Szükséges felkeresni szakembert/pszichológust?
Egyik ismerősöm kislánya most 4. osztályos, és idén került új suliba. A leányzónak tanulási zavarai vannak, ezért kicsit lassabban tud haladni, mint a többiek. Ezt az osztályfőnök közölte is az osztályban, mire a többi gyerek segítette, nem nézte le emiatt.
Most viszont 2 hónap elteltével megváltozott a helyzet. A gyerekek kibeszélik, nem engedik, hogy velük játsszon, ha odamegy hozzájuk elzavarják.
Benne lehet a hiba? Vagy talán az ofő rontotta el ott, hogy megkérte az osztálytársakat, hogy jobban figyeljenek rá, mert gyakran lemarad? Szükséges ilyenkor pszichológushoz vinni? A kislány már 2. hete depressziós.. nem megy sehova; 8 órakor már magától elmegy aludni; reggel sír, hogy nem szeretne iskolába menni; betegnek tetteti magát; nem ír házit; nem tanul.. szóval eléggé kellemetlen a helyzet.. :S
Tényleg ezt kihagytam..
Voltak fejlesztő pedagógusnál, kapott is felmentést.
A probléma inkább a beilleszkedéssel van.
Szia!
Nem tudom, hogy ez kivitelezhető-e, de én az alábbit tenném: kivenném abból a közegből, másik suliba iratnám. Magántanuló lehetne egy évet, amíg rendeződik a kis lelke akár pszichológus bevonásával is, közben persze járatnám gyerekek közé (sportolni, táncolni, stb.).
Járt táncolni, de kiközösítették..
Az meg tulajdonképpen megoldható lenne, hogy másik iskolába átvigyék, de az anyuka az iskola melletti oviban dolgozik, ami azért előny..
De valószínű, hogy ez az osztályfőnökös lesz a legjobb megoldás..
Köszönöm a válaszokat :)
a szocializáció zavarai sokmindentől lehetnek, de előfordulhat hogy a kislány némileg elhelyezhető az autista - spektrumon. ehhez többet kénet tudni róla, meg a viselt dolgairól, de esetleg érdemes lenne utána olvasni. néhány marginálisabb tünet:
- hajlamos nagyon elmerülni dolgokban,
- nem szereti felvenni a szemkontaktust,
- mármár mániás szinten szereti, védi az állatokat
- néhány dologban kiemelkedő, más dolgokban kifejezetten rossz
- bizonyos társadalmi helyzetekben, vagy némely emberrel szemben kifejezetten bizonytalan, bizalmatlan
- szeret minden dolgot időről időre miliméterre pontosan ugyanúgy elvégezni
- ragaszkodik mindenben a korábbi gyakoralthoz, szokásához, az általa megszokott emebrekhez, és ha ez a dolog sérül, akkor nagyon ideges, feszült lesz
4.osztályossal talán otthon is lehetne együtt tanulni hogy a szükséges lépést fel tudja venni a többiekkel. Lehet hogy nem kellemes, időráfordítást jelent, esetleg utánna kell járni hogy mit tanulnak (régen volt a 4. osztály). Együtt kéne tanulni vele. Magántanárt fogadni, stb.
Nem kell hogy valaki autista legyen ahhoz hogy kiközösítsék az iskolában... És megfordulhat az irány ha felveszi a lépést a többiekkel.
Az még érdekesebb kérdés hogy a táncon miért közösítették ki? Ugyan az a közösség? Ha igen, nem volna valami más művelődési ház, idegen gyerekekkel?
Antiszocializációs problémák egy forrása valóban lehet az Asperger-szindróma (gyenge autizmus). Érdemes volna gyerek pszihológusnál is futni egy kört.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!