Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Skoda octavia 1 generációból...

Skoda octavia 1 generációból melyik jobb a benzines vagy a sima diseles?

Figyelt kérdés
Mennyi a fogyasztása egyiknek másiknak és melyiket érdemesebb venni?
2019. szept. 4. 21:30
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Egyértelmű az 1.9tdi.Amikor az Octavia az 1.4 8v 75 lovas autókat kidobta pl a Megane,307 már 100lóerő felett járt.Igaz megbízható a 75 ló cserébe nem megy,majd kidobták az 1.4 16v ami már jobban megy és ott az 1.6 16v ami fogjuk rá,hogy jól megy de egy idő után több olajat zabál,mint benzint.1.8,1.8t pedig jól mennek viszont zabálnak,mint állat. :)
2019. szept. 4. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Zöld pacsi az elsőnek és plusz egy pont a tdi mellett. (1z motorkodúba (90 lovas) nincs kettöstömegű , ám zajosabb ezért)
2019. szept. 4. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
És a 2es octáviából melyik lenne az a motor fajta amit érdemes lenne megvenni?és milyenwk azok a pd elemek?mennyire jó?
2019. szept. 6. 16:50
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Nekem egy 2005-ös mk1-es Octaviám van, a régi 1.6 8V motorral (102 LE).


Én teljesen meg vagyok vele elégedve, a kopó alkatrészeken kívül nem volt cserélve semmi az autón. Plusz alkatrész van bőven hozzá, mivel VW konszern, és kompatibilis sok dolog a GOLF IV/BORA/Seat LEON, és az új alkatrészek is gombokért vannak hozzá.

Pár példa:

- hátul a két fékmunkahenger (dobfékes) elpukkant, csere új betétekkel: 28.000 Ft (szerelőm tőlem nem kér pénzt, mert én meg autóvillamosságban segítek neki)

- termosztátot is cseréltem, mert nem tudtam behatárolni, hogy mi okozza az extra melegedést, 110°-ra is felmet a víz ): 15.000 Ft - én cseréltem

- féklámpa kapcsoló eltört, csere: 2.500 + ~5.000 Ft (elsőre vettem a majdnem legolcsóbbat, és az az első beépítésnél kettétört, de mivel a UNIX-nál csak akkor van garancia, ha szerviz építi be az alkatrészt, így nem volt más megoldás, venni kellett még egyet)

- 152.000 km-el vettem meg tavaly novemberben, most elkezdte bedobálni a lambda szonda hibát, aminek a csereperiódusa 160.000 km, és most van benne 176.000 km (lehet nem a szonda a ludas, mert a kipufogó lyukas egy helyen a kocsi elejénél, azt befoltozom előbb, mert bele tud szólni a szondába, ha olyan helyen van a lyuk). Főleg, hogy nem állandó a hiba!


A motorról: nem egy erőgép, de egyszerű, mint a szög, és ha van benne (minőségi) olaj, meleg a víz és meg van tankolva a kocsi, akkor a világból kimegy.

Két olajcsere (~14.000 km) közt nekem nagyon gyakori város mellett kb. 3-4 dl olajat kellett visszatölteni (hogy újra a maximumon legyen a nívó), ez kb. 0,35 milliliter/1000 km-es fogyasztás, ami vicc (könyve gyakori város mellett 0,5 l/100 km-t realizál).

A gyári fogyasztási adatok szemben a saját tapasztalatokkal:

Városi fogyasztás: 10,0 l/100km <=> 8-9 l/100km

Országúti fogyasztás: 5,8 l/100km <=> 4,8-5,2 l/100km

Vegyes fogyasztás: 7,3 l/100km <=> 6,8-7,4 l/100km

(Persze minden tankolásnál kap kék spuri adalékot + ha tehetem MaxxMotion 95 vagy 100-as benzint tankolok bele. Ha nincs OMV kút, akkor Shell, de onnan csak a V-Power Racing 100)


Használt autót vettem, és én nem úgy álltam hozzá, mint sokan itt Magyarországon. Garázsban tartott, kevés kilóméteres patika autó kell potom pénzért! Ilyenkor lehet belefutni 5-6-700.000-ről visszatekert bontószökevényekbe.

Az enyém egy 14 éves vas, egy-két helyen látszik a kasznin, hogy meg akart indulni a rozsda, de mivel Svédországból jött, így gyönyörűen le is van kezelve minden, ahogy kell. (Ott nem megy át az autó a műszakin, ha csak egy rozsdafolt is van valahol!) Állapotot veszünk, nem km-ert.


Most majd a 2. olajcserénél kap szépen új gyertyákat, új üzemanyagszűrőt (utóbbit természetesen rögtön cseréltem, mikor mikor megvettem). Vezérlést is be fogom iktatni szerintem ősszel, mert habár a könyve szerint kb. 40-45.000 km lehet a szíjban, a csere 2011-ben volt. Szóval kicsit koros.


Egy biztos: ha autót veszel, akkor nem szabad úgy hozzáállni, hogy "Hajtom, aztán ha meg van valami, akkor mérgelődök, hogy költeni kell rá.". Létezik olyan autóalkatrész, ami nem romlik el: ami nincs beépítve. Amit használunk, az kopik, amit használtan vettünk, azt meg valaki előttünk már kicsit megkoptatta.

Ami meg csereperiódusos, arra meg végképp nem szabad azt mondani, hogy "ócska sz*r, csak a baj van vele". Baj akkor lesz, ha nem cseréled időben, amit kell! :)


31/F

2019. szept. 12. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
*a könyve 0,5 l/1000 km-t ír
2019. szept. 12. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!