Suzuki Swiftet / Wagon R+-t szabad "vakon" megvenni?
Sokkal jobb autókat is kapsz, mint egy Wagon R ennyiért.
Benzines Astra G, Golf IV kijön ennyiből.
Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor vigyél szerelőt
-Nem szabad vakon megvenni.
-Alváz, nyulványok, bekötési pontok állapota: rozsdás-e, javított-e?
-Küszöbök, doblemezek, sárvédők rohadnak-e, vagy szakszerűen újságpapírgalacsinnal, purral ki vannak-e tömveve, majd legittelve? :) Frissen felkent alvázvédő is lehet árulkodó, ha kikandikál mellőle a rozsda a küszöböknél.
-motortérben a frissen takarított a blokk, az mindig gyanús öreg autónál.
-motor hidegen(!) indul-e, nem rángat, van alapjárat, 2000-es fordulaton füstöl-e szép fehéren, mintha pápát választottak volna a kereskedésben? Ha van pápájuk, akkor eszi a vizet. Ha nincs, és a fekete füsttől kormos a kipufogó belseje, akkor inkább az olajat eszi.
-Hűtő kiegyenlítő tartály is bugyborékolhat szolidan, ha hengerfejes.
Ezek elég drága javítások előjelei.
Menet közben útegyenetlenségeknél kopog-e a futómű?
-Elengedett kormány egyenesben elhúz-e, rázkódik-e?
-Búg-e a kerékcsapágy?
-Fenn fog-e a kuplung, váltó nem recseg, tartja a sebességet?
-Ha lehet, menjetek nagyobb próbakört, hogy kb.bemelegedjen üzemi hőmérsékletre.Ha kelepel, csattog a motor, vagy nem jó az alapjárat, illetve gázadásnál torpan, akkor jobb, ha otthagyod.
Az utolsó kérdésedre a válasz:előfordul mindkét esetben, sajnos. Ezért kell elhívni egy megbízható autószerelőt még olcsó autó vételkor is, mert legalább megmondja, mennyit kell rá költened a továbbiakban.
Semmit nem szabad vakon megvenni.
Amire figyelni kell:
A papírjai rendben legyenek. Csak a forgalmiba bejegyzett tulajdonostól vedd meg.
A karosszéria ne legyen rozsdás vagy szakszerűtlenül javított.
A gumik állapotát is ellenőrizd, ne legyen rajta rendellenes kopás.
A motor könnyen induljon, ne jöjjenek furcsa zajok belőle, egyenletes legyen az alapjárat.
A hűtővíz ne legyen olajos, a motorolaj ne legyen habos. A kipufogót is érdemes megnézni hidegen, melegen, nincs-e rendellenes füstölés.
A próbakör alatt: a váltó könnyen vegyen minden fokozatot, futómű ne zörögjön, kopogjon. Gyorsításnál ne torpanjon vagy rángasson.
Féket is csekkolhatod, hogy jól fog-e, mekkora válla van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!