Ha az agy belsejét megcsiszolom, akkor tényleg erősebb lesz a dobfék?
Simson S51-ről van szó
Úgy hallottam, ha az agy belsejét, megcsiszolom, akkor erősebb lesz a dobfékem.
Ez igaz?










Igen, fékbetétcserekor szokták csiszolni egy kicsit a dob felületét, mert az érdesebb felület jobb fékhatást biztosít, mint a fékezés hatására simára kopó dob. De ez hamar elmúlik és nem is jelent hatalmas különbséget.
Egy idő után pedig valóban esztergálni szokták: ezt akkor teszik meg, mikor a dob egyenetlenségei már nagyon nagyok, nagyokat "hajít" fékezésnél, akkor felszabályozzák, vagyis eggyel nagyobb méretre esztergálják.





Én próbáltam már... h úcs csiszolom h a fcsúszási felületre merőlegesen csiszolom...
semmivelse lett rosszab se jobb:P
Szépen kitisztítani féktisztítóval... aztán kicsit megcsinszolod lecsiszolod a fékbetétet és kész...
(ESZEMBEJUTOTT VMI! HA MÁR OLYAN A MOTOR, HA ÁLLSZ A FÉKKARON ÉS ÚGYSZEM LASSUL RENDESEN ELÜVEGESEDETT A FÉKPOFÁD!!! ezt innen veszed észre, és kiába állítassz rá nem fog fogni... túlmelegszia fékpofa és ilyenné válik... ilyenkor lecsiszolsz valamennyit és akkor jólesz 1-2 napig... de újat kell venni!!!)
Ladáknál szoktuk a dobféknél csinálni, hogy a fékbetétekbe 2-3 cm-ként ilyen pár mm-es bordákat vákunk bele sréhen... Ez arra jó, h a fékport ami képződik elvezeti és kidobálja a fékbetét alól...
Próbálj megkérni vmi rallys ladafant h mutasson iolyan fékbetétet neked és érteni fogod:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!