Skoda octavia 1 generációból melyik jobb a benzines vagy a sima diseles?
Nekem egy 2005-ös mk1-es Octaviám van, a régi 1.6 8V motorral (102 LE).
Én teljesen meg vagyok vele elégedve, a kopó alkatrészeken kívül nem volt cserélve semmi az autón. Plusz alkatrész van bőven hozzá, mivel VW konszern, és kompatibilis sok dolog a GOLF IV/BORA/Seat LEON, és az új alkatrészek is gombokért vannak hozzá.
Pár példa:
- hátul a két fékmunkahenger (dobfékes) elpukkant, csere új betétekkel: 28.000 Ft (szerelőm tőlem nem kér pénzt, mert én meg autóvillamosságban segítek neki)
- termosztátot is cseréltem, mert nem tudtam behatárolni, hogy mi okozza az extra melegedést, 110°-ra is felmet a víz ): 15.000 Ft - én cseréltem
- féklámpa kapcsoló eltört, csere: 2.500 + ~5.000 Ft (elsőre vettem a majdnem legolcsóbbat, és az az első beépítésnél kettétört, de mivel a UNIX-nál csak akkor van garancia, ha szerviz építi be az alkatrészt, így nem volt más megoldás, venni kellett még egyet)
- 152.000 km-el vettem meg tavaly novemberben, most elkezdte bedobálni a lambda szonda hibát, aminek a csereperiódusa 160.000 km, és most van benne 176.000 km (lehet nem a szonda a ludas, mert a kipufogó lyukas egy helyen a kocsi elejénél, azt befoltozom előbb, mert bele tud szólni a szondába, ha olyan helyen van a lyuk). Főleg, hogy nem állandó a hiba!
A motorról: nem egy erőgép, de egyszerű, mint a szög, és ha van benne (minőségi) olaj, meleg a víz és meg van tankolva a kocsi, akkor a világból kimegy.
Két olajcsere (~14.000 km) közt nekem nagyon gyakori város mellett kb. 3-4 dl olajat kellett visszatölteni (hogy újra a maximumon legyen a nívó), ez kb. 0,35 milliliter/1000 km-es fogyasztás, ami vicc (könyve gyakori város mellett 0,5 l/100 km-t realizál).
A gyári fogyasztási adatok szemben a saját tapasztalatokkal:
Városi fogyasztás: 10,0 l/100km <=> 8-9 l/100km
Országúti fogyasztás: 5,8 l/100km <=> 4,8-5,2 l/100km
Vegyes fogyasztás: 7,3 l/100km <=> 6,8-7,4 l/100km
(Persze minden tankolásnál kap kék spuri adalékot + ha tehetem MaxxMotion 95 vagy 100-as benzint tankolok bele. Ha nincs OMV kút, akkor Shell, de onnan csak a V-Power Racing 100)
Használt autót vettem, és én nem úgy álltam hozzá, mint sokan itt Magyarországon. Garázsban tartott, kevés kilóméteres patika autó kell potom pénzért! Ilyenkor lehet belefutni 5-6-700.000-ről visszatekert bontószökevényekbe.
Az enyém egy 14 éves vas, egy-két helyen látszik a kasznin, hogy meg akart indulni a rozsda, de mivel Svédországból jött, így gyönyörűen le is van kezelve minden, ahogy kell. (Ott nem megy át az autó a műszakin, ha csak egy rozsdafolt is van valahol!) Állapotot veszünk, nem km-ert.
Most majd a 2. olajcserénél kap szépen új gyertyákat, új üzemanyagszűrőt (utóbbit természetesen rögtön cseréltem, mikor mikor megvettem). Vezérlést is be fogom iktatni szerintem ősszel, mert habár a könyve szerint kb. 40-45.000 km lehet a szíjban, a csere 2011-ben volt. Szóval kicsit koros.
Egy biztos: ha autót veszel, akkor nem szabad úgy hozzáállni, hogy "Hajtom, aztán ha meg van valami, akkor mérgelődök, hogy költeni kell rá.". Létezik olyan autóalkatrész, ami nem romlik el: ami nincs beépítve. Amit használunk, az kopik, amit használtan vettünk, azt meg valaki előttünk már kicsit megkoptatta.
Ami meg csereperiódusos, arra meg végképp nem szabad azt mondani, hogy "ócska sz*r, csak a baj van vele". Baj akkor lesz, ha nem cseréled időben, amit kell! :)
31/F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!