Jegesen úton vészfékezésnél kuplung lenyomása nélkül lefullad és nem lesz ABS segítség?
3-as, a kerék megáll, majd forog, megáll, majd forog. Soha nem vészfékeztél még? Azért rángat az autó, mert a kerék megáll, majd felenged kicsit a fék, hogy forogjon a kerék, majd megint megáll. Ennek az az oka, hogy ABS nélkül megállna a kerék és úgy is maradna, így hiába tekernéd a kormányt, mivel nem forog a kerék, így nem kanyarodna az autó. Magyarul vészfék közben nem tudnál manőverezni. Az ABS miatt pedig mivel a rendszer hagyja, hogy forogjon a kerék időközönként, így tudsz manőverezni.
Szóval de, lefullad az autó, ha kuplung nélkül vészfékezel. Ha nem hiszed, akkor próbáld ki, vagy olvass utána.
Se autód se jogosítványod, és még a műszaki ismereteid is hiányosak.
Csak agyalsz tudatlanul. :/
Igen, de csak nagyon rövid időkre áll le a motor, összességében olyan, mintha járna.
De egyébként az ABS, ESP, lefulladt motornál is működik. A kormányszervó csak akkor, ha elektromos. A fékrásegítő pedig 1-2 fékezésre még képes a motor leállása után.
Az ABS nem állítja meg a kereket erre találták ki
Az ABS árammal megy ha megall a motor akkor is van áram az akkumlstorban.
A fekrasegito 3-4 rasegitesre tart fenn vákuumot tehát ha nem menne a motor akkor is lenne de megy a motor mint írtam.
Különben minden kérdésedre a válasz az, hogy megy a motor mert forog a kerék ha forog a kerék nem fullad le. Az akksi se merül le egy veszfekezes közben
Hiába van ABS, ha nyomod a féket, nagyon hamar az alapjáratnak megfelelő fordulat alá fog esni a kerék fordulatszáma. Így le fog fulladni a motor. Kénytelen.
Aki nem hiszi, tényleg próbálja ki! Jég híján a vezetéstechnikai pályákon lévő vizes műgyantával is lehet szimulálni a szituációt. Ahol én voltam ott pont ez volt az egyik feladat: locsolt műgyantás lejtől pálya előtt 30-40 km/h-ra felgyorsulni, majd a pálya adott pontján vészfékezni. Bár ott az az instrukció, hogy a kuplungot kinyomjuk. De kipróbálhatod, hogy mi van akkor ha "elfelejted" kinyomni.
Az ABS, ESP elektromos. Ha nem veszed le a gyújtást, az akkuról kapnak áramot, azaz tökéletesen működnek lefulladt motornál is.
A fékrásegítés ha vákuumos, annyi vákuum marad a rendszerben ami egy-két fékezésre elegendő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!