Egy 1.4-es,16 szelepes, benzines autó mennyire bírja a gyakori autópályás közlekedést 130-cal?
A közeljövőben elég gyakran kell majd autópályán utaznom, ahol nyilván nem lehet, és nem is akarok töszmörögni, de széthajtani sem akarom az autómat.
Egy 2004-es evjáratú, 1.4-es, 16 szelepes autó mennyire bírja a folyamatos 130-as tempót?
Köszi a válaszokat!
Jobban bírja, mint a sofőr maga. A várható fordulatszám 3500-4500 közötti, ami jeletősebb motorzajjal is jár, utóbbi a fárasztó a vezető számára.
Hogy az adott autót mennyire terheli meg a tempó azt akár százalékosan is meg lehet nézni OBD diagnosztikán keresztü pl Torque appal (Engine load %). Az adat szakmai szempontból történő hihetősége erősen kérdőjeles, ám valószínűleg 80% körül lesz az eredmény, ami azt jelenti, hogy a tartós (hosszútávú megbizhatóság megőrzése szempontjából fontos) terhelhetőség határán mozog. Ökölszabály szerint 80%-nál nem illik jobban terhelni az erőforrást, ha hosszú életet szánunk neki.
Közel sem 80% a terhelés.
egy 1.4-es 16 szelepes autó kb. 100 LE, a végsebessége 175 körül van. Ezt általában a leghosszabb fokozatban nem tudja, csak az eggyel kisebben, ott ki is forog a motor a max. teljesítményhez tartozó fordultszámig.
Mivel a légellenállás a sebesség négyzetével arányos, a végsebesség kb. 75%-ával haladva a maximális teljesítmény 56%-át veszed igénybe.
De elég ránézni a fordulatszámmérőre, ha egyenes lenne a nyomatékgörbe (de nem az) nagyjából arányos lenne a teljesítménnyel, de azért támpontak jó. Ötödikben kb. 4000 körül foroghat a motorod, a fordulatszámmérő piros tartomány pedig 6000-6500 körül lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!