Kamionos munkának van jövője?
És akkor az mitől jobb, ha senki nem ül benne, és ott rostokol, amíg meg nem érkezik a szervizkocsi?
Ha "olyan" környéken robban le, mire kiér a szervizkocsi, még a motortere is ki lesz pakolva.
Az elektromos hatótávnak nyilván nincs köze ahhoz, hogy lesz-e műszaki hibája a kamionnak, de ahhoz van, hogy kitart-e a legközelebbi elektromos töltőig az energia. Hogy mekkora távot tud teljesíteni egy kamion, az megint egy soktényezős dolog lehet.
Nyilván nem csak elektromos jármű lehet önvezető, de ettől még az önvezető jármű tankolása továbbra se lesz megoldott. Ahhoz olyan infrastruktúra is kell ám...!
Ugye arról volt szó hogy depóból-depóba pályás fuvarokkal kezdik. Valószínű, hogy az autópálya szélén 1-2 óra alatt szétkapják a kamiont míg kiérkezik a szerelő.
Egy tolvaj banda a sofőrt megfenyegeti és az ember inkább becsukja a szemét míg kipakolják, egy önvezető kamion viszont körbe lesz kamerázva, lesz benne rablásgátló, automatikusan értesíti a hatóságot és nem fog megijedni a fenyegetéstől, tehát ilyen téren is biztonságosabb. Hidd el, biztonsági intézkedések nélkül nem fogják útnak indítani.
Nem értem miért nem tudsz leszakadni az elektromos hatótávról, nem volt arról szó hogy elektromosak lesznek a kamionok, de mindegy is. A fuvarozónak lesz annyi esze hogy hatótávon belül megoldja a tankolást/töltést. Biztos vagyok benne hogy benzinkúton is megoldható lesz, de ha esetleg túl bonyolult lenne, akkor a depókban emberi munkások tankolnak/töltenek.
Hiába lesz bekamerázva, ha a zsernyákok magasról tesznek rá egy nagyot, mint minden másra, hisz a bűnözőknek nálunk csak jogai vannak.
A rablásgátló se ér sokat, ha egy seregnyi Kolompár Teszlatrooper kalapáccsal megszereli egy kicsit. Dehogy kell nekik egészben a kamion, átveszik azt a roncstelepen fillérekért is.
Mire a hatóság kiér (HA kijön egyáltalán...), már hatszor kirámolták a kamiont, kívül-belül, és még arra is volt idejük, hogy elpöfékeljenek pár cigit.
A fuvarozó akkor tudja megoldani a töltést, ha VAN ilyen töltő. Országosan ennek nagyon de nagyon elenyésző a száma. Az pedig egy következő probléma, hogy akarod bevezetni, hogy a robotkamionok ingyen tankolhassanak.
ez a kérdés hetente jön elő :D Amúgy higgyétek el, Magyarország ott lesz az elsők között akik venni / használni fog önvezető kamiont (ha megjelenik valaha is), ott a Wabers a 3500 kamionjával amire van kb 2500 sofőr, hát ez egy álom lenne neki, és vszleg még azt a maradék 2500 at is páros lábbal rúgná ki, iszonyat tőkés cég biztos vagyok benne hogy beleinvesztálna ebbe, akkor ott vannak a "kis" cégek akiknek "csak" több száz autója van, Supernova vagy Huncargo, azok is biztos kivennék belőle a részüket.
Ezek az ifás, tátrás belföldes csotrogányok elég kis részét teszik ki a gazdaságnak, a belföldes áruterítés nagyrészét így is multik csinálják korszerű autókkal, pl a Szemerey, akiknél azért van zseton jócskán, és nem félnek befektetni.
