodtan járni? Nem árt neki, vagy baja lesz? Mennyit fogyaszt így egy 1200-es óránként?
Érdekes kérdés!
Szerintem semmi baja nem lesz, de nem erre van kitalálva!
Szibériában folyamatosan járatják a motort a mínusz 40-50 fokos hidegben... ugyanis, ha leállítják, hagyják kihűlni, tavaszig nem indul be :-)
Azt, hogy neked mi a célod a folyamatos járatással, te tudod... nyilván van némi kopás, de sokkal lassabban kopik bemelegedve, mint hidegen (beindít, leállít, beindít leállít)
Ahogy már írták, az északi országokban mínusz harminc alatt akár egész éjjel is járatja a taxis, vagy bárki, akinek azonnal kellene indulni. A motor nem tudja, hogy miért jár, csak jól legyen beállítva. 2 liter óránként.
régebben olyan nagy hóban akadtam el, hogy esélyem nem volt továbbmenni..vártam a mentést. napokig járt a motor, hogy meg ne fagyjak..
Üzemmelegen fél liter / óra. Legalábbis egy 1.3 ezt írja OBDII.-n kiolvasva. De a gyakorlatban ez több lesz, mert kb. negyed óra után elkezd bekapcsolgatni a hűtőventilátor, aminek brutális a fogyasztása. megdobja a fogyasztást másfél decivel. Szóval 6 decivel nyugodtan számolhatsz, az napi 14 és fél liter. Okos játék napi 5000 Forintot elpöfögni...
Baja nem lesz, de hiába nem pörög a kilométer, az olajcsere periódus azért fogy. Óránként 10-15 km-t számolhatsz olaj-öregedésre.
A generátor szénkeféi is kopnak feleslegesen, váltó nyelestengely csapágyai is. SZóval az egész értelmetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!