Európában miért van ennyi dízel üzemű autó?
Xar dizelezés helyett matekozz picit oké?
Vegyünk egy totál átlagos személyautót, másfél tonna körüli súllyal és átlagos motorokkal, benzines terén ez legyen egy 1.6-os amit vehetünk úgy átlagos 8 literes fogyasztással, dízelbe meg ugye rakjuk kicsit följebb, mivel 1.7-1.9 között szórnak sokan, legyen 1.8 átlag 6 literrel elketyeg.
100.000km-nél 8.000 liter a másik 6.000 liter. És akkor ne is a mai 400 forint körüli árakkal számoljunk, hanem csak 350-el, 700.000Ft a difi, és akkor szinte kizárt, hogy 100.000km alatt befecskendezőt kéne cserélni.
Csak egy angyon átlag példa volt, de ettől a különbségeket jól kiadja, az meg amúgy sem érv, hogy dízel traktorba mert csak, az idők során a dízel tökéletesen bizonyította, hogy remekül használható személyautókban.
Irták itt már hogy nem ért ezekhez a dolgokhoz Troll tomika.
Amit előttem le irt az üzemanyag költségröl az mind igaz. Annyit tennék hozzá nekem dizel van, a haveromnak ugyanez benzinesben.
Nekem 110000-nél kellett cserélni a hátsó kipufogódobot, neki már komplett a kipufogó sort végig cserélni kellett, plusz mégegyszer a hátsó dobot. Ez is több mint 100000ft különbség.
Neki gyertyát már kétszer cseréltek , nekem semmi.
Ha csak ezeket össze adjuk már több mint 1 millió ft a ráfordított különbség.
Meg szerintem sokall jobban gyorsul, már 1000 fordulattól a dizel, míg amaz 2000 fölött kezd valamennyire menni.
"nem biztos hogy mindenkinek megéri főleg akik még 15 ezer kilométert se mennek egy évbe."
Ez nem a megtett km függvénye, hanem inkább a használat módja. Ha valaki városi rohangálósnak vesz dízelt, 2-3 km-t megy vele és folyton leállítja, valószínű, hogy előbb-utóbb megkotlik alatta. Na ők szoktak legjobban meglepődni és nagy felháborodottan telekürtölni a netet, hogy milyen xar a dízel, milyen horror összegeket kell rá költeni, stb... Ebből ered ez a "szerizköltség" városi legenda, amit a benzinfanok ilyen kérdésnél előszeretettel hangoztatnak.
Aki pl csak hétvégente megy 300km-t autópályán a dízellel, az jó esllyel 20 év alatt sem költ többet a szervizre, mint ha benzines autója lenne. Sőt!
Én inkább azt látom, hogy nagyjából a 2000-es évek első felében volt divat dízel személyautót venni. Olyanok is ilyet vettek, akiknek tényleg aztán semmi szüksége nem lett volna rá. A tipikus városi kisautókat is sokan dízel motorral vették. A dízel inkább városon kívüli hosszabb utazásokra, ingázásra optimális.
A matek egyszerű:
Az autógyártók célközönsége az, aki új autót vesz. Tökéletesen lexarják a csóró magyart aki a 15-20 éves lerúgott dízel bömössel szenved.
Tehát visszatérve a lényeghez, ott van Jürgen, aki max. 5 éves koráig tartja meg a kocsit, ez alatt beletesz 150e km-t. Szervizelni nem kell, mert garanciális. Az üzemanyagon pedig spórol. Ennyi a matek, ezért terjedtek el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!