Citroen c3 vagy toyota yaris?
Mindkettő jó autó alapvetően. Yaris tulajként nálam a megbízhatóság és a praktikum volt szempont. Az enyém a gyakoribb, 1.0-ás, láncos, változó szelepvezérléses motorral szerelt Linea Terra felszereltségű változat. A korabeli 1,2-es, gyengébb 1,4-es kocsik képességeit tudja. Ez azért nem rossz, mondjuk pörgetni(3000-től szeret élni) is kell, mert elég döglött tud lenni az alsóbb fordulattartományokban. A kormányt nem biztos, hogy szeretni fogod, mert elég lapos szögben áll, én a közel 190 centis testmagasságommal is kissé kényelmetlenül érem el, magamra beállított üléssel. Hely egyébként van benne bőven, simán ülhet hátra több felnőtt is, akár hosszabb távra is. 400 kiló feletti a teherbírása, ami tekintélyes a saját súlycsoportjában. Raktere viszont nem sok van neki hátul, csupán 255 liternyi, de a hátsó üléssort lehet tologatni. Egyetemi éveimben többedmagam cuccait azért elnyelte; 3-4 nagyobb bőröndöt be lehet játszani. Az első lámpák sajnos szeretnek "sárgulni", 3-4 évente políroztatni kell, de nem egy nagy tétel ezt megcsináltatni. Kis mérete miatt gondtalan vele a parkolás városban. Kis túlzással be lehet igazítani olyan helyekre is, amit a 4 méter feletti kocsik sofőrjei már nem mernének bevállalni. Jó a fogyasztása is; országúton 90-100 között 4,8-5,1, városban 5,4-5,8, autópályán 110-130 között 5,4-5,9 literrel elvan. Aki ennél kevesebbet mond, az vagy hazudik vagy ortodox öregasszony stílusban vezet. Japán autó létére szerencsére nem puszipajtása a rozsda. Bal hátul a hátsó küszöb takarófedele alatt szokott lenni egy 200 Forintos érményi pörsenés (az enyémen is volt), de azt kijavítva nem jellemző rá. A hátsó lökhárító alja (a vastag műanyag lökhárító alatt) fémből van, ha azt lekoccolták és nem javították, akkor az tud rozsdásodni még. A sárvédő ívek gyárilag fóliázottak kavicsfelverődés ellen (felszereltségtől függ, mennyire), így ott sem jellemző a rozsdásodás. A jellegzetes középre telepített műszerfalba kb. minden újságíró belekötött annak idején, hogy valami fogást találjon a kocsin. A valóságban beleülsz és pár perc alatt megszokod. Sajnos sok mazsola vesz ilyen kocsit első autónak. Az enyémben nem volt 90 000 km és cserélni kellett a kuplungot, a váltót szögletesen kezelte az első tulaj(észreveszed, mert nehézkesen veszi be az 1-es, 2-es fokozatokat), így a váltókulisszát is cserélni kellett. Az értékét kiválóan tartja, pedig pár év múlva 20 éves lesz. 550 000 forintból a kínálat alját tudod csipkedni vagy a klímátlan, egylégzsákos Harmony alapmodelleket. Egy picit tegyél még hozzá szerintem, ha tudsz.
A szembeszomszédomnak van C3-as Citroenje, teljesen elégedett vele, komoly hibái nem voltak az autóval. Ebben az esetben is kicsit a kínálat alját kapod el.
Yarisom nem volt.
C3 szalonból kihozva igen.
Az kb. 30.000 kilométerig autó, utána egy vödör csavar.
Azt az anyaghalmazt nem nevezem autónak, ami mellett trélerre várva álldogálok.
Mire számíthatsz.
Akvárium a fényszóróban
Nehezen cserélhető izók.
Műszerfalon is állandóan kiégnek.
Széteső kuplung
Széteső váltórudazat.
Eltörő rugók. Ami jó esetben szébaxa a lengéscsillapítót.
Nehezen kapcsolható váltó.
Az ülésében állandóan fájni fog a derekad.
Könnyen repedő szélvédő.
Pofátlan, lehúzós márkaszervizek.
Az autó tervezésénél a javíthatóság, hozzáférhetőség nem volt szempont.
14:41 Egy csoda vagy!! Ezer hála és köszönet,hogy ennyit írtál,azthiszem megygyőztél! Nagyon köszönöm ❤️
15:51 köszönöm neked is nagyon,több ember is mondta hogy nem választaná a c3 de nem indokolták sohasem,hálás vagyok hogy megírtad a gyengéit! 😘
Nagyon köszönöm mindenkinek,remélem jól döntök ❤️❤️❤️
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!