Miért veszi be az 1-es fokozatot nehezen az autóm?
Újabban borzalmas városban közlekedni a kocsimmal, az egyest sokadik próbára veszi csak be, ez főleg akkor gáz ha zöld lesz és én álok elől... :D
Azt is észrevettem, hogy ha kis emelkedőn állok, benyomom 1-esbe, nem veszi be, felengedem a féket kicsit meggurul az autó akkor rendesen beveszi, amúgy meg úgy szokta hogy bepróbálom az egyest, nem megy be, vissza és megint bepróbálom, és olyankor sikerül berakni.
A hátramenettel is néha ezt csinálja, csak azt nem használom olyan sokszor...
2002-es Skoda fabiaról van szó amúgy.
Ha kopott a kuplung, akkor csuszik, nem kiemelesi problema lesz. Inkabb a kiemelo szerkezettel lehet gond (deformacio, keves olaj). Ezt ugy tudod megnezni, hogy ha vizszintes talajon allo autonal berakod az autot egyesbe vagy rukvercbe, ugrik egy picit a,kaszni. Vagy barmelyik mukodo fokozat kapcsolasanal esik az alapjarati fordulatszam.
A valto bovden is okozhat ilyet, vagy a bovden veget a kapcsolotengellyel osszekoto mechanika kopasa, lazulasa. Ekkor altalaban a valton azonos csoportban (iranyban) levo fokozatok mindegyike instabil. Pl. ha az 1. fokozat nem jo, akkor a kettes is akad, vagy az egyes-harmas-otos is akad.
A szinkrongyuru kopasat ket modon tudod azonositani. Egyik, hogy ha felgyorsitasz az autoval 20-25 km/h-ra, berakod egy olyan fokozatba (altalaban harmadik) ahol ennel a sebessegnel kis fordulaton forog a motor (1500 alatt). Es onnan probalsz meg visszavaltani egyesbe, szinten akad. Ekkor is megvan a motor es a valto tengelye kozotti hasonlo fordulatszam kulonbseg, mint mikor allo autonal egyesbe kapcsolsz. Es ha ugyan ebben a helyzetben dupla kuplunggal siman tudsz egyest kapcsolni (3. ban 25 km/h, kuplung be, ures, kuplung fel, kuplung be, 1., kuplung felig fel) akkor biztos hogy szinkron gyuru. Hozzateszem, egyesbe kapcsolas utan nem kell teljesen felengedni a kuplungot, csak annyira hogy erezd sebessegben van-e.
Enyhe kuplung kiemelesi problemat meg ugy is tudsz detektalni, hogy ha all az auto, benyomod a kuplungot, nyomsz egy kozepes gazfroccsot (ezzel "leszakitod" a fotengelyt a valtorol, innentol nem forog a kuplungtarcsa a motorral), es ha utana szinten konnyen berakod, valoszinusitheto a hiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!