Hasznalt auto hitelre?
Sziasztok, elso autom megvasarlasahoz erkeztem. Jelenleg 1 millio ftom van, ami azt jelenti, hogy max 700 ezerert vehetnek autot, hogy maradjon atirasra, biztositasra, kezdeti szervizekre. 22 eves vagyok, dolgozom es mellette levelezon egyetem parszaz kmvel arrebb, elsosorban a heti 2x autopalyazasra kene a kocsi. Mindenkeppen valami nagyobb meretu kozepkategorias autot szeretnek, minimum 2.0 szivobenzines motorral, amivel mar azert lehet dinamikusan, kenyelmesen menni a palyan. A BMW e46 tetszene leginkabb, de tartok tole,hogy nem a legmegbizhatobb, igy elsosorban a japan kozepkategorias, jobban felszerelt autokat nezegetem. Pl. Mazda6, Toyota Camry, Honda Accord. Esetleg vmi koreai Hyundai Sonata pl.
700ert mar talalni ezekbol mukodot, de apukam szerint jobbam jarnek, ha befizetnek 500 ezret es 1 millio ftnyi hitelt felvennek, aminek a torlesztoje 5 evre kn havi 20, mert masfel millioert a fent leirt autokbol sokkal jobb allapotut lehet kapni, es valoszinuleg nem faragnek ra egy japan benzinessel annyira, mint mondjuk egy dizel passattal. Szerintetek megeri kicsit dragabban, hitelbol venni egy uzembiztoaabb, korszerubb autot, vagy vegyek annyiert, amennyim van?
Eves szinten legalabb 20 25 ezret mennek az autoval, elsosorban palyan es autouton, egyetemte, nyaralasra, kirandulasra, csaladlatogatasra kell. Eppen ezert fontos hogy legyen nagy es kenyelmes, kisebb meretu es kategoriaju autoban nem szeretnek egy nap alatt 400 kilometert vezetni.
Ha magára az autóra veszed fel a hitelt akkor kalkulálj még cascot is.
Ha sima személyi kölcsönt veszel fel akkor a casco rád van bízva,de nyilván akkor is kötni kellene. Mert teszem azt a te hibádból totálra töröd vagy ellopják autód nem lesz,de hiteled igen.
Mindegyik autónak van baja,valamelyiknek több valamelyiknek kevesebb , van amikor olcsón javítható és van amikor hát nem olcsón.
Én azon a véleményen vagyok,hogy jobb hitel nélkül megoldani.
Feltétlenül kell egymagadra ekkora nagy családi autó? Épp ma írtam az egyik kérdésnél, hogy egy Astrában is épp mostanában nyomtam le napi 1000km-t és abszolút nem volt kényelmetlen még nap végére sem.
Ilyen felhasználásra én a dízelt sem zárnám ki. Évi 25ekm-re, 400km-es távokra, már elgondolkoztató... Az 1.6-os kisdízelemet (160Le, 350Nm) se éreztem lomhának vagy kényelmetlennek 130-as tempónál. A motor pedig szépen elduruzsol 2300-2400-as fordulat körül.
De mindegy... a kérdésedre válaszolva én akkor vennék fel használt kocsira hitelt, ha nagyon jól keresnék és a felvett összeget fél, legfeljebb egy év alatt kamatokkal együtt úgy vissza tudnám fizetni, hogy szinte észre sem veszem.
Vagy mindenki addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér alapon vennék egy olcsóbb egyszerű autót most közlekedő edénynek és közben gyűjtögetnék a későbbi álomautóra, hogy mire ez kikopik alólam, meg tudjam venni simán azt a 2 literes csodát hitel nélkül.
300 nettot keresek (SSC 3 tapasztalat 2 C1 nyelvvizsgaval), ebbol ugy 150 megy el lakhatasra, megelhetesre stb, 150 marad meg. Abbol ha a fele elmenne auto fenntartasra, meg mindig maradna boven megtakaritani.
#2 valaszolo, felek az opeltol, rokonom ceges opelei allandoan szervizben meg traileren voltak.
#3 apukam azt akarja, hogy modernebb,biztonsagosabb autoval jarjak, akkor is, ha az elso auto.
Van a közmondás, hogy addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér.
Nem tudom a te takaród milyen hosszú valójában, de túl nagy nem lehet, használt autóra meg hitelt felvenni általában rossz befektetés, de mit csináljon az, akinek nincsen elég pénze?
Vagy hitelt vesz fel, vagy az igényeiből enged, és beéri egy kisebb méretű autóval - ez a döntés a tied.
Amire pluszban gondolni kell, hogy ezek sok éves használt autók, amivel ráadásul elég sokat is szeretnél menni, tehát valószínűleg költeni kell rá, az évi 20ezer kilométer az minimum két olajcsere, de arra is számítani kell, hogy lesznek kopó, elhasználódó, elfáradó alkatrészek.
