A felnin lévő téligumikat /télen pedig a nyáriakat/ igaz, hogy fektetve szabad csak tárolni, állítva nem? Miért?
Tegnap véletlenül mentem rá valami gumiápolós videóra, nem akartam, de unalomból végignéztem és ott mondja a csávó, hogy a felnin tárolt kereket oldalára fektetve a nem felnin lévőt pedig állítva a futófelületén szabad tárolni. Én pont fordítva csinálom, egyrészt mert amúgy is így tudom csak elhelyezni őket ott, ahol vannak, másrészt fogalmam sem volt róla, hogy ezt elvileg így kéne és az az igazság, hogy nem is nagyon foglalkoztam a dologgal, ugyanis láttam már felnis és nem felnis gumit is így is úgy is tárolni.
Én lassan 3 éve mindig így tárolom a levetett kerekeket hónapokig, de nem vettem észre azóta se, hogy valami negatív változás következett volna be rajtuk. :)
Elvileg ha fekteted akkor nem egy helyen nyomja hónapokig a felni+gumi súlya. Valamint nagyobb felületen is oszlik el a súly. Van aki a négy egymásra pakolt kereket cserélgeti is időnként, hogy ne mindig a legalsót nyomja a legnagyobb súly. De ez már tényleg nagyon szűrszálhasogatás kategóriája, szerintem se sok múlik ezen. Akárhogy forgatja, cserélgeti valaki tárolás közben, 6-7 év alatt ettől függetlenül is elöregszik a gumi.
Én is fektetve tárolom a felnire szerelt kerekeket. Nekem ez a kézenfekvő, kevesebb helyet is foglal így a garázs végében. Nap nem éri, viszonylag hűvösben is van. Leszerelés után le szoktam mosni, megszárítom és szilikonmentes(!) gumiápolóval lekenem.
Mégis milyen súly nyomná.
Amikor meg fenn van az autón akkor bírja? Pedig jóval nagyobb akkor a súly ami terheli és bírni kell neki.
5#
Hosszútávon gondolkozz ne rövidtávon.
Sosincs egy adott ponton az autó súlya max 1-2 napig.
Ha egy fél évig egy adott pontot nyomja a súly akkor akár minimálisan is de tojásgumi lesz belőle.
Uraloknál volt ez mindig a probléma az MH-ba pl. Aztán csak ugrált alattad mint a körhinta.
Köszi szépen a válaszokat!
Az utolsó hozzászóló amúgy mond valamit. Ha a kerék éppen fent van az autón, akkor az nem árt a guminak? Csak mert az igazán nagy súly akkor nehezedik rá: majdnem 1 tonna...
Pontosabban most már az utolsó előtti hozzászóló, mert közben jött még egy válasz is.
Amúgy van olyan tényleg, hogy valakinek hónapokig áll az autója, 1 tonna nehezedik hónapokig a kerekek bizonyos pontjára. Utána ha elindul vele, rázni fog a kerék, mert eldeformálódott a gumi? És az a gumi már örök életre olyan marad? Hülye kérdés, de nem "alakítja vissza" magát, ha a kocsival ismét rendszeresen elkezdenek közlekedni?
Egyébként nem tudom, hogy ha a felnire szerelt gumi futófelületen van tárolva, ott a felni súlya mennyire befolyásoló tényező a gumi deformálódásának szempontjából, hiszen egy felninek szinte semmi tömege nincs a kocsi több száz kilójához képest. Még akkor is, ha hónapokig áll az a kerék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!