Nem kockázatos drága kocsit venni?
Sajnos a balesetek nem csak rajtunk múlnak, simán lehet más a hülye, és mégis mi is megszívjuk.
Arra gondolok a kérdéssel, hogy tegyük fel ráköltök 2-2,5 milliót egy kocsira, de mindig ott van a kisördög, bármi rossz történhet, és kárba megy az a sok, nehezen összegyűjtött pénz.
Bevállalnátok? Hogy vagy vele, mennyi tartalékodnak kell lenni, hogy bevállalj egy ilyen összeg elköltését?
Nem tudom ki honnan szerzi a pénzét, kinek mit toltak a segge alá, ki milyen fontossági sorrendet állított fel az életében, de nekem egy 2-2,5 milliós autó elég drága. Ezt úgy írom, hogy havi szinten 200at is kényelmesen félreteszünk minden költséget levonva (házhitelt is).
Fiatalon, egy megpakolt csomagtartóval kezdtem új életet külföldön, dolgoztam hogy idáig eljussak és sokkal fontosabb dolgokra is tudok költeni mint egy "drága" autó. Nekem kockázatos lenne egy ilyen, baleset nélkül is drágább fenntartani mint egy régebbi, olcsóbb autót, egyelőre csak elektromosért lennék hajlandó ennyit kifizetni.
Akkor veszek ennyiért autót, ha a ház ki lesz fizetve, megcsináljuk a bővítést és a garázst is.
Én biztos nem vennék több millióért autót.
Nekem elég az,hogy beállok egy parkolóba mire visszaérek meg van húzva a kocsi oldala.Szinte karcmentesen vettem az autót,de már az elején 1 a hátulján jobb és bal oldalán 1-1 meghúzás van.Sajnálom ezt is,de több millás autónál már agyvérzést kapnék.
Ha ezen agyalsz, akkor ne vegyél ennyiért autót.
Sz hülye duma hogy ekkora összegnél indulnak a normális autók. Kinek mi a normális...
Van 2 autóm, 3 motorom mindegyik forgalomban van üzemképesek, de összesen nem érnek 2 millió forintot
Ha ez felmerül valakiben, akkor nyilván nem vesz drága autót csak valami pár száz ezres romot, a nehezen összegyűjtött pénz nem megy kárba, azért lássuk be nem az fog 3-5 éves használt BMW-t venni meg 5 milliós Vitara-t, aki 10 évig gyűjtögetett, de közben ott a lakásfelújítás vagy épp ingatlan vásárlás.
Én 200 ezret keresek, ettől függetlenül mivel nem szerettem volna plusz egy gondot a nyakamba, pont egy autó miatt ami az értékéből és az állapotából is veszi ahogy öregszik, így vettem egy japán autót, 2,6-ért, csak tankolni meg mosni kell, keveset járok vele mert a buszom a hét minden napján a lakóhelyemtől, a melóig visz. A korán kívül semmi nem róható fel negatívumként, 9 éves autó.
Szerintem ha már egy autó úgy ütközik ott általában vége is a karrierjének, ezzel nem nagyon lehet mit tenni, akkor is rosszul esne az embernek ha saját maga okozza a kárt, de az is ha más bamba volt. A biztosítóval meg sokan kitörölhetik a seggüket, mert abból az összegből még autót senki nem vett.
Tartalék nem árt, komolyabb autókhoz nyilván minél több.
Egyébként meg általában érzi az ember, hogy mely autó az aminek költségeivel még megbirkózik.
Drága autó nálam is 10 milliónál kezdődik, de tényleg nem lényeg, nem ezt kérdezted.
Tavaly 7,5 millióért vettem egy alsó-középkategóriás autót. Igaz elég jó felszereltséggel és közel sem alapmotorral szerelt, de ettől még nem nevezném nagy értékű autónak.