Én is voltam kamionos, de ha tehetném és létezne működő önvezető én is abba fektetnék, a sofőrökkel csak a baj van, és úgy viselkednek mint a kiskirályok mert megtehetik (most még). Régen meg még kunyizni kellett hogy egyáltalán bekerülhess a Huncargohoz (mai waberers) és éveken át csak parkolgattad a telepen az autókat :D
Fordítva ülsz a lovon. Úgy gondolod, hogy egy Rabara felszerelnek 4 érzékelőt és egy kis elektronikát aztán útnak indítják.
Nem, ez nem így működik.
Tegyük fel, egy nagy fuvarozó vagyok aki lát az önvezető kamionokban jövőt.
Először a legforgalmasabb útvonal 2 végére építtetnék 1-1 depót, a 2 depóban az emberek ki-be szállítják az árut, a 2 depó között folyamatosan mehetnek az önvezető kamionok. A hatótáv nem lesz probléma (hiszen dízellel 2000+km-t elmegy), de ha mégis, akkor középre nyitok egy tankoló állomást. Ismétlem, nem lenne ilyenre szükség, de ha mégis, akkor négy ember (12 órás váltás, 4 on 4 off) megoldja a kamionok tankolását. Ezzel a 4 emberrel megoldható az összes kamion 2 depó közötti tankolása, nem kell a rengeteg sofőrt fizetni hogy irányonként 2 napot vezessen.
Mielőtt azt hinnéd hogy nem tudsz magadnak ilyen kutat nyitni, megnyugtatlak hogy minden épkézláb fuvarozó cégnek van saját kútja a telephelyen.
Azt, hogy a rendőrség nem foglalkozna azzal ha a kamion vészjelzést küld miközben a leállósávban éppen szétszedik, szerintem te sem hiszed el. De ne idegeskedj, annyit lehet spórolni ha folyamatosan megy a kamion és nem kell a sofőrt fizetni, hogy az ilyen is beleférne néha.
A technika már nincs messze ehhez, ha jöhetnének az önvezető járművek akkor több energiát fektetnének a fejlesztésekbe és "pillanatokon" belül piacra kerülhetne a teljesen önvezető jármű. A gát ami a folyamatot lassítja, hogy az embereknek nehéz ezt megemészteniük, idő kell míg megbarátkoznak a gondolattal, ha már elfogadják akkor pedig jogi hátteret kell emögé húzni.
Tehát ha nem azon gondolkozol hogy milyen akadály lehet amit jelenleg nem tud megoldani egy önvezető kamion (lehúzni az üzemanyagkártyát és beütni a PIN kódot), hanem azon hogy hogy oldanád meg a felmerülő akadályokat, akkor rájönnél hogy nagyon egyszerűen és sokkal gazdaságosabban működhetne mint a jelenlegi rendszer.
Épp ez az, hogy nem így gondolom. Egy Rabara felszerelni pár érzékelőt, belerakni egy vezérlőegységet, és útnak indítani...erre még TALÁN lenne is büdzsé.
Oké, tehát építtetnél 2 depót. Ennek már magában jó kis költségei lesznek. És nem elég felépíteni, oszt elvan ott mint a befőtt, ez nem Szimsziti. Annak lesznek járulékos költségei.
Nyitsz tankoló állomást. Ez szintén pluszkiadás, aminek szintén van üzemeltetési költsége. Függetlenül attól, hogy a depóban, vagy az emhármason nyitod a Sztráda Grill mellett.
Azt tökéletesen elhiszem, hogy a zsernyákok szarnának rá egy jó nagyot. Olyan országban élsz, ahol többszörös visszaeső bankrablóból nemzeti hőst faragnak, aki pedig le merészel kapcsolni egy kőnarkós kerékpártolvajt, egész Peruig kergeti a gazságszolgáltatás. Welcome to Orbánisztán!
És ilyen nem egy-két alkalommal történne, hanem rendszeresen, ha elterjednének a robotkamionok.
