Milyen volt első órán rögtön forgalomban kezdeni?
Én is forgalomban kezdtem, nem volt semmi.
Ha ez megnyugtat, az oktató simán el tudja vezetni az autót a jobb-egyből nélküled is.
Valószínűleg nem is a legforgalmasabb helyen fogtok kezdeni, hanem valami csendes lakóövezetben.
Teljesen normális.
Nyilván nem azzal fog indulni a vezetés, hogy indultok kúpolni a Vácira, hanem megvannak a csendesebb utcák, ahol lehet járatni a gépet.
Köszönöm a válaszokat.
Utána néztem az első lépéseknek, szerintetek ez így helyes?
Ülés, tükrök, öv után:
1. kuplung teljesen lenyom. Ellenőrizni, hogy üresben van-e.
2. kulcs elfordít (de itt meddig? mert tudtommal több fokozata is van). Ahogy beindult elengedni a kulcsot.
3. Tengelykapcsolópedál még mindig nyomva van. Sebességet 1-esbe rakni. Kéziféket kiengedni.
Kuplungot lassan felengedni, közben gázt lassan nyomni.
4. Itt már a kuplung nincs lenyomva, motorhangja alapján váltani kellene. Gázt felengedni, utána kuplung le. Váltás. Kuplung fel, gáz lenyom.
Hogy ha motorféket akarok használni, akkor semelyik pedált nem kell nyomni? Vagy a kuplungot igen?
Fékezésnél csak a fékpedált kell nyomni vagy kuplungot is?
Lassításnál mikor kell a visszaváltással foglalkozni? Tegyük fel 5-ös fokozatban fékezek egyet. A sebesség 40km/h-ra csökken. Viszont még mindig nem váltottam alacsonyabb fokozatra. Gurulhatok tovább 40-el és elég akkor visszaváltanom, ha megint gázt akarok nyomni?
"Hogy ha motorféket akarok használni, akkor semelyik pedált nem kell nyomni? Vagy a kuplungot igen?"
A motorfék az, amikor a kerekek hajtják a motort. Ha leveszed a gázról a lábad, akkor máris motorfékezel. Ha a kuplungod nyomod vagy üresben van a váltó, akkor nincs kapcsolat a motor és a kerekek között, tehát nincs motorfék.
A motorfék egyébként elég hasznos, mert ilyenkor 0 a fogyasztás és nem kopik a fék.
"Fékezésnél csak a fékpedált kell nyomni vagy kuplungot is?"
Alapvetően csak a féket. De ha nagyon lelassítasz vagy megállsz, akkor annyira lecsökken a motor fordulatszáma, hogy rángatna, majd lefulladna. Ebben az esetben be kell nyomni a kuplungot.
Másik eset a vészfékézés. Ilyenkor teljesen be kell nyomni a féket és a kuplungot.
"Lassításnál mikor kell a visszaváltással foglalkozni? Tegyük fel 5-ös fokozatban fékezek egyet. A sebesség 40km/h-ra csökken. Viszont még mindig nem váltottam alacsonyabb fokozatra. Gurulhatok tovább 40-el és elég akkor visszaváltanom, ha megint gázt akarok nyomni?"
Ha nagyon lecsökkent a fordulatszám. Ez autónként/motortípusonként változó.
Köszönöm a válaszokat.
Leírom mi történt:
Kérdezte, hogy vezettem-e már. Mondtam hogy nem... mutatott az anyósülésre, hogy akkor oda üljek be. Itt már kezdtem megnyugodni, nem egyből a mélyvíz.
Kimentünk egy tanpályára. Elmagyarázta a dolgokat és 20 perc körbe-körbe után mondta, hogy menjünk ki a forgalomba mert itt a pályán nem tanulok meg vezetni. Valahol igaza is volt, de korainak éreztem.
Rengetegszer közbelépett az oktató. Sávot nem tudtam rendesen tartani, alap dolgok is alig mentek. A szabályokra végképp nem tudtam figyelni, mert az autó kezelése elvitte a figyelmem. Rendszeresen túlléptem az 50km/h-t. Index sűrűn elmaradt.
Ennek ellenére egyszer se kiabált az oktató, full nyugodt volt... amikor ledudált egy másik autós akkor is inkább neki intett be és mondta, hogy ne törődjek az ilyen parasztokkal. Pedig ugathatott volna velem is, hogy ne tartsam fel a forgalmat.
A végén biztatott, hogy elsőre nem is volt rossz. Pedig tudom, hogy nagyon tré volt.
Azóta nem voltam még vezetni. Nem is várom az órát, mert egyszerűen túl nehéz minden. El se tudom képzelni hogy tanulhatnak meg az emberek 30 óra alatt vezetni.
Ne izgulj, majd belejössz.
A lényeg, hogy türelmes, normális oktatód van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!