Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Új autó meddig bírja?

Új autó meddig bírja?

Figyelt kérdés
Véleményetek szerinte is úgy tervezik az új autókat hogy nem sokkal a garancia idő lejárta után már ne érje meg gazdaságosan fenntartani őket?

2019. aug. 13. 11:37
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Butaság, mi csak szalonból vásárolunk autót de mindet 10+ évesen adtuk csak tovább, amikor lecseréltük egy újra. És még akkor sem voltak olyan hibáik, amik miatt drága lett volna a fenntartás.
2019. aug. 13. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
Amíg rendszeresen karbantartod, addig bírni fogja.
2019. aug. 13. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Ha vigyázol rá, rendszeresen karbantartod és normálisan is, tehát nem kontár helyre viszed hanem normális márkaszervizbe vagy márkafüggetlen de jól felszerelt helyre, és persze nem hajtod szét ész nélkül akkor az sokáig fogja bírni.

Én G Astrám 18 éves, anyám szalonból vette még anno, én 6 éve vettem át tőle mert nagyon megbízható kis autó plusz szükségem is volt a kombira mert igényeimnek ez a megfelelő.

Anyám odafigyelt rá hogy rendben legyen, a kötelező szervizeket betartotta, típus betegségei megvoltak mint minden autónak, ilyen van sajnos és lesz is. Ha ezeket időben javítjuk nem lesz gond.

Másrészt vigyázni ő vigyázott rá, persze ment is vele rendesen benne van már bő 300 ezer km mert én is használom azért, de még mindig autó. A rohadó részeket időben megcsináltattam, ha kisebb hibát tapasztaltam rendbehoztam én is. A kötelező szervizeket betartom olajcsere és társai. Évente nézetem át egy szervizbe biztonságkedvéért még akkor is ha nem tapasztalok hibát de inkább derüljön ki időben.

Nekem sokan mondták hogy ha vigyázva van egy autóra, meg normálisan szervizelve akkor akármelyik kihúzza sokáig. Persze vannak olyan típusok évjáratok amik nem olyan tartósak motorilag persze, de azt is lehet orvosolni.

Én azért azt mondom ha 20 évig kibírja egy autó úgy hogy jó állapotban van, akár 500 ezer km-rel is akkor az 20 év után is még autó lesz. Persze kopó alkatrészek minden egyes autóban elkopnak egy idő után kivétel nélkül, meg persze vannak olyan alkatrészek amik akkor is "kopnak" ha nem használjuk az autót például a gumi részek is eltudnak revülni az idő múlásával.

2019. aug. 13. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem.

Volt egy H Astrám. Most is a családban van, mert jön-megy teszi a dolgot zokszó nélkül 300ekm-rel és 14 évvel a háta mögött. Pedig ez is változó geometriás turbós, EGR-es, digit klímás, guminyomás mérő rendszeres, stb amikre a mai napig azt mondják sokan, hogy nem kell, csak felesleges hibaforrások. Annak idején mikor 2005-ben vettem, a károgók már akkor is azt mondták, hogy nem lesz olyan tartós mint a jó öreg 90-es évekbeli F Astra és meglátom, 8-10 évesen/100-150ekm-rel már a bontóban lesz... Hát nem így lett!

Most egy K Astrám van. Ugyan az a márka (ezért reálisan összehasonlítható), csak két generációval fiatalabb. Nem veszem észre, hogy minőségben, műszaki megoldásokban, kialakításban annyival rosszabb lenne. A motorburkolat alatt a full műanyag szelepfedélen mondjuk meglepődtem. De annyi előnye van, hogy ha cserélni kell, feltételezem olcsóbb mint a fém.

Egy autóval általában 10 évre tervezek. Ha ezt követően, másnál még 20 éves koráig elgurul, az szerintem teljesen jó. El lehet mondani, hogy becsülettel kiszolgált. Azt el tudom képzelni, hogy a mostani autókból nem igazán lesz sok 30-40-50+ éves veterán vagy oldtimer. De új autót 99,99%-ban nem is erre vesznek az emberek.

