Nehéz megtanulni motorozni?
Sziasztok,
Fontolgatom, hogy meg kellene csinálnom a motoros jogosítványokat, mert érdekel a szabadság élménye, de nem igazán van olyan az ismerőseim körében, akivel esetleg lehetne gyakorolni mert aktívan motorozik. Robogón ültem kb négyszer eddig életemben és annyi. Viszont, nagy álmom egyszer feljutni egy GSX-R 1000 motorra. Ezért kérdezném, hogy esetleg tudtok-e ötleteket, hogyan is lehetne nekikezdeni, hogy az oktatások mellett otthon is gyakoroljon az ember. Mert azért kétlem, hogy pár oktatás alatt meglehet tanulni.
Ui: Autóbuszvezetőként dolgozom, így a KRESZ és a közlekedés nem okoz problémát, egyedül ez a motorozás az, amiben kezdő vagyok :)
Előre is köszi a válaszokat :)
Szerintem ezt pont úgy kellene megtanulni mint a többi járműnél, érdemes a szamárlétrát végig járni.
Kezdj el egy kis robogóval egy ideig gyakorolni, majd amikor nagyon megy már egyel feljebb kellene lépni.
Az biztos hogy nem jó ha egyből az 1000-sel kezdel, ezek már nagyon erősek, gyorsak és bizony hajlamos az ember csavarni neki a gázt.
AZtán észre se veszed már 150-200 a vége.
Ugyan úgy mint az autóknál, ott se lenne jó ha egy tök kezdő kamionra vagy buszra vizsgázna le először.
első körben kezdheted úgy hogy veszel egy olcsó 110ccm-es pitbike-ot ezek ólcsok akár 100 000 alatt is lehet kapni és azzal gyakorolj otthon, földúton, erdőben vagy a másik lehetőség hogy veszel egy 50ccm-es váltós motort és azzal forgalomban is tudsz közlekedni, ahhoz elég a B jogosítvány ami gondolom van
ha elkezded a motoros kresz oktatást és napi szinten vezetsz fél órát (ha az időd engedi) akkor mire oda jutsz hogy mész rutin oktatásra akkor az alapokat már tudni fogod es az egyedüli nehézség az lesz hogy hozzászokj az erősebb meg nagyobb motorokhoz
Számodra a sebesség kezelése és a súlypont kitapasztalása okozhat kezdeti nehézséget, egy 600-as is nagyon harap de ha nem "marad" rajta a kezed, akkor egy robogó után is el vezetgethető, városban egyszerű úton.
Szerpentin az más, én anno a kezdetekkor második szezonban mertem csak próbálgatni a kanyarvételt.
Nem bonyolult, kell egy váltós motor amin megtanulod a kezelését.
Én nem tanácsolom a kis köbcentit ha úgy sem akarsz kicsiben maradni. 125 stb bőven jó kezdeni.
Jó az ha van egy kis motorfék mert 1000 sor4 egy rossz vissza váltással lehajint a motorról. Jó esetben egyenesben be fékez, rosszabb esetben ha kanyarodáskor csinálod ki is csúszhatsz.
Az 1000res speed lehet végül nem lesz meg, ezt majd te közben megtapasztalod.
1000 egyrészt brutál erős, egy 600as vagy régebbiek közül 750es kategória is nagyon megy. Illetve hogy egyáltalán maradsz e a speed melett. Nekem is nagyon bejönnek de végül nem azt vettem, nem való ezekre az utakra. A speed tényleg azoknak jó akik arra használják a motort hogy ha kimennek egy karikára akkor tempózzanak, meg kanyarogjanak a hegyi utakon aztám haza. Egyrészt azért mert elég kényelmetlenek,másrészt a futóműve ülése is kemény, sok súly megy a csuklóra is amit a rázós utak lefárasztanak. Nakeden én elgondolkoznék a helyedben, én a melett döntöttem. Egy 1000res nakedis nagyon megy, alacsonyabb fordulaton is nyomatékosak és kényelmesebpozicíóban ülsz, a futómű sem annyira feszes mint egy speednél valamint a kormány sem olyan keskeny fogású. Valamint olcsóbbak is mint a speedek.
de persze kinek mi tetszik,illetve mi az igénye,minden esetre majd ha már megy a motorozás próbálj meg felülni minél többfajta motorra.
Ezzel szeretnék hozzájárulni.
Én is azt mondom hogy 600-650es nakedbike jó kezdeni is.
ha kezdeni is speedel akarsz akkor viszont már sok a 600 is mert egy 600as speed kb 120 ló meg vagy 180kiló még egy pl sv650es motor 72lóerő meg kb 200kg.
Ha kezdni speed kell akkor 400 biztonságosabb lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!