Cascot én is kötöttem, már a szalonban rábeszéltek. Első évben 130.000Ft volt 10%/100.000Ft önrésszel. Szívtam a fogam, de azt mondtam oké, ennyi a plafon amit hajlandó vagyok érte fizetni. Aztán most a második évtől lett volna 150.000, az alkatrész és szervizköltségek emelkedésére hivatkozva. Azt hozzáteszem, bőven nem vagyok már friss jogsis, és vidéken élek. Kárt még életemben nem okoztam, balesetem, koccanásom sem volt még (kop-kop-kop). Szerintem marha sok ennyi egy biztosításra. Ha nincs káresemény, akkor ablakon kidobott pénz volt. Nekem sokkal jobban fáj ennyi pénzt kiszórni csak úgy a biztosítónak kvázi ajándékba, mintha történne valami baj és több százezer forintos lenne a javítás. Nyilván kifizetném, nem raknám le a roncsot a kert végébe, mert valamivel járni kell. De akkor konkréten látom, tudom, hogy mire költöttem a pénzt, nem csak úgy odaadtam valakinek.
Amúgy Cascom most is van, csak nem teljeskörű. Olyanom van ami csak lopásra és elemi kárra fizet. Ez a másik töredékéből kijön. Évi 25.000Ft erre a célra még abszolút nem sajnálok.
Egyébként garázsban áll az autóm, soha nem éjszakázik utcán. Munkahelyemen is zárt udvar van. Ha valaki belém jön, annak a kötelezője fog fizetni. Ha én nézek be valamit (szerencsére erre közel 20 év és fél millió km alatt még nem volt példa, de tudom, hogy ez nem jelent semmit), vagy parkolóban összetörnek és cserben hagynak, az szívás. Akkor saját zsebből megy a javítás. Nyilván van erre is esély, de szerintem nem túl nagy a kockázat. Itt viszont az autó értéke nem olyan jelentős szerintem. Egy ugyan ilyen kategóriájú régebbi 10-12 éves autóhoz nem olcsóbb se a munkadíj, se lényegesen a karosszéria elemek egyéb alkatrészek ára. És a régebbi olcsóbb autót is ugyanúgy meg kell javíttatni ha használni akarom. Nekem megint csak kevésbé fáj egy egy éves 7 milliós autóra több százezret rákölteni, mintha egy 10 éves sokat futott alig 1 milliót érőre kéne ugyan ezt kifizetni.
Továbbá az életben minden jár valamiféle kockázattal. Lehet hogy holnap kilépek az ajtón és a fejemre esik egy cserép. Emiatt viszont nem élhetek egész életemben bezárkózva. Együtt élek ezzel a kockázattal. Ugyanígy lehet, hogy holnap összetörik az autómat. De csak emiatt, az ettől való félelmem miatt nem gyalogolok, buszozok. Akkor úgy jártam, pech.
Ha valaki osszetori a kocsid akkor az o biztositoja fizet.
Ha attol tartasz hogy te benazol es osszetorod a kocsid akkor legyen Casco-d.
Mi vettunk egy autot 2 evesen de van rajta biztositas. Ha osszetorjuk, osszetorik, ellopjak, radol egy fa, vandalok megrongaljak akkor a biztosito fizet.
Ugy eri megvenni draga autot ha sokaig hasznalod.
A mienknek nincs semmi baja vigyazunk ra, meg fogjuk tartani 10-15 evig.
Ha 15 eves autot veszel azt nem fogod hasznalni 10-15 evig mert kirohad alolad. Hasznalod 5-8 evig es adhatod el.
Minden autó megvásárlása rejt magában kockázatot. Németországban pl egy élelmiszerbolt szomszédságában laktam, s mivel ott nem jár le a jogsi, a 80 éves mamókák is kocsival jártak bevásárolni, ahol aztán sűrűn meghúzták egy-egy autó oldalát, vagy letörtek egy-két tükröt. Egyszer tanúja voltam, amikor egy vadi új Volvo tulajdonosa jött ki a boltból, és szentségelve járja körbe az autóját. Igen csúnyán helyben hagyták szegény járgányt.
Szóval kockázat, az mindig van. De hogy ki mennyit vállal be, az egyénileg változó. Aki él-hal az autókért, nyilván nem sokallja azt az összeget sem, amit én igen. Nekem ugyanis nem annyira a design, vagy a státuszszimbólum a fontos, mint a környezetbarát üzemeltethetőség. (Már amennyire beszélhetünk környezetkímélésről egy autó esetében.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!