Melyik a legjobb Speciális iskola? A többi lent.
Kérdés, hogy mit szeretnél. Sajnos a legtöbb speciális iskolában az az eljárás, hogy elüldögél ott a gyerek, aztán délután meg hazaviszik és legalább le van tudva az iskolakötelezettség. Viszont nem nagyon szokták erőltetni, hogy a gyermek képességei szerint azért haladjon is az iskolában.
Az én fiam magatartászavaros. Beszédértési zavarból alakult ki, hiába hordtam 3 éves korától mindenhova, senki nem segített. Logopédiai óvoda kellett volna neki, és van is a közelben, de nem írták ki neki. Nem értettem miért, talán borítékot vártak? 5 évesen még nagyon sok mindenben el volt maradva, nagyjából mindenben, amihez a beszédértés kellett. Iskola nincs a közelben ilyen, a fővárosban volt, úgy tudom mára az is bezárt. Eszembe nem lett volna emiatt költözni. Nálam egyértelmű volt, hogy integrálni kell. Szeretném azért, ha felnőtt korában el tudna menni dolgozni, és ne nekem kelljen eltartani, mert még olvasni sem tanították meg az iskolában.
Milyen kódot kapott? Tényleg a legtöbb rendellenességet integrálnak, a fiamnak pl. az jött ki, hogy 80-as az IQ-ja (Amúgy nem reális, de szóbeli teszt volt). Nem merült fel a speciális iskola (ja, amúgy itt nincs is.)
Sajnos nálunk az első iskolválasztás csúfos kudarcba fulladt. Teljesen objektíven elemezve a helyzetet is azt mondom, hogy egyértelműen az iskola volt a hibás. Szóval az is igaz, amit itt fent leírt valaki, hogy az integráció ebben a országban elég nehezen megy. Mi még próbálkozunk, a második iskolában most úgy néz ki, hogy elvan a gyerek, nem is rossz tanuló. De a tanítónők nagyon elfogadóak. Az előző helyen meg is mondta a osztályfőnök, hogy ő fel nem vette volna, reklamáljak annál, aki felvette, ő nem ért egyet az integrációval, nem gyógypedagógus, és vigyem innen a fogyatékos gyerekemet. (Amúgy sajnos a legtöbb tanár ezt gondolja.)
Nagy küzdelem ez, de én bevállalom. Ha speciális iskolába kerül a gyerek, akkor ott eltutujgatják, nem fogják a szülőket zargatni azzal, hogy ilyen meg olyan a gyerek, viszont tanulni sem nagyon fog semmit. Hacsak nincs magatartászavar is, mert azt nem tudják a speciálisban sem kezelni.
Tag vagyok ilyen fórumon a FB-on, és bizony többen írták, hogy iskola miatt költöztek, és a vége az lett, hogy kirakták a gyereket, mert nem tudták, nem akarták kezelni.
Szóval azért ezt jó alaposan meg kell gondolni. Nem megoldható egy félnapos iskola? Én most úgy hordom a gyereket, hogy nem marad napköziben. Itthon én tanulok vele délután. Macerás, de inkább, mint egy speciális iskola.
Speciális iskola esetén emelt családi jár. De költözésre semmi támogatást nem fogtok kapni.
Egyébként meg még nagyon sokat fog fejlődni. 7 évesen még nem kell leírni a gyereket. Én adnék neki egy esélyt integráltban mindenképpen.
Kedves Utolsó!
Egy csomó szakmailag nem megalapozott dolgot írtál. A Te gyereked "beszédfogyatékos", teljesen más helyzet, mintha értelmi fogyatékos lenne. Nálatok többnyire csak az integráció a megoldható, míg az értelmi fogyatékosoknál van szegregációra lehetőség, ahol bizony nem a sarokban ül. Tanítják, s a képességeihez mérten kihozzák belőle a legjobbat a gyógypedagógusok. Hidd el tudom, mert minden nap ilyen gyerekeket vizsgálok. Látom, hogy integrált keretek közt "elveszik", alig tud valamit. Míg szegregált, speciális iskolában kudarc nélkül fejlődik, majd simán el tud végezni egy szakiskolát is a későbbiekben.
Kedves utolsó előtti. Sajnos amit leírsz, az csak az elméletben igaz. Az én fiamat is be akarták nyomni az autisták közé. Mert majd ott milyen jó lesz neki. Elmentem, megnéztem az osztályt. TRAGÉDIA! Aztán beszéltem anyukával, akinek oda járt a gyereke, menekültek onnan! Nem csináltak velük egész nap semmit, arra hivatkozva, hogy a gyerekek úgysem képesek rá. Az első osztályos gyermek együtt rajzolgatott egész nap a 8. osztályossal. Pedig egyénre szabott tantervet ígértek. De a tanároknak is egyszerűbb volt azt mondani, hogy a gyerek hüly.e, úgysem tudja megtanulni,mint erőlködni, hogy a fejébe verjék a minimumot.
A szellemi fogyatékra visszatérve, a kérdező azt írta, hogy a gyerek diszlexiás és szorong, nem azt írta, hogy szellemi fogyatékos! A gyakorlatban ez úgy működik, hogyha van a gyermeknek valami problémája, amit nehéz integrálni, akkor adnak neki egy olyan kódot, amilyen speciális iskola van a közelben. Esetünkben autista kódot akartak a fiamnak adni, pedig nem is autista. Nem engedtem, megmondtam, hogy teljesen kizárt a speciális iskola. Azért a szülőnek is a sarkára kell állni ilyen helyzetben, nem szabad a Bizottságnak mindent bevenni.
De nálunk a magatartászavaros gyerekeknek általában szellemi fogyatékos kódot adnak, mert azt be tudják iskolázni. Én értem a jószándékot az íróasztal mögül, de azt is tudom, hogy a szakértők keze is meg van kötve, és azért a gyerek hosszú távú érdekeit is nézni kell. Rendben van, hogy most bekerül egy speciális iskolába, ahol vakok között félszemű a császár elven elvan, mint a befőtt, nem sérül, lesznek sikerélményei, a szülők is nyugodtan elvannak, mert nincs konfliktus az iskolával, nem kell otthon leckét írni a tanulási zavaros gyerekkel. De aztán meg 16 évesen kiteszik egy 6 elemis szegregált bizonyítvánnyal, utána mit kezd vele a család?! Mert diszlexiás és szorong?! Ugyan már, azért gondold ezt még egyszer végig. Normál intellektusú gyerek legalább a 8 elemit végezze el, akár kettesekkel, különben egész életében a szüleinek kell majd eltartani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!