Az is nagy dilemma, hogy 400kilométeres pályázásra milyen legyen... a benzinesnek a fogyasztása ilyen távval szorozva lényegesen több, mint amennyit egy dízel megeszik, de abban meg ott vannak a drágább meghibásodások lehetőségei (kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő, turbó)
Csináltál kalkulációkat, mennyibe kerülhetnek a különböző méretű autók? (kötelező biztosítás, üzemanyag, stb)
Vissza térve a takaróhoz, akkor vegyél hitelre nagyobb méretű autót, ha biztos vagy abban, hogy megteheted, nem lesz gond annak a fenntartása.
Vásárlás előtt mindenképpen kell állapot felmérés, 700ezerért, és 2 millióért is lehet vállalható állapotban az autó, de lestrapált roncs is... vagyis nem törvényszerű, hogy a másfél milliós jobb vétel, mint egy 700ezres, de kétségtelenül több a lehetőséged több pénzzel.
Én is azt vallom, hogy ha lehet, hitel nélkül oldd meg.
Azt gondolom, erre amire te használnád, valóban felesleges.
Tedd fel a kérdést magadnak; mennyi időre tervezel az autóval?
Ha első autónak kell, amire nyilván vigyázol, de azért annyira nem is sajnálod, akkor 700 e ft-ból bőven tökéletes autót találhatsz. Ha 5-10 évre tervezel vele, esetleg majd családalapítás stb, (gyerekek, kell a hely) akkor hallgass apádra.
Én 27 éves vagyok, egy picivel keresek többet nálad, tehát nagyjából egy az anyagi helyzetünk (legalábbis a havi bevételünk és kiadásunk). Nem olyan régen vásároltam autót, hasonló dilemmáim voltak.
Én megvettem egy 15 éves autót (szerelemautót) 500,000 ft alatt, és a maradék autóra szánt pénzemet ráköltöttem. Lehet, hogy nem egy új autó, de ismerem, és tudom, hogy mi van benne, mert minden fontos alkatrészét lecseréltettem, és legalább hitel nélkül oldottam meg.
Az éves szinten 20-25 ezer km nem olyan vészes azért. Én alig fél év alatt beletettem 15 ezret. Pont a napokban vezettem vele 600 km-t egy nap alatt és egyáltalán nem kényelmetlen. Pedig egy (a leírtak alapján-szerinted) kisebb méretű autóról van szó.
A bmw valóban nem a legbízhatóbb autó, és ebben az árban nehéz jót találni belőle amit nem lakatos dzsúlió árul...
Japánban nyugodtan gondolkozzál. Megbízható autók, ebben az árkategóriában jobbat talán nem is fogsz találni. Annyi, hogy ne egymagad menj el az adásvételire, hanem vigyél magaddal egy hozzáértőt. És a rozsdára nagyon figyeljetek.
Nem vennék hitelre autót, főleg nem az elsőt, amikor még nem tudod pontosan hogy mennyibe is fáj egyet fenntartani.
Hiába számolod ki hogy jó leszel hó végén, kifizeted a kötelező dolgokat, tankolgatod, olajcserék, 4 gumi, fékek, esetleg műszaki meghibásodás, már nem is olyan a matek mint ahogy előre gondoltad.
Az Accordok nagyon jók én is gondolkodom azon hogy vegyek. Ettől függetlenül sosem tudni hogy mi jön közbe, használt autónál bármi megeshet és nem jó ha emellett még hitelre is kell fizetni.
Más az ha egy autót látod mennyibe kerül fenntartani, leírod papírra a költségeket és teljesen más az amikor 1 hónapot dolgozol a pénzért és csak úgy kiröppen a kezedből.
300at keresel, 150 elmegy lakhatásra, megélhetésre, marad 150. Èvente 20-25ezret tervezel az autóval menni, ez kb havi 50ezer csak üzemanyagra, marad 100. Ebből szeretnéd finanszírozni a pályamatricákat, kirándulásokat, biztosítást, teljesítményadót, szervíz, stb stb. Szerintem nem kell neked még 5 éven keresztül havi 20ezer hitelre.
És ha jól sejtem nem azért élsz hogy fenn tudj tartani egy autót, biztosan vannak más terveid is.
Jó BMW 2.5-3M felett indul. 2M körüli áron nagyon gyenge a választék.
Mazda 6 jó autó. Ne legyen szétrohadva. 1.5M-ért nem igen találsz normális autót, ilyen feltételekkel. Ennyi pénzért, ami műszakilag jó az a Suzuki. Suzuki az városi autó. Városi, elővárosi használatra a Suzuki teljesen jó.
Ilyen jó fizetésed van, vegyél fel 2.5M-ot (havi 40-50e a törlesztő) és 3.5M-ért jó autót kapsz. Marad 500e. Következő havi fizetésedből félreteszel 200-at. Lesz 700e tartalékban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!