Miért van a gumiba egy ív, ha nincs elég kemény te fújva? Többi lent.
Figyelt kérdés
16” Momo Corse felni és 215/40 gumi.
Ha nincs felfújva legalább 2.5 barra, akkor látszik, hogy a gumi közepe feljebb van, mint a két széle. 2.8-ra szoktam fújni, úgy már vízszintes. Ez miért van? A gumis mondta is, hogy soha ne engedjem 2.5 bar alá, mert akkor még nagyobb ív lesz benne. Magyarul ilyenkor a gumi szélei kopnak csak? Az baj lenne? Nem valami komfortos így járni vele. Ez azért van, mert nagyon feszül rá a gumi?
2019. aug. 6. 12:46
1/7 A kérdező kommentje:
keményre*
2019. aug. 6. 12:46
2/7 A kérdező kommentje:
Elég fura ez számomra, mert én úgy tudtam, normál esetben pont fordítva működik, tehát a közepe lenne lejjebb, mint a szélei, ha ennyire fel van fújva. Ha és csak hogy érthető legyen, a gumi alját nézve írtam, tehet ha a tetejénél nézzük, akkor nyilván fordítva van az egész, de a lényeg ugyanaz.
2019. aug. 6. 12:49
3/7 anonim válasza:
Szia!
Minden kocsihoz meg van adva a gyárilag előírt keréknyomás, azt tarsad be.
Igen, ha lapos, csak a széle kopik.
És igen baj, mert hamarabb elkopik a gumi így.
Ez gyári kerékméret? Mert ha a gyáritól nagyon eltér, akkor sajnos lehet, hogy nem alkalmas az autódra.
4/7 A kérdező kommentje:
Gyárinak csak papíron nem gyári, mert csak a típus miatt nem lett váltóméret. Az 1.6 nem kapta meg, csak az erősebb motorral szereltek (1.8, 1.9, 2.0 stb). Gondolom azért mert lomhább tőle kicsit, mint erősebb társai. A gyári nyomást betartása hülyeség, az csak az otromba nagy ballonos gyari szarokra vonatkozik.. ha ezen betartanám a gyárit, akkor lenne csak igazán nagy ív benne, (terheléstől függően 1.8-2.4).
2019. aug. 6. 14:12
5/7 A kérdező kommentje:
És erősebb típusain pl 1.9 tdi-n is ugyanekkora gyári nyomás érték és arra papíron is fel lehet tenni már rá, de ugyanígy ív lenne benne ha nem lenne felfújva 2.5-2.8-ra, úgyhogy senki ne jöjjön nekem a “tartsd be a gyári guminyomást” baromságokkal, mert akkor még annyira sem értesz hozzá, mint én.
2019. aug. 6. 14:16
6/7 Majatom válasza:
Azért van ez, mert ha nincs elég nyomás benne, akkor a gumi oldalfala megrogyik kifelé a súly miatt. Mivel a gumi alakja olyan, ha a keresztmetszetét nézzük, hogy az oldalfal és a futófelület kb derékszöget zár be egymással, ezt az alakját akkor is tartani akarja, ha az oldalfal kifelé rogyik, tehát a futófelület közebét behúzza. Valószínűleg a te abroncsodnak ekkora (2,8) nyomás kell ahhoz, hogy tartani bírja az autó súlyát. Fel kell fújni, hogy egyenes legyen az alja, mert a tapadást is eléggé befolyásolja az úttal érintkező futófelület nagysága.
7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kielégítő választ! Elejétől kezdve megfogadtam a gumis tanácsát, tehát sose volt 2.5 bar alatt, es mindig mikor fujtam, akkor 2.8ra fujtam, figyelembe véve hogy addigra már meleg volt mindig a gumi (ugye pár km megtétele után melegnek kell tekinteni) ezért tudomásom szerint +2-3 tized barral többet kell nyomni, meg a “minőségi” benzinkutas kompresszorok is pontatlanok lehetnek, tehát mindig műszer szerinti 3 barra fújom, és ha akkor már közel áll a valós 2.8-hoz.
2019. aug. 6. 15:52
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!