Mi a különbség normál, sport, és race track módok közt, illetve mikor ajánlott ezeket alkalmazni?
Nem tudom milyen autóról van szó.
De mondjuk futómű keménység, motor/váltó karakterisztika, különböző segítségek vagy rásegítések be/kikapcsolása ilyenek. Minden autónál más.
A különbségek azok, amiket fenti is ír.
Átlagsofőrnek sosem ajánlott a normál módon kívül mást használnia. Többieknek is csak zárt körülmények között (versenypálya), ahol nem árthatnak másoknak.
Egyszerűen egy közúti autó nem sportolásra és versenyzésre való, hanem A-ból B-be való biztonságos eljutásra.
Tízen éves Astrámban csak sport és normál volt.
Sport módban:
- A gázpedál jelére rákerül egy szorzó. Azaz nagyobb a kivezérelt jel a gázpedál állásnál. Magyarán pl félgáznál úgy viselkedik a motor mintha padlót nyomnál. Ettől persze erősebb nem lesz az autó, csak annak tűnik.
- A lengéscsillapítást az elektronikus gátlóknak köszönhetően felkeményíti. Sportosabb, nagyobb tempójú kanyarvételnél sem dől be az autó, stabilabb lesz.
- A kormányszervót is áthangolja. Közvetlenebb, direktebb lesz a kormányzás.
(- Nekem ugyan manuális váltóm volt, de automatánál állítólag a sebességeket is jobban kihúzatja, később vált el, jobban engedi pörögni a motort.)
+ a sport gombot hosszan nyomva kikapcsolható volt az ESP (és ezzel az ASR) is. Bár én ennek nem igazán láttam értelmét, nem használtam ezt a funkciót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!