Kamionos munkának van jövője?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#10
A fényév az a távolság mértékegysége, nem az időé. Bár lehet hogy fényévekre tőlünk valóban vannak automata buszok...
Azért ezt olvasd el: [link]
Már tesztelik, már gázolt is és a gyalogos hibája volt, aki körültekintés nélkül közlekedett.
Kérdező:
A technika rohamosan fejlődik, de úgy gondolom hogy ha lerakod a jogosítványt, egész életedben fogsz találni munkát. Az első lépés a depóból-depóba pályás fuvar lesz az automata kamionokkal, de ez is még hosszú évek. A helyi depóból ki és depóba be fuvarokat még ezután is sokáig emberi munkaerő fogja végezni, kelleni fog a sofőr.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja, ki is nézem egy átlag fuvaroscégből, hogy csak úgy zsebbű' felvásárol egy rakás robotkamiont :D aha, biztosan így van :DDD
Milyen finom is lesz majd, amikor az önvezető robotkamion áthajt egy nagyobb kátyún/kilukkan az egyik kereke/az ikerkerekek közé kő szorul, lefullad az út szélén, és ott rostokol, mert nem lesz, aki kiszálljon a fülkéből és megjavítsa. Sebaj, ez olyan hiperintelligens ultramodern kamion lesz, még segítséget is fog hívni!
"Ebben az esetben nyomják meg a piros gombot, és nyugodjanak békében..."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Imrebácsi:
a 4-es metrót pl. már MO-n sem ember vezeti :)
# 13
A nagy tévedés abban leledzik, hogy azt gonodlják egyesek, hogy majd 20-30 év múlva mikor megjelennek az önvezető kamionok akkor ez majd valami űrsikló árkategória lesz. A valóságban alig lesz drágább, mint egy nem önvezető, mivel már a mai kamionokban is ott van egy csomó minden, ami az önveztéshez szükséges technika (tempomat, ami szabályozza a sebességet, automata váltó, sávtartás figyelés, vészfék asszisztens, GPS, stb...). És mivel sofőrnek nem lesz bére, mi több, nem napi 8 órát tud majd menni a vas hanem 24-et így rettentő gyorsan behozza majd a felárát, tehát igen, a kispista bt ugyan úgy megveszi majd.
Kereket meg amúgy ma hány kamionos cserél az út szélén? ha 10-ből 5 akkor sokat mondtam. Autómentőt meg az önvezető gép is tud hívni... Az megcsinálja, számláz a kocsi meg megy tovább.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Addig oké, hogy önvezető egy kamion, viszont vannak kritikus helyzetek ahol kell az emberi tényező.
Én azt tudom elképzelni, hogy városok, országok között automata sztrádák lennének, ahol önvezetően mennek a kamionok. És egy helyi "elosztóból" sofőrök vinnék a célterületre a környéken belül. Így a munkakör is megmarad és a kamionosok munka is "helyi" munka lenne nem kellene 3 hónapra elmenni más országokba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Persze - mégis, mit kommunikáljanak, hogy az a cél, hogy több (tíz)ezer embert munkanélkülivé tegyenek?
Egész nyilvánvaló, hogy a hosszútávú cél a sőfor teljes kiváltása ahol csak lehetséges és csak a legspecifikusabb feladatokra tartani meg, amire a gép nem képes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!