Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 84 lóerős szívó benzines több...

84 lóerős szívó benzines több erővel rendelkezik mint egy szintén 84lóerős nem szívó? Nem értek hozzá.

Figyelt kérdés
2019. szept. 10. 15:43
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Hombre! Melyik a nehezebb? 1kg toll vagy 1kg vas?
2019. szept. 10. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
33%
Ezt ennyiből nem lehet meghatározni. A maximális teljesítménye 84 Lóerő mindegyiknek, tehát ez alapján ugyanolyan erősek. Viszont a maximális nyomatékról és annak "helyéről" (hogy mekkora fordulaton adja le) nem mondtál semmit. Simán lehetséges, hogy a turbósnak magasabb ez a nyomatéka, emiatt egy adott fordulatszám-tartományban jobban megy, pl. 2200-tól 4500-ig. Alapjárat körül viszont biztos hogy gyengébb lesz a turbós (feltételezve azt, hogy mindkettő benzin üzemű, és a turbós kisebb köbcentis).
2019. szept. 10. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

A turbósat erősebbnek fogod érezni normál utcai használatnál, mert jóval nyomatékosabb alacsony és közepes fordulaton. A nyomaték miatt pedig a teljesítménygörbéje is ebben a tartományban a szívó felett fog futni.

De! Ha arról van szó, hogy 0-100-as sprint 6000-es fordulatig, had szóljon, akkor azonos tömeg és váltóáttételezés esetén nem lesz különbség. Csak arról hajlamosak sokan megfeledkezni (pl benzin-dízel vitáknál is), hogy nagyon ritkán használjuk az autót 5000-6000-rel üvöltő motorral. 2000-3000 körüli tartományban, aminél 80%-ban általában használjuk, a turbós lesz kellemesebb.

2019. szept. 10. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Tehát a szivó azt jelenti,h turbó? Az nem egy plusz meghibásodási lehetőség?
2019. szept. 10. 16:54
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
A turbósnak sokkal kellemesebb a karakterisztikája, emiatt sokkal erősebbnek érződik a mindennapokban, még ha valójában nem is erősebb.
2019. szept. 10. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem azt jelenti. Valami vagy szívó - vagy turbó. A kettő nem ugyanaz, sőt a kettő a két lehetőség benzin - és dízel üzemnél.
2019. szept. 10. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

"Az nem egy plusz meghibásodási lehetőség?"


Amiben az autóban különbség van egy lovaskocsihoz képest, minden egyes alkatrész ha szigorúan vesszük, egy-egy plusz meghibásodási lehetőség. Például az önindító is egy plusz meghibásodási lehetőség, manapság mégsem kurblival indítjuk az autókat. Az autó elejére rakott petróleum lámpához képest is plusz hibalehetőség egy modern világítás, hiszen generátor, vezetékelés, vezérlés, világítótest, stb kell hozzá, amik önmagukban is tulajdonképpen hibaforrások. A turbóra is tekinthetünk hibaforrásként, vagy egy olyan alkatrészként is, ami ahhoz kell, hogy alacsony fordulaton is a nagy nyomatékon keresztül, nagy teljesítményt adjon le a motor. Valamelyest még a hatásfokot is tudja növelni.

A turbót sem kell évente cserélni. Megfelelő időben megfelelő minőségű olajjal elvégzett olajcserékkel és hidegen nem padlózva a gázpedált egy turbó simán elmegy 200e-300ekm-t vagy még többet is. Nekem személy szerint már 14 éve csak turbós autóim voltak. Kivétel nélkül egyikkel se volt soha turbó problémám.

2019. szept. 10. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!