A gyártók ahol tudnak, megpróbálnak a gyártás során spórolni. Ennek szerintem következménye, hogy később az adott alkatrész nem olyan masszív, nem olyan időtálló. Pl az sem véletlen, hogy a csapágyakban grammra mérik ki a zsírt. Ha több kerül bele, nem lenne baj, sőt lehet hogy tovább bírná, de az plusz költség a gyártónak. 1 millió darabnál, már 1 millió gramm zsír már érezhető költség. A garanciaidőt pedig így is kibírja. Ilyen van, létezik a fogyasztói társadalomban. De olyan összeesküvés elméletekben én nem igazán hiszek, hogy azért terveznek tudatosan rosszra egy alkatrészt, és azért ölnek bele energiát, időt, pénzt, hogy idővel biztosan tönkremenjen.

2019. aug. 13. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim válasza:
100%

Ez teljes mértéken gazdától függ...

Ha betartod az előírt szervíz intervallumokat, akkor kimegy bármelyik autó a világból.

A kocsikkal foglalkozni kell !

Akár új, akár 20 éves !

2019. aug. 13. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
83%

Teljes mértékben a gazdájától függ:

https://www.youtube.com/watch?v=Cmv3he2qARs


Ez a bácsi újonnan vette az autóját és azóta sem cserélte újabbra. Vigyázott a gépre és azóta is örömmel használja. Ő tudna neked mesélni és tanácsot adni a gazdaságos üzemeltetésről. :)

2019. aug. 13. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

# 6!

4-es vagyok. Ha erről van szó, nálunk is van a családban egy 1978-as autó, 68.000 futott km-rel mindmáig az első és egyetlen tulajdonos használatában. Komolyabb gond, soha nem volt vele, 41 évesen is teszi a dolgát.

De ezek azért jóval egyszerűbb szerkezetek, mint a maiak. Nem is tudnak olyan teljesítményt olyan kevés fogyasztással, mint a maiak. Multimédia, masszázsülés és egyebek sehol nincsenek benne. Környezetvédelem nem nagyon érdekelt senkit, mikor ezeket gyártották. Ami a kipufogócsövön ki akart jönni, az kijött.

egy mai autóban 68.000km még átlag használat mellett is 4-5 év alatt vígan megvan.

Szóval több szempontból sem hasonlíthatóak össze a mai autókkal.

2019. aug. 13. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Ez így nem feltétlenül igaz, azaz a garancia időn jóval túl még gazdaságosan fenntartható egy autó, de észrevehető, hogy olyan eszközök mennek gallyra 12-15 éves autókon, amiknek jóval tartósabbnak kellene lenniük. Pl. Skodáknál ablakemelő kengyel 10 évesen anyagfáradt, G Astra kábelköteg hátsó ajtón elrevül, vezetékek törnek, stb. Alvázvédelmen, üregvédelmen spórolnak, 10 évesen magyar forgalombahelyezett autó küszöbe rohad. 25 éves kocka lada küszöbe néz ki úgy, mint a G Astráé.

Motor: szuper fejlesztések, sokkal okosabban tervezett motorok, mint a 20-30 évvel ez előttiek, ez tény. De műanyag, műanyag, műanyag... Autópályás terhelés hatására elolvadó, kiégő motoralkatrészek, amik annak ellenére, hogy műanyagból vannak, drágák. Nem szerelésre vannak már kitalálva, hanem komplett cserére. A régi vasak, a szivar Audik, malac Passatok, 2-es Golfok primitívségük mellett még mindig tartósabbak voltak, mint a mai kicentizett autók.

2019. aug. 13. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
83%

A mai (2015 utáni) autók nwm fogják addig bírni, mint mondjuk a 2000 előttiek. Tele vannak mindenféle okossággal a környezetvédelmi normák miatt. A motorok űrtartalma is kisebb, de turbó meg kompresszor feltöltés. Kipufogó gáz vissza vezetés. Millió lengokaros futómű, kettős tömegű lendkerék, reszecskeszűrő...

Nem olcsó ha valami megkotlik...

2019. aug. 13. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen mindenki véleményét ment a pipa.Új autó vásárlás előtt állok kiszemelt opel corsa 1.4 90le szívóbenzin.Nem tudom van e benn részecskeszűrő meg kettős tömegű.Főleg országúti használat nem szérhajtva évi kb 10-12ezer km évenkénti olajcsere.Legalàbb 15 évig szeretném ha még gazdaságosan fenn lehetne tartani.Garázs van.
2019. aug. 13. 13:36
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!