Kuplungot érdemes minden fékezéskor / lassításor használni?
Kuplungot csak akkor kell benyomnod, ha sebességet váltasz, vagy pedig a motor fordulata annyira leesik a nagy fékezés miatt, hogy kuplung benyomása nélkül lefulladnál.
Azért is jó ha nem nyomod a kuplungot csak ha szükséges, mert így a rendes láb által működtetett fék mellett a motorfék is működik, így könnyebb lassítani, és kevésbé kopik a fék is.
Ha van lehetőséged próbáld ki hogy mennyi idő alatt lassítasz le adott sebességről adott mértékig lenyomott fékpedállal úgy hogy motorfékezel is, és motorfék nélkül(kuplung benyomásával).
A hivatalos álláspont szerint tilos indokolatlan esetben benyomnod a kuplungot, ezért forgalmi vizsgán harapnak, szigorúbb vizsgabiztos rögtön megbuktat.
Ha fékezel, akkor csak fékezz, és amikor már lejjebb esett a motor fordulatszáma(1000-1100 köré) akkor kell benyomnod a kuplungot(nyugi, nem fog lefulladni menet közben az autó, mert a motort is hajtja a lendület amíg még gurultok, persze ha már rángat akkor már rég be kell nyomni)
Belém ezt úgy verte az oktatóm, hogy mindig először fék, és csak utána a kuplung, így hamar megjegyeztem és megtanultam.
Anno forgalmi vizsgán attól még egyszer én is véletlen benyomtam indokolatlanul, de volt annyi lélekjelenlétem hogy gyorsan sebességet is váltottam, így csak egy hibapontot húzott be rossz sebváltás miatt, különben instant bukás lett volna:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!