Az elektromos autók miért igényelnek akár 90%-kal kevesebb alkatrészt?
az elektromos hajtású motor egyszerűbb, strapabíróbb, így sokkal kevésbé szervízigényes mint egy belső égésű motor, és az ahogy kellő perifériás alkatrészek.
Pl: nem kell elektromos autóba... önindító, generátor, szervószívattyú, gyújtási rendszer, és a többi...
Az elektromos autó nagyon jó dolog, egy baj van amit eddig nem igen tudtak megoldani...
Az az megfelelő áramkapacitás megteremtése(kevés áramot tárol az aku, és lassan tölthető, ezért nem terjed gyorsabban az elektromos autózás)
"és lassan tölthető, "
a gyorstöltők már 15 perc alatt is képesek feltölteni.
Otthon konnektorból persze, hogy lassú.
Szerintem nem maga az autó, hanem a motorja igényel kevesebb alkatrészt, nem???
Hisz futóműve, kormánya...stb az elektromosnak is ugyanúgy van.
Én nem tartom "nagyon jó dolog"nak az elektromos autót, semmivel sem "zöldebb" mint egy mai benzines pl, csak épp most divatos lett. (és árban sem jössz ki sehoygsem jobban)
A benzines motor több száz alkatrészből van. Az elektromos motor féltucatból. Ezen kívűl nincs váltó, kuplung, kipufogó, katalizátor stb.
A "többi" autó (ülés, visszapillantó stb) az ugyanaz, de azok nem nagyon szoktak elromolni.
Az átlag új autó felhasználó aki pl 5 évente lecseréli a kocsiját nagyjából ezeket a tételeket nem költi egy elektromos autóra:
Motorolaj, szűrő
gyújtógyertya
levegőszűrő
vezérlés
Ami ugyan úgy megmarad:
pollen szűrő
féktárcsa, betét
futómű alkatrészek
mivel kormány van emiatt kormánymű is, úgyhogy szintén a kopó alkatrészek
gumik
izzók
hűtőfolyadék
fékfolyadék
klíma tisztítás
viszont kg 40%-al többe kerül, mint egy azonos felszereltségű benzines vagy diesel. Ezen kívül egyre több helyen kell fizetni a töltésért, utolsó infóm alapján 100 ft/kwh.
Alapvetően a többlet költséggel én például a szervizekkel együtt sem autóznám el 5 év alatt azt a 4-6 milliós különbözetet. Évi átlag 15000 km egy dieselel és 3 év alatt minden sallanggal beleértve a biztosítást , adókat kerek 3 év alatt 2.1 millióba van a kocsi.
Igen drágább, egyenlőre. Az első lapostévék is méregdrágák voltak.
Ja és az elektromos autóban nem kell fékbetétet cserélni. Van, de nem kopik, az autó élete alatt nem kell cserélni. A fékezések 90%-a az elektromos motorral történik.
ebbe az örök életű fékbetétbe én nem igen hiszek, meg amúgy is kb 20-25000-es tétel beszerelve.
Majd az lesz az érdekes mikor a nagy hatótávú (3-500 km) elektromos autók használtan elérik a 3 millió alatti összeget, mert azért az átlag magyar ennél drágábban nem tud autót venni.
Az inverter nem egy örök életű alkatrész, kb. mint egy kettős tömegű lendkerék a kuplungszettel. Tesláktól lehet tudni hírekből hogy 200-250000 km-ként akku pakkot szoktak cserélni. Ez bizony pont az a km körüli szám ahol az átlag ember megveszi a kocsit. Meg még rohad is.. Én ezek miatt arra tippelnék, hogy ezek 10 éves korukra eléggé költséges autók is lehetnek majd. akkura 7 évnél több garit nem igen adnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!