Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motor felújítás, mennyibe...

Motor felújítás, mennyibe fáj? Megéri?

Figyelt kérdés

96-os Opel Astra f 1.4 i.


Dolgozni járok vele napi kb 80-100km , nem szeretném lecserélni mivel 2 évig a célnak ugye a munkába megfelelt, de kezdi kilehelni a lelkét lassacskán de viszot még most is jó :

- 5-6L benzin fogyasztás

- Megbízható nem hagy ott

- olcsó a fenntartása

- füstöl az igaz.....

- meg a tőke is szól...


Kérdésem az lenne hogy ijenkor már lekéne cserélnem maga az autót?

mert nyaggatnak vele..... Régi szar....

Füstöl már orba szájba...


Hozzáteszem 2 év alatt kb

Mentem ugy 25-30.000-km-t vele és durván költöttem rá olyan : 20.000-ft-ot ha a gumikat nem számolom


Vagy érdemes még a motor felújítás :


Szerelő szerint:


- dugattyú gyűrű

- szelepszár szimering

- hidrotőkék

- hengerfej tömítés

- olaj + szűrő csere


Az árajánlat amit kaptam pedig :

35000-ft Anyag

25000-ft munkadíj



Még annyi lenne hogy meg lehet oldani hogy csak a szelepfedél levételével cserélni csak a szimeringet, meg a tőkéket ?


Nem sajnálom rá a pénzt de éppen lakásfelújítás

Zajlik nállunk és hát 20.000-ft is számit ijenkor ugye.



2019. aug. 23. 02:55
 1/9 Barnabas333 ***** válasza:
100%
Én csak azt tudom írni, hogy 2 kollégámnak is régi opel corsájuk volt és megőrültek értük. Egyik csak azért cserélte le mert karambolozott vele. Rozsda mennyire eszi a kasztnit? Ha nem nagyon akkor azt mondom talán érdemes. De ha küszöb és tornyok elég rozsdásak, akkor inkább cserélném a kocsit...
2019. aug. 23. 06:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
100%

Nekem ez gyanúsan olcsó...

Gyűrű szett kb 5e, hidrotoke kb 2e/db, szelep sz azim kb 3e, hf tömítés 4e,olaj +szűrő 6e.

Kipufogó es szívósor tömítés?

Hengerfej csavarok?

Hengerfej sikolás?

Szelepfwdél es karter tömítés?

Vezérlés ben, vizpumpaban mennyi km van?

A számok is furák. Napi 80-100 az heti 4-5 száz, az havi 1600 - 2000 km, ez éves 19-24e km. Te 2 év használatra írsz 25-30e km-t.

Ha nem rozsdás nagyon és a többi része rendben akkor én megcsinaltatnám.

2019. aug. 23. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 D. Brasco ***** válasza:
60%

Egy fillert nem koltenek egy ilyen regi szarra,mert tudd,hogy abban a pillanatban hogy megbontjátok elő fog ott jönni még mas hiba is aztan lehet vég nelkul locsolni rá a zsét!Raadasul az arak amiket irtal vagy mondtak neked szerintem abszolut nem realisak....sőt ugy is mondhatnam hogy rettenetesen keves........

Hasznald amig össze nem szakad valami ugy hogy hasznalhatatlan lesz utana meg lehet kidobni a vasba

2019. aug. 23. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Kizárt, hogy 35e-ből meg legyen hozzá az anyag, még kedvezményes beszerzési áron sem. Hengerfejcsavart nem számoltatok, a régivel eszetekbe ne jusson összerakni. A 25e munkadíjra is irreálisan kevésnek tűnik, de ha egyszer ennyit mondtak rá, hát legyen ennyi.
2019. aug. 23. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
64%

"régi szar"


Lehet, hogy régi, de hogy 100000000000000x megbízhatóbb, mint bármilyen mai hulladék, az 100%.

Bontók tele vannak velük, fillérekért van hozzá minden, még újonnan is. Komplett első futómű felújító szett 20 ezer ft.

2 lengőkar, kormányösszekötők, stabpálca.


Valószínű rendesen kilehet az a motor, hidrotőkéket sosem kell cserélni opelen, himbák, szeleprátétek, veztengely kell.

Szelep becsiszolás, szimeringek, meg gyűrűzés.

Ettől fog megszűnni a füstölés.

Bár nem biztos, ha nagy válla van a hengereknek, pár ezer km után akkor ott leszel, ahol voltál. :(

2019. aug. 23. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Barnabas333 ***** válasza:
Jobban jössz ki ha veszel 2-300 ért egy másikat.
2019. aug. 23. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat !!!


Hát a kasztni korához képest jó állapotban van , az alja szép amikor megvettem előtte volt üregvédőzve meg lekenve alváz védelemmel, a jobb küszöbön illetve a hátsó íven van egy pici rozsda .remélem csak felületi.....


Igen sajnos ez az én hibám az öreg "szaki"

Tehát nem szervíz !

Úgy beszéltük meg hogy hf csavarokat ha nem muszály akkor nem cserélünk, olajam pedig van itthon 10w40-es bontatlan 4 liter bár van még egy 4 literes de már nem sok van benne mivel öntögetni kell gyakran mert eszi az olajat elég rendesen sajnos.....


A munka díj pedig baráti ár, viszont segitek a szerelésben én is

2019. aug. 23. 12:48
 8/9 anonim válasza:
Szia mi lett az autóval?
2021. okt. 8. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Vígül nem lett felújítva, de költöttem rá egy keveset:

Kapott egy új ac pumpát (mert elromolott)


Illetve 4db gm gyári gyertyát,

Kb 10.000-ft volt ja meg egy olaj szűrő asszem 800-ft volt igy kapott egy olaj cserét mert olajam az volt itthon


Továbbá

Vettem gittet meg színkód alapján töltettem spray-be festéket

A gitt , 3 fajta csiszó papir meg az alapozó festék, és a szín spray volt : 6000-ft


Így hát megcsináltam azt a pár rozsda foltot szeremcsére csak felületi volt...


Szépen kitakarítottam és feltettem az internetre 200.000-ft összegért

Majd 2 nap után el is kelt 180.000-ft ért

Nagyon sajnáltam de ideje volt megváli tőle


Vettem helyette egy Opel Astra G 2001évi 1.6 16v (101LE) ecoTech SEDAN kivitelű gépjárművet


350.000-ft-ba került (maximálisan elégedett vagyok vele, imádom)

2022. márc. 14. 22:53

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!