Suzuki Swift 1.3 (1995-96 évjárat) Melyik márkájú olajat tegyem bele? Az ára másodlagos!
12:
Te valami másik fórumra akartad ezt írni nem? :D
Mert hogy ez nem ide illik, az biztos :D
castrolt, eneost ne.
a 10w-40 jó bele, de az 5w-40 még jobb. Főleg hogy jön a tél.
A sok pénzed van rá, akkor motul, ha kevesebb akkor Q8.
A molibdén-szulfidost? Annál jobbat nem is tehetnél a kocsival.
Drága, mint a dög, de baromi jó olaj.
Majd nézd meg következő cserénél, amikor leereszted, olyan lesz, mint amikor beöntötted, sajnálni fogod kidobni.
Nem lesz olyan. A kartergáztól épp úgy tele megy korommal, mint az olcsó olaj. És a jó olajat nem arról lehet megismerni, hogy leeresztéskor pont olyan mint amikor beleönötted, hanem arról, hogy a kormot és egyéb szennyeződést lebegve tartja magában, így nem rakódik le a motorban, hanem olajcserekor kifolyik.
A 10W40 viszkozitás pedig a legnagyobb baromság volt amit ember elkövethet így tél előtt. 5W40 vagy 0W40 kellett volna. A 10W sokkal lassabban fog elérni a kenési helyekre miuszokban történő indításkor.
"Nem lesz olyan. A kartergáztól épp úgy tele megy korommal, mint az olcsó olaj."
Igen. És mindezt színmódosulás nélkül szépen magában is tartja.
""És a jó olajat nem arról lehet megismerni, hogy leeresztéskor pont olyan mint amikor beleönötted, hanem arról, hogy a kormot és egyéb szennyeződést lebegve tartja magában, így nem rakódik le a motorban, hanem olajcserekor kifolyik."
Amire az olyan mint volt vonatkozott, az a bekerülő víztől, benzintől, töréstől leromló viszkozitásra vonatkozott. Ez az olaj nem hígul fel. Egy csilivili Castrol is olyan leeresztéskor, mint a víz, mert a viszkozitást adó nagymolekulák töredeznek benne, plusz vizet, benzint felvéve is hígul.
Ez meg nem. Ez a futásideje alatt megtartja a viszkozitását. Ettől jó olaj.
"A 10W40 viszkozitás pedig a legnagyobb baromság volt amit ember elkövethet így tél előtt. 5W40 vagy 0W40 kellett volna. A 10W sokkal lassabban fog elérni a kenési helyekre miuszokban történő indításkor."
Egy olyan autóról beszélünk, aminek az ötszámjegyű kilométerszámlálója már valószínűleg kétszer fordult át nullára.
Gyárilag sem 5W40-hez volt tervezve, azóta meg kopott is.
1.3 1996-hoz a gyári ajánlás 15W40.
Ha egy modern turbódízelről lenne szó, még igazad is lenne. Csak ez nem az.
Ennyit a legnagyobb baromságról.
Legalább olvass utána, mielőtt másokat lebarmozol.
18:
Mindenben egyet értek veled, mert már jól leinfóztam a dolgokat azóta, amióta itt megkérdeztem a dolgot, kivéve ha jól emlékszem a szervízkönyből (mert azóta az is lett), 10-40 est ajánlanak a kocsihoz, a minusz -20 fok alatti üzemeltetéshez pedig "mindenképpen" a 10-30-at.
Na a gépkönyv nekem nincs meg.
Mivel 17 év után (2001-ben volt egy 1.0 Swiftem) ismét Swift tulajdonos lettem, neten néztem utána, én 15W40-et találtam több helyen is, például itt:
Az 5WXX túl híg ide.
Nem mondom, hogy nem kenné megfelelően, mert ez a motor szerintem babaolaj kenéssel is kimenne a világból, de azzal eregetné át a katalizátoron a szép kék füstöt folyamatosan, az olajfogyásról nem is beszélve.
10W40 egy stabil középút.
A mai olajok képességei már sokkal jobbak, mint 20 éve, a hidegben és a melegben nyújtott viszkozitás már sokkal közelebb jár egymáshoz.
Egy 10W40 esetleg Szibériában lenne probléma télen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!