Ez pedig sima jósolgatás, hogy a technika milyen messze is van ettől. Felhoztam Japánt példának párszor. Voltam is kint. Semmiféle robotautó meg robotkamion nem volt, pedig az ő fejlettségük 100 évvel előz meg minket. A fúziós erőműről is olvastam uszkve 20 éve, hogy már csak egy induri-pinduri picike kis izéke kell hozzá, és akkor majd le lehet húzni az összes atomerőművet, hőerőművet stb. a vécén, mert itt a fúziós erőmű. Eltelt 20 esztendő, és továbbra is ugyanazt a szégyenkező, orr alatt elsusmorgott mentegetőzésfélét olvasni, hogy "háááááááááát, működni ugyan még nem működik, deeeeeeee a legeslegújabb eredményeink tök biztatóak, és már nincs messze a megoldás". Szerencsére költségei, azok vannak ám.
Azért gondolkozok az akadályokon, mert van belőlük elég, és egyelőre egyiket se vagyunk képesek elhárítani. Semmilyen téren nem vagyunk olyan helyzetben, hogy megtehessük. Se pénzügyileg,se energiaügyileg, se máshogy.
Néztél már ki a szobádból, agyblokkolót használsz?
Amiben van potenciál, szerinted nem lesz rá keret? Wizz Air, BILK
Szerinted rongyrázásból van rengeteg depónak saját kútfeje? Nem, azért mert spórolnak rajta, ez később is így lesz.
Szerinted egy ekkora cég hihetetlenül magas adója mellett nem lenne a rendőrségnek kapacitása riasztás esetén kimenni? Nem sokat tudsz a világ működéséről...
Ezt a Japános dolgot nem értem. Az EU-ban van autópálya, az önvezető járművek importálhatóak (mint minden más ma is).
A legapróbb logika is hiányzik belőled és olyan dolgokból kreálsz problémát ami valójában előny (pl a saját kútfej).
Én innentől lezártam, ha nem tudsz értelmesen gondolkodni akkor teljesen felesleges az egész.
Nem, szerintem nem lesz rá keret. Idehaza még normális utakra sincs. A sztrádát kivéve rohadnak szana-széjjel, tele vannak kráterrel, sok helyütt már csak foltokból áll az aszfalt.
A depóknak azért (is) van saját kútfeje, hogy egyrészt a kereskedelmi ár alatt kapják az üzemanyagot (a sztrádán ugye kva drága a tankolás), másrészt hogy ne kelljen kiállni a sort.
Szerintem nem lenne a zsernyákoknak se kapacitása, se kedve kimenni. Mire kiérnének, már árkon-bokron túl járnak az elkövetők (többnyire nem gyalogszerrel rámolnak ki kamiont). Azt meg remélem nem várod el, hogy a sztrádát is végig bekamerázzák. Nyugodtan képzelheted azt, hogy a jóságos rendőrbácsik mindig megmentik a világot a biztos pusztulástól, a valóságban messze nem ez a helyzet. Majd tapasztalni fogod magad is, ha egyszer szükséged lesz rájuk.
A japános dolog alatt azt kell érteni, hogy ők technológiailag iszonyú fejlettek. NAGYON fejlettek. Hozzájuk képest itt kb. kőkorszak van. Tehát ha ott nincsenek robotkamionok, itt mégúgyse lesznek. Az importnak ehhez semmi köze.
Problémát azért "kreálok", mert te nagy naivan azt képzeled, hogy az önvezető kamionokkal majd az égvilágon semmi baj nem lesz, és egy nagyon optimista, megalapozatlan szemszögből osztod az észt olyasmiről, amiről még a tőlünk sokkalta fejlettebb országokban is ódzkodnak attól, hogy részletekbe bocsátkozzanak a dolgokat illetően, hiába lenne ott meg a pénz, infrastruktúra, miegymás, ami nálunk nincs, és nem is lesz.
Én is lezártam. Tőlem nyugodtan álmodozhatsz, csak ha felébredsz, ne a valóságot hibáztasd majd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!