Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hirtelen leeső alapjárat,...

Hirtelen leeső alapjárat, lefulladás, majd újraindításnál kéteszeres alapjárati fordulatszám. Ez mitől lehet?

Figyelt kérdés
Alacsony sebességes kuplungolásnál leesik az alapjárat nullára, autó lefullad, újraindítva az alapjárat viszont felugrik több, mint a duplájára és ott marad (2000rpm). Majd üresben gázadásnál rövid idő után vissza áll a fordulatszám 800rpm-re. Ez mitől lehet? Alapjárati levegőszelepre gyanakszom, az okozhat ilyet? Alapjárati motor nem rég cserélve volt, de már előtte is produkálta ezt, tehát az biztos nem.
2019. júl. 27. 08:32
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen természetes dolog.

Amikor lefulladsz, érzékeli a fordulatszám csökkenését, és rászabályoz. Csak mivel gyorsabban fullasztod le, mint ahogy rá tudna szabályozni, nem sikerül neki. A következő indításnál pedig ott van az alapjárati motor, ahol lefulladáskor felejtette, ez pedig egy magasabb fordulatszámot jelent. A programozók nem számoltak üzemszerűen egy béna sofőrrel, viszont számoltak -30 fokkal, és megdermedt váltóolajjal, amikor kell neki az ilyen sok üzermanyag, hogy tudja forgatni a váltó nyelestengelyét. Aztán fél perc alatt "rájön", hogy nincs szó dermedt olajról, és visszaveszi.


SZándékosan, folyamatos kuplungcsúsztatással, alapjárati fordulat alatt tartva úgy be lehet csapni, hogy utána percekig 60-al megy a kocsi ötödikben, mire észhez tér. Saját tapasztalat (B-Corsával).

2019. júl. 27. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszi. Viszont maga a leeső alapjárat az mitől lehet? Szimplán mikor benyomom a kuplungot, hogy visszaváltsak pl. kettesbe, mikor parkolni akarok, akkor fogja és leesik nullára az alapjárat, azt megáll. Ezt random szerűen játsza el, tehát nem mindig fellépő hiba. Szimplán mintha a motor kuplungolásnál elvesztené az alapjáratival a kapcsolatot és nullára ledobja a fordulatszámot, majd lefullad.
2019. júl. 27. 08:53
 3/3 anonim ***** válasza:

Kedves előző, én tényt írtam. Egy B-Corsán például bármikor reprodukálom. A légtömegmérő szenzor pedig nem hibás. Több olcsó modellben nincs is, hanem a szívócső vákuumból és a fojtószelepállásból matekozza ki a légtömeget. Ez is tényközlés volt, nem lábszagú beböfögés, mint a te mondandód.


De folytasd csak, taníts még, olyan szórakoztató...

2019. júl. 28. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!