Mennyire nehéz 0 motoros tapasztalattal és B-s jogsival A1-es jogosítványt szerezni?
Ha csak egy ilyen vérszegény MZ-t szeretnél vezetni, azt nem egy nagy művészet, én is csak idáig jutottam, ennél nagyon mocikra még ha fizetnének, se ülnék, utasként se.
A kanyarodással volt gondom mindig is, már biciklivel is a kedvenceim közé tartozott a kanyarokban szétszórt homok.
-3 fog után úgy döntöttem, 4 keréken jobb.
Azt a rohadt, részvétem. :/
Köszi szépen a választ!
Fura, én már levezettem motorral kb 40 ezer km-t és még minden fogam megvan és eddig nem volt balesetem, csak álló helyzetből való felborulásom. Segít a zárt bukósisak is a fogaid épségének megőrzésében.
Megszerezni nem olyan vészesen nehéz, egy 125-ös motor általában 140 kg körül van, max 160, ami még elég könnyű. Ha nem vagy nagy bicajmester, akkor kelleni fog valószínűleg néhány pótóra, de menni fog, hacsak nem vagy nagy antitalentum.
A vezetésnél kell inkább odafigyelni majd később. Teljesen más a kettő, főleg egy 125-ös motoron ülve. Más a perspektíva. Nem az a baj, hogyha valakinek 0 a tapasztalata, mert szinte mindenki 0-ról kezdi, hanem ha elkezded túlvállalni magad és olyanokba mész bele, amihez kevés a tapasztalatod.
A kreszt már ismered, így elég unalmas lesz a tanfolyam, de mégis érdemes ezt választani a B125 helyett. Ismétlésnek jó, meg azért minden órán mondott nekünk motorosoknak ezt-azt az oktató, amit rutinnál, forgalminál már nem.
Én vettem rutinnál és a forgalminál külön-külön egy pótórát, mert szintúgy 0 tudással mentem oda. Rutinnál nemis a motorozással(felállás-leülés, kézkinyújtás menet közben, kanyarodás kis sebességgel, vészfékezés, stb.) volt gond, hanem kevertem a 3 pálya nyomvonalát.
Férfiasan bevallom, nekem elsőre elég erősnek tűnt a két tanulómotor (Honda CG, Suzuki RV VanVan 11-12 lóerővel), mert tisztességgel megindultak egy-egy feleslegesen nagy gázadásra. Tehát a motoros tesztek olvasásánál ne legyen mérvadó, hogy "lekicsikézik" a 125-ös gépeket.
A forgalmi részt utáltam a magam részéről. A berögzült szokásaimmal álltam neki, mint például a kétszer kétsávos úton a belső sávban mentem volna, mert a külső tele van besüllyedt csatornafedéllel, Stop táblánál csak egy pillanatra álltam meg, egyből araszoltam tovább stb. Meg ugye a közlekedés ritmusa... Nemigazán tudtam visszaszokni a tanulóvezetői helyzetbe. Egyirányú a beszélgetés is, mert csak az oktatót hallod, te nem tudsz visszakérdezni és kicsi a rádió hatótávja.
Mindig párban mész mással, általában A2-sel vagy korlátlanos tanulóval. Váltogatni kell egymást időnként a sorrendben. Biztosan elszakad a 3 jármű egymástól és ez tud kellemetlen szitukat szülni. Nálam például sorozatban lefulladtak a Suzuki GS 500-zal, mivel én mentem elöl, nekem félre kellett állnom a sáv szélére. Volt párhuzamos parkolásra is rész kialakítva, de nem hajthattam be, mert "feleslegesen raboltam volna a helyet". Így meg kaptam hátulról a kürtöt, amíg be nem ért a másik motor és az oktatói kocsi. Alárendelt útról a balrakanyarodás forgalmas útra szintúgy nehezebb, mert 3 járműnek kell lyukat találni. Autóúton (autópályára szerencsére nem visznek fel 125-össel) azért nyelezni kell már, mert a másik sokkal jobban megy nálad és elszakadnátok.
Egyébként a fokozottabb körültekintést igénylő vezetéstől eltekintve, sokkal könnyebb lerakni a motoros jogsit, mint az autóst. Nekem minden meglett elsőre, tavaly július közepén kezdtem és október közepén került pont a végére. Ősszel már kevesebb a motoros forgalmi vizsgaidőpont, lehet hamarabb meglett volna, ha kicsit korábban megyek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!