Konkrétumok kellenének, típus, kor.
Nem mindegy egy robogót kell egy Audi A8-al összevetni vagy egy Kawasaki nagymotort egy kis kia Rióval mondjuk...
Tegyük fel 30km-re kell munkába járni. A legolcsóbb alkalmas autó legyen a Suzuki swift, a legolcsóbb alkalmas motor mondjuk egy 125-ös robogó pl. Aprillia Scarabeo 125.
A suzuki fogyaszt 6 liter a motor 3-4 között
A motor biztosítása olcsóbb.
Kettővel kevesebb gumi és fék szett kell.
Az olajcsere kb egy árban lesz.
A motorba időnként új variátor szíj kell, de a suzukira is kell egyebeket költened pl lakatolni, ha rohad, kerékcsapágy, silentek ilyesmi minden kocsiban kimegy.
Összeségében a motor szervízköltsége valmivel alacsonyabb.
Egy nagy hátránya van a motornak. Nem tudsz vele télen menni. Illetve tudsz, én két telet motoroztam, csak nem jó. Hiába öltözöl fel nagyon, a hideg bebújik. Kéznél, lábnál, sisak szélén, cipő nyelve mellett.
Télre ezért kell helyette más megoldás. Vagy tömegközlekedés, vagy autó. Sajnos sok része van az országnak, ahol a tömegközlekedés nem jó. És ha a tömegközlekedés nem jó akkor ott vagyunk, ahol a part szakad, hiába olcsóbb a motor, ha télen lefagyok róla.
Attól függ... Ezt így nem lehet kijelenteni. A jelenlegi motoromra tavaly április óta 400 ezer ment el szervizre (olaj, fékfolyadék, hátsó tárcsa, betétek, szimeringek, gumik, egyéb), 5 liter körüli vegyesfogyasztás, eddig 310 ezer ment el benzinre, biztosítás első évre 38 ezer volt, egyéb adó még 10 ezer kb, idei biztosítás 26 ezer lett 1 évre. Pályamatrica feleannyi, mint kocsira (10napos, havi). Hamarosan generátor fog meghalni, újabb 100 ezer, illetve vm láncfeszítő meg egyebek, ami szintén 100 fölött lesz. Tehát másfél év, 13 ezer km alatt nagyjából 800 ezer ment a motorra, ha jóindulatúak vagyunk, évi 500 ezer.
Biztos van olyan autó, amivel olcsóbbra jöttem volna ki, de olyan is van, amivel drágábbra.
Ezért mondtam, hogy nem megmondható előre, hacsak nem szűkíted picit a kört. Így csak példákat tudunk írni.
(yamaha tdm900)
#4
Ez mind ok és kb igaz is, de nem ez volt a kérdés.
Kis kiegészítés az előttem szólókhoz:
Az olajcsere tud azonos költség lenni, csak motoroknál 5..6000km-es periódus, autóknál 10..15000km (a megnövelt periódusú gyári ajánlásokat most ne vegyük figyelembe). Ez mindjárt duplájára növeli a motorok olaj költségét.
A guminál meg azt is figyelembe kell venni, hogy nagy szériában gyártott normális minőségű autó gumi garnitúra 60..80eFt-ert már kapható, motorra is simán ennyibe kerül a két gumi. A motor gumi szerelés drágább. Motortól/gumitól/használati módtól függően 5..15km alatt simán csereérett lesz, ami töredéke az autó gumihoz viszonyítva...
A fogyasztás is lehet meglepő: az 1.9-es turbodizelem 5.5..6 literrel beéri, az 1000-es V2-es túraenduróm meg 7.2 alá csak hosszú sétauton megy...
A kérdésre csak az autó és a motor tipusának ismeretében lehetne tippelni megközelítö választ...
#3 nemtudom hol csinálkták azt a rutin szervízt de az én véleményem hogy kegyetlenül átb.sztak es át is fognak ha ezek 400 ezerbe kerülnek
gumikra rátérve kocsira (polo 1.4tdi) közepes-jó minőségű gumi 21.000Ft/db volt motoromra meg michelin gumi előre hátra 39.000Ft volt tehát fele a gumi ára és nemtudom kinek hogyan kopik sok embernek a gumija motoron de nekem 23.000km alatt nem kopott szét teljesen akkor is inkább azért cseréltem mert öregedett
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!