Az elektromos autók mikor fognak a következő paraméterekkel rendelkezni?
Az vitathatatlan, hogy az elektromos járművek lesznek a jövő közlekedési eszközei.
Viszont, manapság nagyon kedvezőtlen tulajdonságokkal rendelkeznek.A hatótáv nevetséges, a töltési idő többszöröse egy normális autó tankolásának.
Illetve, az elektromos autók többsége, ronda.
Ahhoz,hogy széles tömegeknek kedvező legyen, ahhoz a következők kellenének:
-1000 km hatótáv valós 1000 km vagyis, ég a lámpa és megy a klíma vagy a fűtés.
Egy takarékos, C szegmensű dízelautó is 1000 km-es hatótávval rendelkezik.
-maximum negyed órás töltési idő.15 százalékról 90-re.
Egy régebbi benzinkúton is, ha 40-50 litert teszel az autódba, ennyit tartózkodsz kb a benzinkúton.
Bár, ezek csak az én paramétereim, napi 100 km-t utazok összesen munkába jövet-menet.
Egy mai elektromos autó, ami jó ha 300 km-t elmegy, nagyon kényelmetlen lenne.A baj,hogy az a 300 km is csalóka, ugyanis nem rendes terhelés (égő fényszórók, klíma, zene, autópálya tempó) mellett mérték.Úgy meg, az a 300 igazából 250.
Majd biztos lesz olyan is.
De az emberek kb a 8-10 %-a vag ymég kevesebb megy 250 km felett naponta, a többség pár 10 km-t megy csak.
Ezeknek az embereknek elég hetente egyszer tölteni.
Az meg hogy szép az relativ fogalom. Sokall fontosabb a célszerűség, a használhatóság.
"Az meg hogy szép az relativ fogalom. Sokall fontosabb a célszerűség, a használhatóság."
Ez nem így van.
Ott volt a Fiat Multipa.Nagyon patikus modell volt, viszont ronda volt.Nem véletlen,hogy nem lett folytatása.
Ha egy autó néz ki valahogy, nem lehet eladni, akármilyen praktikus is.
Az USA-ban a kombi/grand tour karosszéria nem megy.Miért?Mert a nép rondának találja.(Annak ellenére,hogy létezik szép kombi is)
Ott csak szedán , SUV karosszériával lehet eladni autót.
technologiag hamar megoldható lesz a gyors töltés és a jó hatótáv de mikor lesz olyan energia ellátása egy városnak országnak hogy bírja ??
egy elektromos autó 400kmre való töltése 8 háztartás napi áramát igényli .
kb számolás: 3.5 millió autó van magyarországon, ha hetente töltenék mindegyiket ami még kevés is, akkor mondhatjuk tippre hogy 3.5 millió háztartás áramát igényli.
a ksh szerint 3.7 millió háztartás van az országban.
es is kb ugyanaz, tehát pontosan DUPLÁZÓDNA az elektromos energia igény ha elektromos autók lennének. erre jön még a csúcs teljesítmény amit az tesz ki hogy este hazamennek az emberek töltenek meg napközben amikor melóhelyen is a legtöbb áram fogy. a töltés sebessége és energiaigénye alapján ami most eloszlik energia igény az időszakosan sokkal magasabb lesz, lazán számolhatunk 6-7-8x akkora csúcs elektromos igényre mint ami most van. Esélytelen hogy erre képes lenne az ország elektromos hálózata.
így értem hogy az autó gyorsan tölt de honnan lesz hozzá áram ??
Valóban, elérhető az 1000km-s hatótáv egy dízeles autóval, de ki megy megállás nélkül annyit? Nem ez az átlagos napi használat.
Sok sofőr az 1000km-s útra is több pihenőt beiktat mert neki hosszú ez egyben. Akkor számít hogy egyúttal kilóg-e egy kábel a kocsiból? Nem.
Szamít hogy meddig van a tank mikor alaszol? Nem.
A töltés, akksikapacitás, élettartam folyamatosan fejlődik, de én személy a Gogoro rendszerét tudnám elképzelni. Kivehető akkupakkok, töltőfalak kihelyezve, 2 perces akksicsere és lehet menni.
A kinézet teljesen szubjektív, bár szerintem a Tesla S/3, új Leaf, Ioniq nem csúnya.
1000 km-es akkupakk vélhetően nem lesz soha, mert teljesen felesleges. Most 600 km-re lőnek és ennél vélhetően csak kisebb lesz, nagyobb nem. A 600 km-es hatótáv is csak addig "kell" amíg az emberek megszokják, hogy tölteni kell a kocsit, később csökkenthető.
A gyors töltés technológia szvsz 10-15 éven belül lesz általános, a negyed óra teljesen reális.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!