Kamionos munkának van jövője?
#10
A fényév az a távolság mértékegysége, nem az időé. Bár lehet hogy fényévekre tőlünk valóban vannak automata buszok...
Azért ezt olvasd el: [link]
Már tesztelik, már gázolt is és a gyalogos hibája volt, aki körültekintés nélkül közlekedett.
Kérdező:
A technika rohamosan fejlődik, de úgy gondolom hogy ha lerakod a jogosítványt, egész életedben fogsz találni munkát. Az első lépés a depóból-depóba pályás fuvar lesz az automata kamionokkal, de ez is még hosszú évek. A helyi depóból ki és depóba be fuvarokat még ezután is sokáig emberi munkaerő fogja végezni, kelleni fog a sofőr.
Ja, ki is nézem egy átlag fuvaroscégből, hogy csak úgy zsebbű' felvásárol egy rakás robotkamiont :D aha, biztosan így van :DDD
Milyen finom is lesz majd, amikor az önvezető robotkamion áthajt egy nagyobb kátyún/kilukkan az egyik kereke/az ikerkerekek közé kő szorul, lefullad az út szélén, és ott rostokol, mert nem lesz, aki kiszálljon a fülkéből és megjavítsa. Sebaj, ez olyan hiperintelligens ultramodern kamion lesz, még segítséget is fog hívni!
"Ebben az esetben nyomják meg a piros gombot, és nyugodjanak békében..."
Imrebácsi:
a 4-es metrót pl. már MO-n sem ember vezeti :)
# 13
A nagy tévedés abban leledzik, hogy azt gonodlják egyesek, hogy majd 20-30 év múlva mikor megjelennek az önvezető kamionok akkor ez majd valami űrsikló árkategória lesz. A valóságban alig lesz drágább, mint egy nem önvezető, mivel már a mai kamionokban is ott van egy csomó minden, ami az önveztéshez szükséges technika (tempomat, ami szabályozza a sebességet, automata váltó, sávtartás figyelés, vészfék asszisztens, GPS, stb...). És mivel sofőrnek nem lesz bére, mi több, nem napi 8 órát tud majd menni a vas hanem 24-et így rettentő gyorsan behozza majd a felárát, tehát igen, a kispista bt ugyan úgy megveszi majd.
Kereket meg amúgy ma hány kamionos cserél az út szélén? ha 10-ből 5 akkor sokat mondtam. Autómentőt meg az önvezető gép is tud hívni... Az megcsinálja, számláz a kocsi meg megy tovább.
Addig oké, hogy önvezető egy kamion, viszont vannak kritikus helyzetek ahol kell az emberi tényező.
Én azt tudom elképzelni, hogy városok, országok között automata sztrádák lennének, ahol önvezetően mennek a kamionok. És egy helyi "elosztóból" sofőrök vinnék a célterületre a környéken belül. Így a munkakör is megmarad és a kamionosok munka is "helyi" munka lenne nem kellene 3 hónapra elmenni más országokba.
Persze - mégis, mit kommunikáljanak, hogy az a cél, hogy több (tíz)ezer embert munkanélkülivé tegyenek?
Egész nyilvánvaló, hogy a hosszútávú cél a sőfor teljes kiváltása ahol csak lehetséges és csak a legspecifikusabb feladatokra tartani meg, amire a gép nem képes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!